بازدید 11613
۱
خودزنی ارکان داخلی فدراسیون به سبک دوران تاج

کمیته اخلاق فوتبال برای رسانه‌ها هم نسخه پیچید!

رسانه‌های ایران برخوردهای مشابه در زمان صدارت مهدی تاج در فدراسیون فوتبال را از یاد نبرده اند که از راه‌های مشابه و حتی ورود برخی نهادهای نظارتی و امنیتی ، سعی در خفقان و بستن صدای رسانه شده بود. شاید عزیزی‌خادم هم بخواهد همان تجربیات را تکرار کند
کد خبر: ۱۱۰۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ 10 February 2022

فدراسیون فوتبال با اختلاف عمیق مدیران ارشد خود، دست به خودزنی زده است و حالا بعداز حذف اعضای هیات رئیسه، سراغ خاموش کردن رسانه ها رفته است!

به گزارش تابناک ورزشی، پنج عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال مطابق اختیار قانونی که اساسنامه به آنها می دهد، تصمیم به برگزاری نشست برای عزل موقت شهاب عزیزی خادم گرفته اند.

در این میان رسانه های ورزشی هم به عنوان چشم و گوش افکارعمومی و حسب وظیفه ذاتی و حرفه‌ای خود در چارچوپ قوانین ایران اقدام به انتشار این خبر کرده اند و سخنگوی فدراسیون فوتبال که نشان داده ابایی از تکذیب اخبار صحیح هم ندارد و اعتباری برای تکذیبیه‌های پرتعداد اما بعضا شتابزده و ناشیانه‌اش باقی نمانده است، با انتشار متنی سراسر کذب مدعی شد نامه پنج عضو هیات رییسه پیرامون عزل شهاب عزیزی خادم نیست و ساعتی بعد با انتشار تصویر نامه مشخص شد خبر رسانه ها درست و ادعای سخنگوی فدراسیون فوتبال غلطی بیش نبوده است.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای رسانه‌ها هم نسخه پیچید!

در چنین شرایطی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به جای برخورد با دروغگویی، با انتشار متن تهدید آمیزی سعی در ساکت کردن رسانه ها دارد، انگار که رسانه های عمومی زیرمجموعه فدراسیون فوتبال هستند و موظف به تبعیت از قوانین داخلی این مجموعه!

قبل از هرچیز طبق نوشته طرفداری کمیته اخلاق فعلی فدراسیون فوتبال که هنوز تاییدیه مجمع فدراسیون فوتبال را ندارد و فعالیت اش هنوز حسب اساسنامه و مقررات، قانونی نیست، باید بداند رسانه ها زیرنظر وزارت ارشاد فعالیت می کنند و مرجع رسیدگی به تخلفات احتمالی شان هم دادسرای فرهنگ و رسانه است. 

رسانه‌های ایران برخوردهای مشابه در زمان صدارت مهدی تاج در فدراسیون فوتبال را از یاد نبرده اند که از راه‌های مشابه و حتی ورود برخی نهادهای نظارتی و امنیتی ، سعی در خفقان و بستن صدای رسانه شده بود اما همه آنها جای خود را به احضار مقامات فدراسیون سابق به محاکم نظارتی و سازمان بازرسی و دادگاه‌های قوه قضاییه داد.  شاید عزیزی‌خادم هم بدش نمی‌آید آن تجربه تلخ مهدی تاج را دوباره بیازماید‌.

کمیته اخلاق هم بهتر است به جای تهدید اهالی فوتبال و رسانه ها، تلاش کند استقلال خود را حفظ کند چون ارکان قضایی فدراسیون فوتبال اگر مستقل نباشند، مفت هم نمی ارزند. برای ثبت در تاریخ، بیانیه کمیته اخلاق که متاسفانه فرا قانونی است، منتشر می شود.

قانون جزایی و قضایی ایران هرگز به یک کمیته که در حال حاضر قانونی بودنش هم ابهام دارد، اجازه نمی دهد اینگونه رسانه ها را بابت انتشار خبر تهدید کند. نشر خبر وظیفه رسانه است. عجیب آیت که مشاور حقوقی پرمدعای رییس فدراسیون فوتبال، این موارد بارز و واضح را به ارکان حقوقی گوشزد نمی‌کند و از اطلاعات وسیع خود در راه اصلاح خطاهای عجیب و غریب حقوقی، بهره نمی‌گیرد.


متن بیانیه صادره از کمیته اخلاق به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درعدالت گشایش است وآنکه عدالت را برنتابد ستم را سخت تر یابد. امام علی (ع)

 باتوجه به صعود تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام ‌جهانی و موفقیت تیم ‌ملی فوتبال و فوتسال بانوان با حفظ شئونات اسلامی و تلاش برای حصول پیشرفت در همه تیم‌ ها در رده‌ های مختلف با همکاری و عنایت ویژه دولت و مجلس محترم و وزارت ورزش و تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران علی ‌رغم فشارهای اقتصادی ظالمانه و حمایت همیشگی ملت شریف و فوتبال‌ دوستان و اهالی فوتبال و پیشکسوتان ارجمند، متأسفانه عده ‌ای عالمانه یا با جهل مرکب، با دشمنان همیشگی ملت ایران همسو شده و با اقدامات خودسرانه در قالب‌ های متفاوت سعی در برهم زدن آرامش کنونی و اخلال در جهت جلوگیری از حصول موفقیت ‌های آینده، ازجمله موفقیت در جام‌ جهانی فوتبال به‌ عنوان فرصتی مغتنم برای نسل طلایی کنونی فوتبال ایران را دارند.

 لذا کمیته اخلاق با توجه به اختیارات قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوانین داخلی، اساسنامه فدراسیون فوتبال، آیین ‌نامه اخلاق فیفا و فدراسیون فوتبال و مقررات انضباطی و در راستای حفظ یکپارچگی و حراست از دستاوردها و خوشنامی فوتبال، موضوع مواد ۱ و ۲و ۳و ۴ آیین ‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، ضمن دعوت از تمامی مسئولین و اهالی فوتبال و رسانه های ورزشی به حفظ آرامش و انسجام و یکپارچگی و احترام به قوانین و حراست از دستاوردها و شخصیت و اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی، در صورت ارتکاب تخلف توسط هر شخص در هر رده و مسئولیت در حوزه فوتبال مطابق مقررات برخورد قانونی و عبرت‌آموزی به عمل خواهد آورد.

ضمناً جرایم ارتکابی نیز مطابق تکلیف ماده ۷۲ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۲۴ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال به مراجع قضایی جهت تعقیب و رسیدگی اعلام خواهد شد.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
کمیته اخلاق با رایی که در مورد کنعانی زادگان اعلام نمود ماهیت زشت خود را نشان داد و رسانه ها بواسطه تعلق رنگی اخلاق را زیر پا گذاشته و سکوت کردن،حالا که نوبت به خودشان رسید ادعای مستقل بودن و روشنگری اخبار را دارن،تا کنون مشاهده نشده این مرجع رسیدگی یعنی دادسرای فرهنگ و رسانه حکمی درباره تخلفات رسانه ها صادر کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی