بازدید 87898

پاکسازی پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

پاکسازی پوست کمک می کند، تا همیشه پوستی سالم و درخشان و زیبا داشته باشید. در زمینه پاکسازی پوست صورت کمک گرفتن از متخصصین پوست تأثیر بیشتری در انجام درست این مراحل و نتایج نهایی دارد.
کد خبر: ۱۱۰۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱ 13 February 2022

پاکسازی پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

پاکسازی پوست چیست؟

پوست انسان به طور طبیعی چربی تولید می ‌کند و این چربی ها در برابر آفتاب از پوست محافظت می نمایند؛ اما زمانی که تولید چربی بیش از حد بوده و به دلیل ترکیب چربی ها با اکسیژن هوا جوش های سرسیاه در پوست به وجود می آید.

راه های زیادی وجود دارد که جوش های سرسیاه و منافذ پوست می تواند کاملاً تمیز شود، کلیه عملیاتی که جهت تمیز کردن پوست به کار می ‌برند، پاکسازی پوست می گویند.

در واقع پاکسازی یک واژه عمومی است که برای کلیه روش های تمیز کردن پوست مورد استفاده قرار می گیرد و پاکسازی معمولاً سه هدف کلی را دنبال می کند که عبارتند از:

برداشتن سلول های مرده سطح پوست

سلول های مرده در سطحی ترین بخش اپیدرم پوست قرار گرفته ‌اند و وظیفه آنها محافظت از پوست بدن است؛ اما گاهی اوقات این سلول ها بر روی پوست تجمع پیدا کرده و باید از روش های مختلف برای حذف آنها به جهت داشتن یک پوست شاداب تر و درخشان تر استفاده شود.

پاکسازی آلودگی ها و چربی ها

بر روی سطح پوست به طور طبیعی چربی وجود داشته که چربی ها نقش حفظ رطوبت در پوست را دارند؛ اما زمانی که چربی ها تجمع پیدا می کند، منافذ پوستی را می بندند و آکنه و جوش بر روی پوست پدید می آید. همچنین آلایندگی ها و آلودگی های محیطی نیز بر سطح چربی ها نشسته و مشکلات بیشتری را به وجود می‌ آورد. معمولاً پاکسازی را برای حذف این موارد از سطح پوست با کمک اسکراب و لایه بردارها انجام می دهند.

آبرسانی و تغذیه بهتر

آبرسانی و تغذیه پوست موجب شده، تا عوامل التهابی و پیری سلول های پوستی کمتر تشکیل شوند. به همین جهت از کلیه روش های پاکسازی مانند بخور دادن یا ماساژ دادن می توان جهت خون رسانی بهتر به پوست و تغذیه آن کمک گرفت.

پاکسازی پوست صورت چگونه انجام می شود؟

پاکسازی پوست صورت به روش های مختلفی انجام می پذیرد که متناسب با نوع روش و ابزارهای مورد استفاده در آن در چندین دسته و گروه قرار می گیرند.

اما به طور کلی می ‌توان گفت که انواع روش های پاکسازی پوست در سه گروه طبقه بندی می شوند:

روش خانگی

روش هایی بوده که به عنوان روتین یا برنامه های روزانه، فرد می ‌تواند در منزل جهت پاکسازی سطحی پوست انجام دهد.

از مهم ترین روش های خانگی می تواند برای پاکسازی پوست خود استفاده کند:

  • ماساژ دادن پوست جهت خونرسانی و ریلکس کردن و پیشگیری از پیری پوست
  • استفاده از اسکراب ها و لایه بردارهای مختلف به صورت گیاهی یا شیمیایی
  • ماسک صورت برای پاکسازی و آبرسانی و تقویت پوست
  • استفاده از کرم ها و لوسیون های مفید

روش آرایشگاهی

معمولاً در آرایشگاه های تخصصی از دستگاه ها و مواد خاصی جهت پاکسازی پوست استفاده می کنند، این مراکز به نسبت روش خانگی پاکسازی عمیق تری انجام می دهند.

مهمترین روش‌ های پاکسازی پوست در آرایشگاه ها:

  • ماساژ دادن پوست صورت کاملا حرفه ای و تخصصی
  • استفاده از دستگاه ‌های بخور جهت آبرسانی و بهبود خونرسانی به پوست
  • استفاده کردن از برخی لایه بردارهای شیمیایی با ابزارهایی خاص

پاکسازی پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

روش کلینیکی

در روش کلینیکی کلیه عملیات پاکسازی و تمیزی پوست توسط تکنسین های حرفه ‌ای، دارای مدارک معتبر صورت می ‌گیرد و پاکسازی عمیق پوست با شیوه‌ های مختلف انجام می ‌شود.

پاکسازی پوست در کلینیک ها با استفاده از دستگاه های خاصی انجام می پذیرد که نتایج آن عمیق تر و دقیق تر بوده که برخی از این روش ها شامل موارد ذیل است:

فیشال پوست

فیشال پوست و بهترین روش ها برای تغذیه و مراقبت از پوست محسوب می‌ شود؛ زیرا در این روش ضمن تمیز شدن پوست از آلودگی و باکتری ها پوست با مواد مغذی تغذیه شده و گردش خون در سطح پوست افزایش می یابد.

پاکسازی با لیزر

لیزر درمانی برای پاکسازی یکی از روش هایی است که جهت بهبود وضعیت پوست به روش های مختلف عمل می ‌کند و باعث بهبود فرآیند کلاژن سازی و جوانسازی پوست می گردد.

پاکسازی با میکرودرم ابریژن

با این روش به طور همزمان لایه برداری و پاکسازی را انجام می دهند از این روش ها برای درمان زخم و آسیب های ناشی از نور خورشید و تغییر رنگ پوست استفاده می کنند. تمامی کار این دستگاه با کمک ابزاری با نوک الماس صورت می گیرد.

در روش میکرودرم ابریژن لایه‌برداری و پاک سازی پوست به طور هم‌زمان انجام می‌شود. از این روش برای درمان زخم، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و تغییر رنگ پوست استفاده می‌شود. لایه‌برداری و پاک سازی پوست در این روش به دو صورت انجام می‌شود. در روش اول کریستال‌های ریز با یک دستگاه دستی روی پوست پخش می‌شود و بعد دستگاه مکش این کریستال‌ها را به همراه سلول‌های مرده پوست جمع می‌کنند.

در روش دیگر از یک ابزار با نوک الماس استفاده می‌شود که به‌آرامی روی پوست حرکت کرده و لایه‌برداری را انجام می‌دهد. احساس ارتعاشی که در این روش ایجاد می‌شود، مانند ماساژ عمل کرده و گردش خون را افزایش می‌دهد. در نهایت بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف و پوست را شفاف می‌کند.

پاکسازی پوست چیست و چگونه انجام می شود؟

بهترین متخصص پوست برای پاکسازی صورت

اگر قصد پاکسازی به‌صورت حرفه‌ای دارید، باید این کار را در کلینیک‌های معتبر و زیر نظر بهترین دکتر پوست انجام دهید. حتماً پیش از انجام پاکسازی امکانات کلینیک را بررسی کرده و از رعایت بهداشت در آن محیط مطمئن شوید. در غیر این صورت ممکن است، پاکسازی عوارضی برای شما در پی داشته باشد.

پاکسازی پوست، اقدامات درمانی به جهت داشتن سلامتی و زیبایی بیشتر پوست با کمک متخصص پوست بوده که بدون آسیب دیدگی به پوست با انجام اقدامات اصولی، نتایج خوبی را به دست می آورد.

بهترین متخصص پوست برای پاکسازی صورت ابتدا باید به طور کامل پوست را مورد بررسی قرار دهند و با مشخص کردن نوع پوست چرب، خشک یا مختلط از شیوه های درمانی مناسب برای هر پوست استفاده کند. چرا که پوست های چرب منافذ باز بیشتر داشته و در معرض آلودگی بیشتری قرار می‌ گیرند و نیاز دارند که پاکسازی عمیق‌تری بر روی آنها انجام شود.

خوب است بدانید که پوست از بخش های مهم بدن انسان بوده که نه تنها از لحاظ زیبایی، بلکه از لحاظ حفظ سلامت سایر اعضای بدن باید مورد توجه قرار بگیرد. زیرا از طریق پوست، میکروب ‌ها و عفونت‌ ها می ‌توانند سریع ‌تر به سایر بخش ‌های بدن برسند.

در نتیجه بهتر است تا از متخصصین با تجربه و حرفه ای برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید؛ چرا که این افراد با تکیه بر دانش و تخصص و تجربه در شرایط مختلف می ‌توانند بهترین اقدامات درمانی و زیبایی را برای هر فرد داشته باشند.

از بین دکترهای پوست خوب و با تجربه در ایران می توان دکتر فرهود صالحی متخصص پوست، دکتر اسماعیل زاده پوست و مو، دکتر ایمان مومنی متخصص پوست و مو، دکتر کامران ساکی دکتر پوست تهران، دکتر شهریار دلیر، دکتر محمدرضا ساعتی، دکتر عبدالرضا عرفانی و بسیاری از دکترهای دکترهای خوب سراسر کشور را نام برد که برای دریافت نوبت به لیست دکترهای پوست و مو مراجعه کنید و بهترین دکترهای پوست ایران را پیدا کنید. (doctoreto.com)

عوارض پاکسازی پوست

پاکسازی پوست به عنوان یکی از روش های مفید برای از بین بردن آلودگی و برداشتن سلول های مرده از سطح پوست معرفی می گردد و از طریق روش های گوناگون صورت می ‌گیرد.

به طور کلی پاکسازی پوست از قدیمی ترین روش های درمانی غیر جراحی بوده که علاوه بر حذف آلودگی از پوست موجب افزایش گردش خون و کاهش مشکلات پوستی می گردد.

اما هیچ کدام از روش های درمانی که تا به امروز شناخته شده ‌اند، بدون عوارض و خطر نیست به خصوص در زمانی که اقدامات پاکسازی توسط افراد غیر حرفه ‌ای انجام شود.

برخی از عوارضی که پس از انجام پاکسازی پوست به وجود می ‌آیند عبارتند از:

  • حساس شدن پوست پس از پاکسازی به نور آفتاب و مواد آرایشی و بهداشتی
  • بزرگتر به نظر رسیدن منافذ پوستی پس از لایه برداری
  • در موارد نادر بروز برخی از مشکلات پوستی مانند: تبخال یا واکنش های حساسیتی مانند لکه های قرمز
  • ایجاد پوست های حساس و شکننده، در صورت نداشتن مهارت کافی تکنسین درمانگر

نکته مهم اینکه در صورت انتخاب درست دکتر متخصص پوست می توانید از پاکسازی پوست صورت خود نتایج بسیار خوبی بگیرید و عوارض ناشی از این فرایند را تا حد زیادی کاهش دهید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر