بازدید 6967
۱

واکنش وزارت دفاع آمریکا به رونمایی موشک خیبرشکن

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری با مطرح کردن ادعاهایی علیه برنامه موشکی ایران، به سوالی درباره رونمایی یک‌ موشک دوربرد جدید توسط ایران پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۰۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶ 10 February 2022


به گزارش تابناک به نقل از وبگاه وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک‌ کنفرانس خبری‌ در پاسخ به سوالی مبنی بر این که ارزیابی‌اش درباره رونمایی موشک جدید «خیبرشکن» توسط ایران چیست و آیا این موشک خطری برای سربازان آمریکایی و متحدان‌ آمریکا در منطقه دارد یا نه، گفت: من ندیده‌ام که ایران اعلام کند برنامه بالستیک جدیدی دارد. بنابراین هیچ چیز بخصوصی برای گفتن ندارم. ما همواره ارتقای برنامه موشکی ایران را رصد کرده‌ایم و جدا بر تهدیدهای منطقه‌ای برنامه موشک‌های بالستیک واقفیم.

کربی افزود: به همین دلیل است که با متحدانمان در منطقه همکاری می‌کنیم تا بتوانیم با چنین تهدیدهایی مقابله کنیم و اطمینان بیابیم به برطرف کردن نیازهای دفاعی‌شان هم کمک می‌کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به هم‌زمان بودن این رونمایی با مذاکرات وین، ایران دارد پیامی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌فرستد، با مطرح کردن ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه گفت: ما فعالیت‌های مخرب آن‌ها را فراتر از پیام فرستادن می‌بینیم. منظورم این است که این اقدامات به خودی خود مخرب هستند. آن‌ها موجب‌ ثبات زدایی در منطقه می‌شوند.

او در ادامه با ادعای این که ایران در حال پیشبرد یک برنامه موشکی برای «اهداف تهاجمی» است، گفت که آمریکا پیشرفت‌های موشکی ایران را نه مسئله‌ پیام رسانی، بلکه «یک تهدید مشروع علیه امنیت ملی در منطقه» برای مردم، تاسیسات و متحدان و شرکایش می‌بیند.

به گزارش ایسنا، ادعاهای این مقام پنتاگون علیه برنامه موشکی ایران در پی این مطرح می‌شود که روز گذشته، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، ضمن بازدید یکی از پایگاه های موشکی زمین به زمین نیروی هوافضای سپاه از موشک دوربرد و نقطه زن " خیبرشکن " به عنوان جدیدترین دستاورد راهبردی این نیرو رونمایی کردند.

موشک راهبردی خیبرشکن از نسل سوم موشک‌های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار می باشد، این موشک دارای سوخت جامد است و در فاز فرود دارای مانورپذیری برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث شده است وزن آن نسبت به نمونه های مشابه یک سوم کاهش یافته و مدت آماده سازی و شلیک آن نیز تا یک ششم تقلیل پیدا کند.

چابکی و سرعت فوق العاده در اصابت اهداف در برد و شعاع ۱۴۵۰ کیلومتری از دیگر توانمندی‌های این موشک است. این سامانه تمام ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان سختکوش نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
پدرسوخته ها مثل اینکه از ساختن موشک توسط عربستان باکمک چین ابراز ناراحتی نمیکنندچه بسا تاهمین الان هم به بمب اتم دست پیداکرده باشندالبته باپولهای مفتی که به چین دادن. البته سهم امریکاهم رسیده که درقبالش هیچ واکنشی نیست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار