بازدید 4622

پنتاگون: رهبر داعش را به تنهایی کشتیم

سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد که کشتن القرشی امری بسیار خوب برای همه بود، اما داعش همچنان خطرناک است.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴ 09 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت وگویی به مسائل مختلف منطقه و جهان از جمله کشتن رهبر داعش و حملات انصارالله به امارات و اختلافات روسیه و اوکراین پرداخت.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفتگو با شبکه الحره گفت: حمله‌ای که در سوریه انجام شد و رهبر داعش در آن به قتل رسید، ضربه سختی به این گروه وارد کرد.

کربی تاکید کرد که ابو ابراهیم القرشی، رهبر داعش به طور جدی تلاش می‌کرد که مجموعه خود را بار دیگر سازماندهی کند وعملیات خارجی انجام دهد وبه اهداف غربی از جمله آمریکا ضربه وارد کند.

سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد که کشتن القرشی امری بسیار خوب برای همه بود، اما داعش همچنان خطرناک است.

وی گفت که عملیات کشتن رهبر داعش تنها توسط آمریکا انجام شد و کشور دیگری مشارکت نداشت.

جان کربی تاکید کرد: عملیات آمریکا در کشتن القرشی بی شک داعش را به عقب خواهد راند، ما همچنان تعداد اندکی از نیروهایمان در سوریه هستند و درخصوص تمرکز بر داعش هیچ چیزی تغییر نکرده است، عملیات ما موفقیت آمیز بود، اما پایان جنگ با داعش نیست.

وی همچنین گفت که آمریکا برای "حضور گسترده و قدرتمند" در خاورمیانه به منظور حمایت از هم پیمانان خود در منطقه در برابر حملات انصارالله تمرکز دارد.

سخنگوی پنتاگون در بخش دیگری گفت: حوثی‌ها (انصارالله) تا کنون ۴۰۰ عملیات هجومی انجام داده اند و پایگاه الظفره در امارات که نیرو‌های آمریکایی نیز در آن حضور دارند را دو بار مورد هدف قرار دادند. لوید آستن، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که واشنگتن ناوشکن یو اس اس کول و مجموعه‌ای از جنگنده‌های اف ۲۲ به امارات ارسال کرده است تا در کنار پدافند هوایی این کشور فعایت کنند.

کربی در بخش دیگری از گفت وگوی خود به اختلافات میان اوکراین و روسیه پرداخت و گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اگر تصمیم بگیرد اکنون توانایی اتخاذ اقدام نظامی در اوکراین را دارد.

وی افزود: پوتین در طول مرز‌های خود از شرق تا جنوب اوکراین بیش از ۱۰۰ هزار سرباز دارد و در دریای سیاه نیز قدرت دریایی دارد. او هر روز به خودش گزینه‌های نظامی بیشتری می‌دهد.

سخنگوی پنتاگون در بخش دیگری نیز گفت که اوکراین یک کشور مستقل است و بخشی از روسیه نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر