بازدید 5365

فوت سه نفر بر اثر گاز گرفتگی در کرمانشاه

مدیر روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سه نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در یکی از روستاهای شهرستان کرمانشاه فوت کردند.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۸ 16 February 2022

«اکبر آزادی» در گفتگو با ایرنا افزود: این حادثه عصر سه‌شنبه در روستای «سیاه بید سفلی» که در ۲۰ کیلومتری جاده کرمانشاه به بیستون واقع است به مرکز فوریت های پزشکی گزارش شد.

وی اظهار داشت: در این حادثه سه مرد ۵۳، ۳۵ و ۲۷ ساله جان خود را از دست دادند.

مدیر روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیش از حضور پرسنل مرکز فوریت‌ها، نیروی انتظامی برای بررسی علل حادثه در محل حضور یافته بودند.

فوت ۱۰ نفر به علت مسمومیت با گاز منو کسیدکربن

مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه نیز اعلام کرد: امسال آمار اجساد معاینه شده در مراکز پزشکی قانونی استان با تشخیص علت مرگ مسمومیت با گاز مونواکسید کربن ۱۰ نفر (۶ زن و چهار مرد) بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد متوفیان ۱۳ نفر(۲ زن و ۱۱ مرد) بوده است کاهش داشته است.

«سلیم خانی» افزود: مسمومیت با این گاز علایمی مانند سردرد، گیجی، خواب آلودگی، باریک بینی، تهوع، شکم درد، احساس زخم در گلو، سرفه خشک و کبودی لب و ناخن ها و در خردسالان بیشتر درگیری دستگاه گوارش را به همراه دارد که پس از دقایقی باعث مسمومیت و در نهایت مرگ می شود که به «مرگ خاموش» لقب گرفته است.

وی با اشاره به راهکارهایی برای در امان ماندن از خطرات ناشی از این گاز، ادامه داد: استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، دقت و توجه به داغ بودن و سلامت دودکش که اگر سرد باشد دلیل بر خارج نشدن گازهای سمی است، رنگ شعله وسایل گرمایشی باید آبی باشد، وجود تهویه مناسب در منزل برای ورود و خروج کافی هوا، عدم نصب آبگرمکن در حمام، حداقل فاصله یک متری انتهای دودکش از سطح بام و دیوار جانبی بام، استفاده از کلاهک مخصوص به شکل H، عدم استفاده از وسایل گرمایشی فاقد دودکش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اقداماتی که باید با فرد مسموم صورت بگیرد را شرح داد و افزود: فرد مسموم را از محیط آلوده به هوای آزاد منتقل کنید که مهم ترین اقدام محسوب می شود، یقیه پیراهن و کمربند و لباس های تنگ را باز کنید، اکسیژن دهی به فرد مسموم در صورت امکان، باز نگه داشتن راه های هوایی و تماس با اورژانس ۱۱۵ از جمله راهکارهای مورد استفاده است.

اکنون ۸۳ درصد جمعیت روستایی استان با گازرسانی به هزار و ۷۴۵ روستا و ۹۹/۶ درصد جمعیت شهری با گازرسانی به ۳۰ شهر گاز طبیعی دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر