بازدید 3951
۳

ابراز حمایت ونزوئلا از روسیه در بحران اوکراین

وزیر نفت ونزوئلا گفت: روسیه بخشی از جهان جدید است، کشوری است که یک قطب توسعه نوظهور و یک قدرت بزرگ صلح به شمار می‌رود
کد خبر: ۱۱۰۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵ 17 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، وزیر نفت ونزوئلا روز چهارشنبه در جریان دیدار یوری بوریسف، معاون نخست وزیر روسیه از ونزوئلا درباره «حمایت کامل» از روسیه در اوج بحران روسیه با غرب درباره اوکراین به مسکو اطمینان داد.

طارق العیسمی، بدون نام بردن آشکار از اوکراین، در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد: «به نام نیکلاس مادورو، رئیس جمهور و مردم ونزوئلا، ما می‌خواهیم حمایت کامل خود را از مردم روسیه، به فدراسیون و به ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ابراز کنیم».

معاون نخست وزیر روسیه نیز در پاسخ گفت: «ونزوئلا یک شریک راهبردی روسیه در آمریکای لاتین و به طور کلی در جهان است. ما از (امر) متحد (بودن) و گفتگوی اطمینان بخش در سطح سیاسی در این اوضاع بی ثبات رو به رشد قدر دانی می‌کنیم. همکاری میان کشور‌های ما هرگز تا این اندازه مهم نبوده است».

روسیه یکی از متحدان اصلی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا است. مسکو و کاراکاس در زمان ریاست جمهوری هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق ونزوئلا (۱۹۹۹-۲۰۱۳) که مادورو وارث او است، روابط خود را نزدیک کردند و ونزوئلا به ویژه از خریدار سلاح از روسیه است.

وزیر نفت ونزوئلا همچنین گفت: «روسیه بخشی از جهان جدید است، کشوری است که یک قطب توسعه نوظهور و یک قدرت بزرگ صلح به شمار می‌رود که توسعه علمی، فناوری، صنعت و انرژی خود را در خدمت بشریت قرار داده است. برای همین است که ما از ونزوئلا حمایت کامل خود را تایید می‌کنیم و به تعمیق روابط ادامه خواهیم داد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
از این سیاست و این حرفاش می‌شه فهمید چرا ونزوئلا رو داره نابود می‌کنه.
الحق نوکر وفادار نعمته
دیگه این چه پاچه خواریه !!
آخه ونزوئلا کجای معادلات جهانیه ؟؟
ظاهرا توهم قدرت فقط مختص ما نیست !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر