بازدید 13816
در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی مطرح شد

جراحی اقتصادی در کشور لازم است؛ ارز ترجیحی باید حذف شود/ حمایت‌های لازم در جهت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از مردم در نظر گرفته نشده بود

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: جمع بندی ما در مجلس این شد که ارز ترجیحی فعلاً حذف نشود. زمانی به حذف آن رأی خواهیم داد که دولت برنامه‌ای کامل و همه جانبه ارائه دهد، به طوری که بر اثر حذف ارز ترجیحی، فشار بیشتری بر قشرهای مختلف جامعه وارد نشود و مشکلات بیشتری بروز نکند.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 12 February 2022

جراحی اقتصادی در کشور لازم است و ارز ترجیحی باید حذف شود/ حمایت‌های لازم در جهت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از مردم در نظر گرفته نشده بود

به گزارش تابناک اقتصادی؛ فساد و رانت‌های بی شمار، عدم حمایت موثر از مصرف کننده، اعطای یارانه به واردات و تضعیف تولید داخلی، نابودی بهره وری تولید داخل، افزایش تقاضا برای ارز ترجیحی، قاچاق معکوس کالا‌های مشمول ارز ترجیحی و افزایش تورم بر اثر استقراض دولت از بانک مرکزی جهت تأمین ارز ترجیحی، از جمله مشکلاتی است که اجرای سیاست ارز ترجیحی برای کشور به وجود آورده است. با توجه به این واقعیات، تقریباً الان برای کسی شک و شبهه‌ای در مورد لزوم حذف آن وجود ندارد. اما موضوع اصلی نحوه‌ی حذف این سیاست است، به گونه‌ای که مشکلات بیشتر برای اقشار مختلف جامعه به وجود نیاید.

دولت فعلی درخواست حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی را با جدیت پیگیری و بودجه‌ی پیشنهادی سال ۱۴۰۱ را بر اساس ارز نیمایی و با پیش فرض حذف این سیاست تدوین کرد. اما برنامه‌های پیشنهادی دولت برای تأمین معیشت مردم پس از حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی نتوانست نمایندگان را قانع کند تا به حذف این سیاست رأی بدهند.

پیش بینی می‌شود، با حذف ارز ترجیحی، شاهد گرانی و تورمی در کشور باشیم که باید توسط یک برنامه‌ی جایگزین جبران شود تا به معیشت مردم آسیبی نرسد. دولت یارانه‌ی ۱۱۰ هزار تومانی را در نظر گرفته بود که به نظر نمایندگان مجلس نمی‌توانست پاسخگوی مشکلات ناشی از حذف ارز ترجیحی برای مردم باشد.

در این خصوص نظریات علی حدادی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس را جویا شدیم و او در پاسخ به سوالات ما توضیحاتی داد که در ادامه می‌خوانید.

حدادی ضمن تأکید بر ناکارآمدی سیاست ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی تصریح کرد: اجرای سیاست ارز ترجیحی برای کشور مفید نبود و هدررفت ارز فراوانی را به دنبال داشت. هدف گذاری این بود که با اعطای ارز ترجیحی بهبود معیشت مردم را داشته باشیم و  قیمت‌ها کنترل شود، اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد. می‌خواستیم با اجرای این قانون شاهد تأثیر آن بر سفره‌ی مردم باشیم که این طور نشد.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد. دلیلش این بود که معیشت مردم خط قرمز ماست و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد. با بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که با حذف ارز ترجیحی، برنامه‌ی مناسبی برای تأمین معیشت مردم در دسترس نیست. در واقع برنامه‌ای که دولت به عنوان جایگزین حذف ارز ترجیحی ارائه داد، برای ما قانع کننده نبود و به همین دلیل حذف این سیاست تأیید نشد.

این عضو کمیسیون تلفیق مجلس خاطرنشان کرد: بحث اساسی ما در مجلس این بود که با حذف ارز ترجیحی، دولت چه برنامه‌ای برای تأمین معیشت مردم دارد. واقعیت این است که با برنامه‌های فعلی سازمان برنامه و بودجه، معیشت مردم آسیب می‌بیند و مشکلات بیشتری برای آن‌ها به وجود می‌آید و به دنبال جبران کسری بودجه خود بود نه بهبود معیشت مردم. متاسفانه حمایت‌های لازم از مردم نیز در نظر گرفته نشده بود.

به گفته‌ی علی حدادی، دولت برنامه‌ی منسجم، کامل و کافی‌ برای جبران گرانی‌ها و تورم ناشی از حذف ارز ترجیحی پیش بینی نکرده بود، به همین دلیل با حذف این سیاست موافقت نشد. حداقل این برنامه نتوانست اعضای کمیسیون تلفیق را اقناع کند.

علی حدادی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس، ضمن اشاره به این موضوع که مهمترین دغدغه‌ی مجلس، معیشت مردم است، تصریح کرد: اولین و مهمترین موضوع از نظر ما این است که جراحی اقتصادی در کشور لازم است. اما نمی‌توانیم بدون برنامه ریزی اقدام به حذف ارز ترجیحی کنیم. باید ببینیم که میزان چیست و چطور قرار است این کار انجام شود. سلامت جامعه برای ما اهمیت دارد. جراحی اقتصادی شامل حذف ارز ترجیحی زمانی از نظر ما منطقی است که معیشت مردم آسیب نبیند، در غیر این صورت حذف سیاست فعلی ارز ترجیحی توجیهی ندارد.

علی حدادی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تمامی آنچه در بالا گفتم، جمع بندی ما در مجلس این شد که ارز ترجیحی فعلاً حذف نشود. زمانی به حذف آن رأی خواهیم داد که دولت برنامه‌ای کامل و همه جانبه ارائه دهد، به طوری که بر اثر حذف ارز ترجیحی فشار بیشتری بر اقشار مختلف جامعه وارد نشود و مشکلات بیشتری بروز نکند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
حذف ارز ترجیحی یعنی جبران کسری بودجه دولت به صورت غیر مستقیم از جیب مردم دولت نمی تواند یا نمی خواهد با رانت مبارزه کند و مردم باید جریمه شوند!!!! یارانه نقدی ناچیز به بخشی از مردم که هرگز مشخص نخواهند شد عوام فریبی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
ای بابا اساتید فن.......عجله نکنین بابا.....چه عجلیه بابا....فقط 43 سال گذشته.......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
حذف ارز رانتی یعنی کاهش کسری بودجه و کم شدن تورم کلی کشور
اقتصاد علم هست و نه سیاسی کاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
چه کسی گفته قیمت هر دلار بیشتر از چهار هزار تومان است ؟؟؟
چه کسی گفته قیمت هر دلار بیشتر از چهار هزار تومان است ؟؟؟چه کسی گفته قیمت هر دلار بیشتر از چهار هزار تومان است ؟؟؟چه کسی گفته قیمت هر دلار بیشتر از چهار هزار تومان است ؟؟؟چه کسی گفته قیمت هر دلار بیشتر از چهار هزار تومان است ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
بخش بزرگی از ارز ترجیحی تقریبا حذف شد
چه بلائی سرمردم ماآمد یکی نظرمیده ارز۴۵۰۰ تومانی بایدحذف شودوبحای آن مردم را
تشویق به گدائی وکمک دولتی گرفتن کنیم آنقدرمتوجه نمیشود
که‌بسیاری ازافرادنیازمندمادی وثروتمندمعنوی هستندکه اگر
شب سرگرسنه ببالین بگذارندحاضرنیستنددستشان رابرای گرفتن
اعانه بامنت دولتی درازکنند قدیم ترهامیگفتنداگرخواستیدبه مستحقی کمک کنیددستتان راپائین تر
ازدست اوبگیریداکنون میخواهیم همه رافقروگداکنیم وحقشان را
بصورت صدقه به آنهابدهیم آنهم بامنت وتوهین وشکستن غرور انسانها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
چرا بازی با کلمات می شود . قیمت ارز 3800 تومان بود گران کردند شد 4200 تومان . چراارز را گران می کنید.
گرانی ارز یعنی ارزان شدن ریال یعنی یک شبه پول دار شدن صاحبان ارز و کالاهای به روز و یعی فقیر شدن قشر متوسط و باز نشستگان.
می گویند ما مستقیما به مردم پول می دهید .
پنج سال است که یارانه ما را قطع کرده اند چون میزان حقوقمان مشخص بوده . می گویند اعتراض کنید.ولی چون مقداری پول در حسابم است فایده ندارد.
ما شدیم سرمایه دار با حق بازنشستگی هشت میلیون
اما کسانی که صاحب ملک و زمین و خانه هستنند و در بهترین جای شهر زندگی می کنند فقیر هستند و یارانه می گیرند .چون حقوقشان مشخص نیست و پولی در حسابشان نیست
دست فاسدان كوته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
ایا خبر دارید بنده با هشت میلیون حقوق بازنشستگی چهار سال است یارانه ام قطع شده .
ایا خبر دارید خیلی از اقلام دارویی تحت پوشش بیمه نیست؟؟؟
ایا خبر دارید بازنشستگان با سود سپرده های خود زندگی می کنند؟
ایا خبر دارید اکثر سرمایه دارها پولی در حساب ندارند و دارایی اها مشخص نست ؟
ایا خبر دارید در بیشتر خانواده ها چند نفر بی کار هست که سر سفره پدر و مادر هستند؟
ایا خبر دارید یک پیر زن با حقوق باز نشستگی شوهر مرحوم خود باید خرج دو دختر فوق لیسانس و دو پسر لیسانس بی کار را بدهد.
ایا خبر دارید.............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//
باز هم می خواهید گران کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تنها هنر شما گران کردن است ؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر شما نگران معیشت مردم بودید جراحی اقتصادی را از هزینه های مجلس و دولت و حقوق های مسئولان و مدیران آغاز می کردید با هر بهانه ای و نامی به دنبال جبران تحریم ها از مردم هستید
همین الانم ۶۰ میلیون زیر خط فقرن
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
خوب کمه
به غیر از خودیها بقیه همه باید زیر خط فقر باشند
لدفن چونه نزنید مقطوع است
فعلاً بگذارید جراحی هایی که از زمان احمدی نژاد شروع شده بود و همچنان ادامه دارد و باعث به کما رفتن اقتصاد بیمار و بیچارگی ملت شده التیام پیدا کند بعد هوس جراحی های بدون تدبیر دیگری در سرتان خطور نماید!
حذف ارز ترجیحی ظلمی بزرگ در حق قشر مستضعف جامعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
حذف نکرده قیمتها برای مردم و قشر فقیر در حال بالا رفتنه و متوقف هم نمیشه و حذف کردنش هم باز هم باعث بالا رفتن قیمتها میشه!
خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
تنها استفاده کننده ارز ترجیحی دولت و سودجوها هستند چه حذف بشه و چه نشه!!!
این قضیه رو عدم وجود مدیریت و یا عدم تمایل به مدیریت در کشور ثابت می کنه!
قرار است پوستمان کنده کاری شود

کمربندها را محکم ببندید
........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
دیگر کمری نمونده داداششششششششششششش
این جراحی، جراح حاذق میخواد. کار شماها نیست.
از کرامات شیخ ما چه عجب.......
ارز ترجیحی را حذف نکنید
هشت هزار میلیارد چند تا صفر دارد
مریض دهها ساله که مرده.....الان فکر جراحی افتادین!
مگه یبار همین ۱۰ سال پیش جراحی نکردید؟
چی شد جواب نداد اون جراحیه؟
احتمالا توموره متاستاز داده ...دیگه جراحی و شیمی درمانی هم فایده نداره.دنبال جا واسه مراسم کفن و دفن این اقتصاد باشین.
بی تعارف باید گفت این خیل عظیم دست اندر کار نمیتوانند کاری برای این اقتصادبیمار بکنند وجراحی در شرایط فعلی با دست آنهایی که مسبب این وضعیت اند حکم مرگ را دارد باید در این حوزه از اساتید دانشگاهی مرتبط با این حوزه وحتی اقتصادانان خارج از کشور کمک گرفت ومواظب بود که عوامل دخیل وضعیت بوجود آمده در این حوزه در آن مداخله ودست اندازی نکنند چون بیشتر مشکلات در این حوزه به خاطر سواستفاده وحیف ومیل وبی قانونی در این حوزه بوجود آمده است شکی نیست که اگر خواست عمومی واراده کافی از طرف مسئولان کار آمد وپاک دست اعمال شود این مشکل حل خواهد شد
اقايان فروش ارز با قيمت بالا توسط دولت كه مالك اصلي دلار است بي رحمانه ترين مالياتي است كه دولت از مردم ميگيرد براي جبران كسري بودجه اش بنابراين بقيه اش توسط همين نمايندگاني كه در حقيقت نماينده دولتند نه مردم داستانسرايي اخه در كجاي دنيا براي چند نفر ( كه انان هم از اعوان و انصار دولتيها و مجلسيانند ) ميليون ها ادم را نقره داغ ميكنند
فعلا هیچ کار نمی توانید بکند در اقتصاد و تما شاچی اقتصاد هستید
چرا‌ دولت‌ محترم‌ همش‌ به‌ فکر‌ حذف‌ ارز‌ ۴۲۰۰‌ هست‌ ؟اگه‌ واقعا‌ راست‌ میگویند‌ که‌ به‌ فکر‌ سفره‌ مردم‌ هستند‌ بیان‌‌ به‌ هر‌ روش‌ ممکن‌ تلاش‌ کنن‌ قیمت‌ دولار‌ را‌ بیارن‌ پایین‌ چرا‌ اسرار‌ دارن‌ ۴۲۰۰‌ را‌ برسونن‌ به‌ ۲۵۰۰۰تومان‌ الان‌ که‌ توخبرها‌ میگن‌ وضع‌ گل‌وبلبل‌ شده‌ هم‌ نفت‌ میفروشن‌ هم‌ پولش‌ برمیگرده‌ پس‌ بیان‌ ۲۵۰۰۰‌ تومان‌ را‌ حد‌ اقل‌ بیارن‌ نزدیک‌ ۴۲۰۰‌ کنن‌ اینطور‌ هم‌ مردم‌ راضی‌ هستن‌ هم‌ دست‌ رانتخوار‌ قطع‌ میشه‌ هم‌ لازم‌ نیست‌ دولت‌ با‌ منت‌ به‌ مردم‌ صدقه‌ بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
اصرار
حذف ارز ترجیحی مساوی است با بحران فزاینده ونافرمانی شدید اجتماعی وبلوا
موافق ارز ترجیحی، قیمت توجیحی و بنزین ترجیحی هستم. همه رو حذف کنید. کالا و بنزین با قیمت جهانی، در مقابل حقوق و درآمد هم با قیمت جهانی. مرگ یکبار، شیون هم یک بار. اگه در این مرحله زنده موندیم حداقل منت به خاطر بنزین و ... هر سال به سرمان نزاشتن. هرکی هم نمی خواد می تونه جمع کنه بره... یکبار به دنیا آمدیم که یکبار زندگی کنیم. نه هرجور که شما تصمیم گرفتید زندگی کنیم!
درواقع دولت با حذف ارز4200تومانی دارد به مردم میگوید که دولت نمیتواند از پس رانت خواران ودزدان بربیاید لذا کلا صورت مسئله رادارد پاک میکند ومردم باید تقاص این ناتوانی دولت راپس بدهد.
چیزی به نام جراحی افتصادی نداریم همه اینها مسکن اقتصادی هستند. دولتی که از پس تخصیص درست ارز ۴۲۰۰ بر نمی آید از پس افزایش قیمت ناشی از حذف آن هم بر نمی آید.
جراحی را معمولا در شرایطی انجام میدهند که بیمار از لحاظ جسمی وروحی امادگی کامل داشته باشد .در واقع انتخاب زمان جراحی بسیار مهم است.اقتصاد ایران در شرایط فعلی بسیار اسیب پذیر است واگر قرار باشد جراحیی صورت پذیرد نیاز به یک تیم متخصص وبا تجربه دارد.چیزی که متاسفانه در دولت دیده نمیشود
جراحی اسم رمزی شده است. ارزش پول ملی رو کاهش میدن و عاجز از کنترل تورم هستن اونوقت مردم باید دچار جراحی بشن. جراحی اقتصادی مربوط به کشورهاییست که مشکلات اینچنینی ندارند. هر اقدامی در این زمینه تحمیل بیشتر فقر به مردم و از بین بردن طبقات متوسط است. در نهایت یک دهک ثروتمند خواهیم داشت و نه دهک محتاج حمایتهای قطره چکانی.
با سلام
بس است دیگر خسته شدیم ، چقدر جراحی هر رییس جمهوری میاد اینو میگه ،بابا من که از اقتصاد سر در نمیارم راه نجات اقتصاد ایران عبارتند از
1- ارتباط با دنیا
۲- مبارزه با فساد اقتصادی هر جا و از هر شخصی سر بزند
چرا ارز ۴۲۰۰ حذف شود
مگه نمی گفتید دلار نخرید حباب هست
خوب حالا که دارید به اندازه کافی نفت می فروشید و پولسان را هم می گیرید خوب قیمت دلار را پایین بیاورید
چرا دلار بجای ۲۶۰۰۰تومان نباید ۳۵۰۰تومان باشد
این روزها از زبان خیلی از مسولین میشنویم که معیشت مردم خط قرمز ماست .لطفا یکی مخدوده این خط قرمز را تعیین کنه . بفرمایید مرزاین خط قرمز کجاست ؟ 60 درصد مردم زیر خط فقر زندگی میکنند .یعنی هنوز از خط قرمز شما عبور نکرده اند ؟ یا همه باید از فقر وگرسنگی تلف بشوند تا شما کتوجه شوید خط قرمز تان کجاست ؟
اینجور که پیداست در روی همان پاشنه می چرخد . دراین دولت هم امید نیست که شرایط بهبود یابد
این دیگه جراحی نیست مرگ مغزی شدنه
آره حتما حتما... قشنگ یه جراحی خوبی بکنید و مردم از اینکه هستن بدبخت تر بکنید و خلاص
جراحی اقتصادی یعنی کلیه شرکتهای دولتی که محل تجمع آقازاده ها، رانتخوارها، نجومی و ابرنجومیخوارها، اختلاسگران و ... میباشد باید به بخش خصوصی واگذار شوند تا کسری بودجه نباشه، تورم نباشه، فساد نباشه و ....

چرا آدرس عوضی میدین؟
اول حقوق مردم را با دلار بده، یعنی هر فرد ایرانی باید 800 دلار در ماه بگیره و بعدش شما ارز 4200 تومانی را حذف کنی.
800 دلار در ماه میشه حداقل 21میلیون تومان در ماه. این بیمار با تیغ زدن از جیب مردم دیگه جونی برای زنده ماندن نخواهد داشت.
مردم بدبخت که مثل شما درآمد نفت و دلار ندارند، پولشون با ریال فکستنی هست که شما و همکارای جراحت بی ارزشترینش کردی. ضمنا دلار 4200 تومانی ثمره سیاست غلط خودتون هست و بس. از جیب مردم نزن. تعداد مدیران و نمایندگان را به 20 درصد هم کاهش بدی و همه دکانهای شعاری را ببندید شاید بشه این دلار 4200 تومانی را حذف کرد و مردم بتونن نون بخورند.
خدا پدر جهانگیری را بیمرزد
تورا خدا دست از این جراحی های جور واجور دست بردارید تا یادمان می اید حداقل در سی سال اخیر هر چند سال یک جراحی اقتصادی انجام شده و نتیجه برای اقتصاد فاجعه امیز بوده است. هر بار خرابتر از مرتبه قبل و نتیجه بی ارزش شدن پول ملی و فقیر و بدبخت تر شدن مردم
نه دوستان نه می خواهند پوستمان را بکنند ونه می خواهند بر روی ان کند کاری کنند ای تویی که مخالف حذف ارز ۴۲۰۰هستی این تویی که هم اکنون داری سود می کنیوامسال تو هستند که ارز ۴۲۰۰ را می گیرند وبا ارز ۳۰هزار تومن به مردم جنس می فروشند اگر امسال تو دست از مکیدن خون مردم بر می داشتند خوب می شد تو می ترسی که این لقمه چرب را از گلویت ببرند ونتوانی بیشتر از این خون مردم را بمکی وگرنه اگر این ارز ۴۲۰۰ برداشته می شد مشخص می شد که قیمتها هیچ تکانی نمی خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
امثال دلبندم! اونی که شما نوشتی امسال و پارسال و پیارساله
هرروز باپرداخت انواع صدقه به قشرهای جامعه ،دارید تنبلی ومفت خوری را رواج می دهید وتلاش وکار درجامعه راکمرنگتر می کنید بجای دادن ماهی دست مردم ماهیگیری را به مردم بیاموزید تاباتلاش وکوشش وکار دسترنج خودرا تغذیه کنند وازاین مفت خوریهای وصدقه بگیری عادت نکنند چرا این یارانه های مختلف را برای تهیه ابزار تولید وایجاد اشتغال بکارنمی گیرید تا باکاروعرق جبین ارتزاق صورت گیرد .
اگر بد بود چرا گذاشتید تصویب کنند اگر این ارز نبود دلار بیشتر از هجده تومن نمیشد
اگر دولت بفکر مردم بود ودنبال جراحی اقتصادی بوجه هزاران جایی که جز هزینه برای مردم چیزی ندارند ده برابر افزایش نمی داد...
جراحی در تمام سطوح لازم است ، اما این دولت و تیم مدیریتی اش ، جراح نیستند.
ارز ترجیحی حذف شود و اون ارز به جیب چه کسانی میره اون وقت؟
شرکت بازرگانی دولتی که برای خود دولت است، کالاهای اساسی با ارز 4200 می آورد و با نرخ آزاد می فروشد... دولت با همین کارها می خواهد کسری بودجه را جبران کند!
اقتصاد دولتی خصولتی را تعطیل کنید و با دنیا تعامل داشته باشید تا اقتصاد بیمار درمان شود.
لطفا دولت با اقتصاد کاری نداشته باشد ضمنا دست از سر مردم هم بردارد . ما نه کمک دولت را میخواهیم و نه اینکه دولت دائم سر راه مردم سنگ اندازی کند . نفت مال دولت فقط ما را به حال خود رها کنید
ما که کلا تو اتاق عمل هستیم و در حال جراحی
نقشه راه جراحی اقتصاد تهیه شده است؟ با «System Dynamic» آشنا هستید؟
باید تک نرخی باشد .حتما هم چهارهزار و دویستی باشد .کسری را با جیب مردم جبران نکنید
ارز ترجیحی هیچوقت حذف نمی شود زیرا محلی برای دادن رانت به افراد خاص و اقازاده هاست. این جماعت که هنر کاسبی کردن و پول در اوردن ندارند و با دریافت رانتهایی مثل ارز ترجیحی و امضاهای طلایی ثروتمند می شوند و به ملت ایران فخر فروشی می کنند. اگر یک بار برای همیشه این رانت ها حذف شود مردم خودشان اقتصاد را پیش می برند. در کشورهایی که دولتها در اقتصاد دخالت د رحد ضرورت دارند بخش خصوصی حتی در بخش تحقیقات فضایی و موارد دیگری که حداقل بازده زودهنگام ندارد هم سرمایه گذاری می کند اما در کشور ما سرمایه گذار واقعی نه کسی که رانت دارد جرات نمی کند در بخش تامین کالاهای اساسی مردم که سریع فروش می رود هم سرمایه گذاری کند. این اقتصاد یک ویرانه است که ریشه ان را هم موریانه خورده کارش از جرحی هم گذشته باید زیرو رویش کرد و بنایی تازه برپا کرد.
هر کسی سر کار آمد خواست بگه فبلی ها حالیشون نبود و گفت جراحی لازم است ، الان د یگر دست و پا و روده و لوزالمعده و کبد و مفاصل و مغز وستون فقرات را تابه حال جراحی کردید، این بیمار دیگر توان جراحی ندارد و زیر عمل از دنیا خواهد رفت ، التماس میکنم جراحی نکنید ،یک آسپیرینی چیزی بدید بهتره.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس