بازدید 15677
پیمانه اقتصادی

توزیع آنلاین گوشت قرمز از هفته آینده شروع می‌شود/ معاون وزیر اقتصاد: ریزش ناگهانی نرخ ارز به ضرر اقتصاد است/ مجرد‌ها تعهد محضری برای متاهل شدن بدهند؛ بعد خانه دار شوند/ مقام مسئول: بانک‌ها برای پرداخت وام ۱۲۰ میلیونی ازدواج پول ندارند!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند مثبت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، بازار سهام در موقعیتی مناسب برای سرمایه گذاری قرار دارد، لزوم عرضه گسترده املاک در بورس کالا، پرسپولیس برای واگذاری قیمت‌گذاری شد، یارانه بهمن ماه امشب واریز می‌شود و کاهش قیمت سیب زمینی از هفته آینده را در بر دارد.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 09 February 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند مثبت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، بازار سهام در موقعیتی مناسب برای سرمایه گذاری قرار دارد، لزوم عرضه گسترده املاک در بورس کالا، پرسپولیس برای واگذاری قیمت‌گذاری شد، یارانه بهمن ماه امشب واریز می‌شود و کاهش قیمت سیب زمینی از هفته آینده را در بر دارد.

مقام مسئول: بانک‌ها برای پرداخت وام ۱۲۰ میلیونی ازدواج پول ندارند!

محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی گفت: با توجه به تورم موجود در کشور و گرانی وسایل موردنیاز برای تشکیل زندگی، افزایش مبلغ وام ازدواج به ۱۲۰ میلیون تومان رقم مناسبی نیست و تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد از هزینه‌های تشکیل زندگی را تامین نمی‌کند. از سوی دیگر، با اینکه رقم افزایش یافته در مقابل تورم ناچیز است، باید برای پرداخت همین مبلغ نیز منابعی وجود داشته باشد. وی افزود: خیلی از افراد از سال ۱۳۹۷ به بعد در صف دریافت وام ازدواج قرار دارند و هنوز موفق به دریافت آن نشده‌اند. وام قرض‌الحسنه ازدواج از محل جمع‌آوری سپرده‌هایی است که مردم به عنوان قرض‌الحسنه در اختیار بانک‌ها قرار داده‌اند. 

دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با بیان اینکه منابع فعلی بانک‌ها پرداخت افزایش وام ازدواج به ۱۲۰ میلیون تومان را پوشش نمی‌دهد، گفت: اکنون منابع پرداخت وام ازدواج ۷۰ میلیونی محدود است و بانک مرکزی نیز سامانه ثبت‌نام وام ازدواج را متناسب با حجم وصولی بانک‌ها از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه باز نگه می‌دارد تا مردم بتوانند برای دریافت وام ثبت‌نام کنند. جمشیدی افزود: هرچند افزایش وام ازدواج به ۱۲۰ میلیون تومان ناچیز است، چون برای پرداخت مبالغ کمتر منابع وجود نداشت و برای پرداخت این افزایش مبلغ نیز منابعی پیش‌بینی نشده است، صرفا توقع ایجاد می‌کند که پاسخی برای آن وجود ندارد. از سوی دیگر، این موضوع موجب می‌شود تا هجمه‌های منفی بیشتری نسبت به بانک‌ها شکل بگیرد. وی در پایان از کسانی که موفق به دریافت وام ازدواج شده‌اند، درخواست کرد تا نسبت به بازپرداخت اقساط خود اقدام کنند تا سایر متقاضیان هم بتوانند از این وام استفاده کنند. 

روند مثبت شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۶۷۰۱ واحدی معادل ۰.۵۳ درصد، به یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۶۹ واحد رسید؛ حال در معاملات امروز و در لحظه انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با رشد 2500 واحدی همراه شده است.

بازار سهام در موقعیتی مناسب برای سرمایه گذاری قرار دارد

کدیور کارشناس بازار سرمایه در مورد روند معاملات بورس تا پایان سال، گفت: روند فعلی بازار را نمی‌توان دقیق پیش‌بینی کرد، چون این بازار ممکن است هر لحظه به سمت صعود بازگردد، اما شرط این اتفاق این است که روند جریان نقدینگی بازار به جای آنکه به سمت خروج باشد، به سمت ورود پیش رود. کدیور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکنون قیمت سهام شرکت‌ها در موقعیتی مناسب و بسیار ارزنده قرار دارند؛ بنابراین در صورت ورود نقدینگی به بازار، شاخص بورس به راحتی به سمت صعود باز می‌گردد. این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه اکنون بازار سهام در موقعیتی مناسب برای سرمایه گذاری قرار دارد، گفت: اکنون با توجه به اینکه قیمت سهام شرکت‌ها ارزنده است، اما باز هم شاهد خروج نقدینگی از این بازار هستیم، این اتفاق ناشی از روندی است که سال گذشته در بازار شکل گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی به علت نوسانات اخیر ایجاد شده در بازار تاکید کرد و افزود: اکنون مسائلی که باعث شده تا بازار وارد فضای هیجانی و روانی شده و منجر به ترس سهامداران برای ورود نقدینگی به این بازار شود، وجود ابهام در لایجه بودجه و نیز تصمیمات دولت در این زمینه است. کدیور با بیان اینکه در خصوص روند فعلی بازار سرمایه باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد که علت اصلی نوسانات ایجاد شده وجود این مسائل در کشور نیست، گفت: سال گذشته و زمانی که بازار در حال رشد بود، شاهد ورود حجم گسترده نقدینگی و پول به این بازار بودیم؛ در حالی که اکنون این وضعیت برعکس شده و با توجه به وجود موقعیت مناسب سرمایه گذاری در بورس، نقدینگی در حال خروج از این بازار است.

لزوم عرضه گسترده املاک در بورس کالا

محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به انجام توافقات برای واگذاری املاک شهرداری از طریق بورس کالا اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از پیشنهادهای ما برای اصلاح ساختارهای معیوب گذشته، جبران کسری بودجه دولت و شروع روند رو به رشد بازار سرمایه این بود که دولت املاک مازاد خود را در بازار سرمایه عرضه کند، چون مدل هایی که در حال حاضر برای عرضه به صورت مزایده وجود دارد، با سیاست‌های اقتصادی کشور همخوانی ندارد. وی تاکید کرد: از این روی، این انتظار می‌رود دولت همه املاک خود را از طریق بورس کالا عرضه کند، زیرا هم می‌تواند تامین مالی خوبی را از این بخش برای کسری بودجه خود داشته باشد و هم به توسعه بازار سرمایه کمک کند؛ در این زمینه پیش قدم شدن شهرداری تهران در کنار عرضه املاک مازاد دولت در بورس کالا رویدادی مورد حمایت و مثبت برای اقتصاد کشور است.

پرسپولیس برای واگذاری قیمت‌گذاری شد

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: امروز ارزش‌گذاری نهایی باشگاه پرسپولیس در جلسه‌ای ارائه شد.

دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی آماده‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای عرضه در فرابورس هم برگزار شد. رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی روز گذشته با بیان اینکه ارزش‌گذاری سهام سرخابی‌ها طی امروز یا فردا نهایی می‌شود، گفته بود که تا پایان بهمن ماه درج نماد ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام می شود و در همان زمان یا هفته نخست اسفند ماه سهام آنها در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد. به گفته قربان‌زاده، واگذاری سهام سرخابی‌ها با برخی از موانع، مشکلات مالی و مالیاتی مواجه است که در آن جلسه مطرح شد و وزیر اقتصاد دستور رفع آنها را ابلاغ کرد. وی اظهار داشت:‌ همچنین جلسه ای هم با «محسن رضایی»، معاون اقتصادی رییس جمهوری و مدیران عامل ۲ باشگاه برگزار شد، در آن جلسه هم معضلات مربوط به واگذاری این باشگاه‌ها مورد بحث قرار گرفت.

توزیع آنلاین گوشت قرمز از هفته آینده شروع می‌شود

اسماعیل قادری فر، معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر در حال برگزاری است، در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه با توجه به التهابات بازار گوشت، توزیع این کالا نیز مانند برنج و برخی از کالاهای دیگر هوشمند و اینترنتی خواهد شد، گفت: در راستای تنظیم بازار گوشت از هفته آینده توزیع آنلاین و هوشمند این کالا آغاز می‌شود. معاون وزیر جهاد کشاورزی ذخایر استراتژیک گوشت قرمز را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: کمبودی را که در بازار ایجاد شده با ذخایر جبران خواهیم کرد. قادری فر گفت: توزیع گوشت به صورت منجمد خواهد بود و فعلاً زیرساخت‌ها برای توزیع گوشت گرم وجود ندارد. وی افزود: تلاش می‌کنیم که برای ایام عید این زیرساخت‌ها فراهم و توزیع گوشت گرم نیز به صورت آنلاین و هوشمند انجام شود. این مقام مسئول به این پرسش خبرنگار مهر اینکه توزیع گوشت با چه قیمتی انجام می‌شود، گفت: هنوز قیمت مصوب برای این کالا تعیین نشده و امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار این قیمت تعیین و اعلام می‌شود. قادری فر تصریح کرد: تاکید رئیس جمهور و معاون اول این است که افزایش قیمتی در حوزه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی نداشته باشیم.

کاهش قیمت سیب زمینی از هفته آینده

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: با رصد روزانه قرارگاه امنیت غذایی و با استفاده از سامانه‌های هوشمند سیب زمینی با قیمت هر کیلو ۹۸۰۰ تومانی عرضه شد و قیمت‌ها کاهش یافت. پیش‌بینی می کنیم هفته آینده نیز قیمت آن در مغازه‌ها به زیر ۱۰ هزار تومان و در میادین نیز به زیر ۸۰۰۰ تومان برسد. وی همچنین به وضعیت برنج نیز اشاره کرد و گفت: تولید برنج ایرانی به علت تنش آبی نسبت به سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته بود و به دلیل عدم بازاررسانی مناسب در تابستان امروز دچار کمبود عرضه ناشی از کمبود تولید و احتکار برنج داخلی توسط شبکه‌های دلالی هستیم. همین امر منجر به شکاف قیمت برنج در بازار شد. قادری فر در ادامه گفت: البته بلافاصله توزیع برنج ایرانی توسط سامانه‌های هوشمند انجام شد و در حال حاضر نیز هر کیلو برنج شیرودی با قیمت ۴۲هزار تومان به صورت اینترنتی توزیع می‌شود. وی با بیان اینکه  گوشت قرمز منجمد نیز از هفته آینده به صورت هوشمند توزیع خواهد شد، گفت: در مورد گوشت قرمز هیچ کمبودی نداریم. اگر هم کسری وجود داشته باشد با واردات جبران خواهد شد. قیمت‌ها هم بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار خواهد بود.

مجردها تعهد محضری برای متاهل شدن بدهند؛ بعد خانه دار شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به درخواست متقاضیان، مهلت ثبت‌نام برای مجردها و ساکنین شهرهایی که ثبت نام سامانه نهضت ملی مسکن برای آن‌ها از ۲۰ دی آغاز شده تا پایان امسال تمدید شد. محمود محمودزاده افزود: ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن برای مردان مجرد بالای ۲۳ سال تا ۲۹ اسفند تمدید شده و متقاضیان در صورت داشتن شرایط باید در سامانه ثبت‌نام کنند تا امکان پالایش اطلاعات متقاضیان برای وزارت راه و شهرسازی زودتر فراهم شود. وی گفت: هیچ سقفی برای ثبت‌نام متقاضیان وجود ندارد و برای تمام افراد در شهرها و کلان شهرها اراضی تامین شده است. محمودزاده افزود: ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال از ۲۰ دی ماه در شهرهای ۱۶ استان کشور از جمله تهران آغاز شده و متقاضیان برای ثبت نام باید سابقه سکونت ۵ساله در شهر مورد نظر خود را داشته باشند. از سوی دیگر فرم ج متقاضیان در هنگام ثبت‌نام باید سبز باشد و در هنگام عقد قرارداد باید تعهد محضری برای متاهل شدن بدهند. وی گفت: تاکنون بیش از ۳۲۰ هزار متقاضی مجرد و سه میلیون نفر در سامانه ثمن ثبت نام کرده‌اند.

یارانه بهمن ماه امشب واریز می‌شود

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، یکصد و سی‌ و دومین مرحله یارانه نقدی مربوط به بهمن ماه جاری به‌ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴ روز چهارشنبه (۲۰ بهمن ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و قابل برداشت خواهد بود. همچنین طبق اطلاعیه این سازمان بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع‌رسانی‌های قبلی، این ماه بیستمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر خواهد شد.

رایزنی اماراتی‌ها برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به رایزنی اماراتی‌ها برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران، گفت: توسعه روابط تجاری با ایران مورد تاکید اماراتی‌هاست.

معاون وزیر اقتصاد: ریزش ناگهانی نرخ ارز به ضرر اقتصاد است

سبحانیان معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه هم کاهش شدید و هم افزایش شدید نرخ ارز به نفع اقتصاد کشور نیست، اظهار داشت: معتقد موضوع مهم‌تر از نرخ ارز، ثبات بازار ارز است. برای فعال اقتصادی ثبات بازار ارز بیشتر از نرخ ارز اهمیت دارد. فعال اقتصادی باید اطمینان داشته باشد که اگر یک ال سی باز می‌کند یا خرید خارجی انجام می‌دهد نرخ ارز ناگهانی نوسان نخواهد داشت و تاکید وزارت اقتصاد و تیم اقتصادی دولت سیزدهم ایجاد ثبات در بازار ارز است.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: حتی رفع احتمالی تحریم‌ها هم اگر نوسان در نرخ ارز ایجاد کند، به ضرر اقتصاد ما خواهد بود. وی با اشاره به تاثیر کاهش نرخ دلار ناشی از لغو برخی از تحریم‌های برنامه هسته‌ای ایران بر بازار بورس، گفت: در یکی دو روز گذشته که در بازار سرمایه شاهد افت شاخص بودیم، دلیل اصلی آن کاهش نرخ دلار در همین بازه زمانی بوده است. بانک مرکزی باید کمک کند تا ثبات در بازار ارز ایجاد شود تا آثار و تبعات منفی نوسان نرخ ارز در بازارهای مختلف از جمله بازار سرمایه به حداقل برسد. سبحانیان گفت: یکی از تبعات نوسانات در نرخ ارز اثر آن در بازار سرمایه و بورس است و به همین دلیل، ثبات در نرخ ارز برنامه‌ای است که وزارت اقتصاد آن را دنبال می‌کند.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۸
ریزش دلار ناگهانی به ضرراقتصاد است ولی یه شبه قیمتها دوبرابر بشه و مردم به فنا برن اشکالی نداره مردم مهم نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
بعضی پیشنهادات بیشترشبیه جوک هستند تا پیشنهاد اخه مجرد چه جورتعهدمحضری میتونه بده که حتما متاهل میشه؟ واین تعهد چه ضمانت اجرایی خواهدداشت ؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
ریزش دلار به ضرر دولت و عالیجنابانی هست که از قبل همین افزایش قیمت دلار و
نرخ تورم فاصله طبقاتیشون رو با مردم به مقیاس سال نوری رسوندند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
دلار هر چقدر هم پایین بیاد رشد قیمت کالاهای مصرفی مردم افزایش خواهد داشت
در آسیا ،اقریقا ،اروپا ،امریکا
بیشترین نیروها مربوط به معلمان است
آنها چطور برنامه ریزی میکنند که معلمعا بیشترین سطح رفاه را دارند
اما در ایران میگن چون زیاد هستید نمی‌توانیم به شما برسیم.این زیاد بودن اگررغقط مختص ایران بود بله جواب قانع کننده بود تازه باز با عدالت جور در نمیاد

اما این زیاد بودن در همه جای دنیا هست چرا در ایران فقط معامان کمترین دریافتی را دارند .آیا ما کمترین بودجه در دنیا را داریم ؟؟؟؟؟؟؟
نه مشکل تعداد زیاد بودن معلمان نیست
مشکل جای دیگری است
مشکل این است در ایران مثل ک خانواده بی نظمی است که پدر صندوق جدا دارد مادر صندوق جدا دارد
فرزندان هر کدام که زور دارند صندوق جدا دارند.بودجه متمرکز نیست دولت جدا خزانه دارد شرکت های دولتی جدا ،،،،ازتش جدا فعالیت اقتصادی دارد. سپاه جدا فعالیت اقتصادی دارد .همه اینها و شرکت ها باید متمرکز شوند و به خزانه دولت برکرندد
همه بودجه ها باید متمرکز شوند
آن وقت برای همه همه چیز است و فقر نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
کی گفته جاهایی دیگه معلمها بیشترین رفاه را دارند؟ چرا خودتون رو گول می زنید؟
البته جلوی ریزش نرخ ارز را دولت میگیرد ولی هر چقدر دوست داره بالا بره و در این وقت دولت دخالتی نمیکنه!!!
من چهار روزه یک کیسه برنج شیرودی خریدم از سایت بازارگام نمی توانند تحویل بدهند .. پول هم گرفنه اند حالا برنج خراب نمی شود اگر چهار روز گوشت در راه باشه فاسد می شوند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
ما گرفتیم 2 روز بعد تاریخ ارسال زده شد و سر موعد تحویل شد.خیلی عالی هم بود
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
تازه شما امکان کار با اینترنت ودسترسی به سایت را داشته اید.انهایی که این اماکانات را ندارند وواصلا قادر به این کار نیستند چه کنند.
ما که فقط افزایش نرخ ارز و دیدیم!
در عرض ۴ سال دلار از ۳ هزار تومان رسیده به ۳۰ هزار تومان الان ۲ هزار تومان اومده پایین این آقای سبحانیان میگه کاهش نرخ ارز به ضرر اقتصاده!
معاون محترم وزیر اقتصاد کسی این حرف را می زند که بتواند قیمت های داخلی که هیچ ربطی به تغییرات دلار ندارد را در ثبات کامل نگهدارد. درصورتیکه برعکس این عمل اتفاق میافتد. با افزایش دلار برای مثال مسکن بالا میرودو با کاهش دلار پایین نمیاید که هیچ، افزایش هم می یابد. دلیل آن چیست؟ لطفا" پاسخ بفرمایید.
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
دلیلش این است که دولت پول ندارد از مردم می گیرد خرج می کند هنوز این را نفهمیدید پس همینطور بمان.
اقای سجانیان معاون عزیز شما لازم نکرده نگران کاهش نرخ ارز باشی شما توان علمی و کاری خود را برای عدم افزایش قیمت ان بکار ببر ..اخه حرف میزنی کی تا حالا دلار پایین نشست
مدیران ما پیشگیری بلد نیستند. صبر می کنند همه چیز خراب بشه بعد صدقه بین مردم توزیع می کنند.
به اون مقام مسئول بگید بانکها پول دارند که به خودشون انواع وامهای با سود و اقساط کم بدن اما برای ازدواج ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
خب بهمین خاطره که پول برای سایر وامها ندارند دیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
وام ازدواج بدن که چی بشه ؟ بعد از ازدواج جوانها بیفتن به چه کنم چه کنم بعدشم طلاق بگیرن ، خوب از اول وام نمیدن که دوتا جوان بدبخت رو بدبختتر نکنن ، اینم جای تشکرتون از بانکهاست
افزایش ناگهانی ارز پدر ملت رو درنیاورد؟
دلار بالا میره بورس ریزش می کنه
دلار پایین میاد بورس بازم ریزش میکنه
ايا دولت در جريان نبودن پول ونقدينگي در بانك ها بي اطلاع است ونمي داند بانكها پول ندارند تا وام ازداوج بدهند اگر اطلاع ندارد كه اين دولت اسمش دولت نيست اگر از وضعيت بانك ها اطلاع داردو مي داند وبيخودي شعار مي دهد ودستور صادر ميكند اين ديگه سركار گذاشتن ملت است كه اين كار اصلا درست نيست دولتي ملتش را سركار بگذارد ودورغ تحويل دهد بيخودي فقط حرف بزند
بانکا اگه پول دستی خواستن بگن بهشون بدیم
به به چشممان روشن خوب معلومه نرخ دلار اگه پایین بیاد به ضرر شما اقایون است خون مردم رو در این چندسال درشیشه کردین نرخ دلار هرگاه رفت بالا تمامی اجناس ایرانی صددرصد گران شد خودرو شده چندین برابر متاسفم
آقای وزیر اقتصاد کلا به ضرر است اگر یه آب خوش از گلوی این ملت بخواهد پایین برود !
خیلی جالبه ریزش ناگهانی ارز به ضرر اقتصاده ؟افزایش 10 بربری به نفع اقتصاده؟
عزیز جان ریزش نرخ ارز همون افزایش ارزش پول ملی دلبندم
تو هم تعهد بده که براشون شغل پیدا میکنی
مقام مسئول: بانک‌ها برای پرداخت وام ۱۲۰ میلیونی ازدواج پول ندارند!
برای اختلاس چی ، باز هم پول ندارند ؟
پس اختلاسها از کجا تامین موجودی میشه ؟
به به جناب وزیر افاضات فرمودند! چطور بالا رفتن ناگهانی ارز که کاسبان تحریم را مولتی میلیاردر کرد خوب بود ‌‌پایین امدنش خوب نیست؟؟؟؟ عجب. واقعاً عجب.
به آقای وزیر بفرمائید افزایش ناگهانی نرخ ارز به ضرر کیه ؟ همانطور که صنایع و بازاری ها به افزایش ناگهانی نرخ ارز سودهای چندصد درصدی کردند ، همانطور هم باید ضرر های جند درصدی بکنن . این به اون در
باز دخالت دولت و جلوگیری از ریزش دلار ،
مردم را به خاک سیاه نشاندید!
نرخ دلار را اعلام کن و بر همان مبنا مزد کارگر و کارمند را بده
دولت متعهد به صعود ارزش دلار است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
دولت نمی گوید
علم اقتصاد میگوید افزایش قیمت ارز باید دقیقا مطابق تورم فعلی کشورها باشد
موقع بالا رفتن قيمت دلار كسي به فكر ضرر اقتصادي مردم نيست. موقع پايين آمدن به تكاپو مي افتن.
جالبه بالا رفتن ارز مشکلی نداره اما پایین آمدن مشکل داره خجالت بکشید دستان را از جیب مردم دربیاورید این نشد مملکت داری که زندگی ما نابود شده حتی یک پراید اشغال هم توان خرید نداریم
برنامه ریزی برای جلوگیری از پایین آمدن نرخ ارز!!!؟ ارزی که در طول سه سال 10 برابر شده است. برای عموم مردم پایین آمدن نرخ ارز بهتر است ولی برای دلالان، محتکران و ... به ضرر است.
معاون وزیر اقتصاد: ریزش ناگهانی نرخ ارز به ضرر اقتصاد است
در این خصو ص باید گفت دولت ساز مخالفت با کاهش دلار و تورم و ازرانی کالا را نواخت پس وقتی میگن افزایش دلار دست خود دولت است و دولت با افزایش دلار کسری بودجه خود را تامین میکند بیرا نگفته اند هنوز نه به باره نه به دار مسئولین تدابیر لازم برای جلوگیری از کاهش دلار را فراهم میکنند علی برکت الله
آقای معاون وزیر اقتصاد هیچوقت صداش برای گرونی دلار و بدبخت شدن مردم بلند نشد، کاهش و ارزونی همیشه بده، چطور روزایی هر ساعت دلار داره رشد میکنه ساکت هستید. واقعا جای تاسف داره
عجب!
پس ریزش ارز به ضرر اقتصاد است و بالا رفتن آن به نفع؟
مردم دارند زیر بار تورم ناشی از بالا رفتن ارز خرد می شوند و داد و فغان کارخانه داران هم از جهت گرانی ارز بلند است آنوقت ...
با سلام واحترام
معاون محترم وزیر اقتصاد: "ریزش ناگهانی نرخ ارز به ضرر اقتصاد است"
ببخشید آن موقع که "افزایش ناگهانی نرخ ارز به ضرر مردم بود اشکالی نداشت " حالا کاهش ناگهانیش اشکال دارد.
معون وزیر میگه ریزش ناگهانی نرخ ارز به ضرر اقتصاد است
چطور موقعی که نرخ ارز رشد ناگهانی میکنه هیچ صدایی از شما درنمیاد
بهتره بگبد ریزش نرخ ارز به ضرر کاسبان تحریم و مفسدان اقتصادیه
مواقعی که یکدفعه 6 برابر می کنید مهم نیست نگران نباش وقتی بودجه رو دلار بالای بیست بسته شده شما نگران نباش
معاون وزیر اقتصاد: ریزش ناگهانی نرخ ارز به ضرر اقتصاد است!
چطور وقتی ساعتی بالا میرفت این رو نمیگفتین ؟؟
حالا برای پایین اومدنش مانع تراشی میکنین ؟؟؟
شرم آوره ...
چطور وقتی ساعت به ساعت نرخ ارز بالا می رفت و به ضرر مردم بود صدا از کسی بلند نمیشد ولی همینکه خبر از این شده که شاید کمی قیمت ارز کاهش پیدا کند هر کس و ناکسی از صدر تا ذیل دولت از ضررهای ریزش ارز میگویند! یعنی افزایش نرخ ارز ضرر نداشته ولی کاهش آن ضرر دارد؟!مردم که بدبختی با افزایش نرخ ارز را تجربه کرده اند اجازه دهید تجربه ی کاهش سریع نرخ ارز را هم داشته باشند!
بله در شرایطی که کاهش و افزایش نرخ ارز به ضرر اقتصاد است که افزایش و کاهش سوری باشد ولی در ایران بر اثر تحریم به وجود امده و تمام و کمال مردم سختی گرانی افسار گسیخته را تحمل کردند
پس نرخ ارز اگر پایین باشد به رفاه جامعه کممک میکند
بخاطر افزایش بسیاز بالای ارز هرجقدر هم پایین بیاید باعث افت صادرات نمیشود
آقای معاون وزیر اقتصاد اولا ما سالیان درازی است که ال سی نمی توانیم باز کنیم . ثانیا سقوط قیمت ارز فقط و فقط به ضرر دولت و کاسبان تحریم است . چرا قیمت ارز بالای 20 هزار تومان باشد ؟ دست از سر این مردم بردارید
لابد افزایش ناگهانی وچندین برابری ارز به نفع اقتصاد بوده مردم به خاک سیاه بنشینن براتون ذره‌ای اهمیت نداره ولی نگرانید مبادا دلار قیمتش بیاد پایین نتونید حقوقای نجومی‌تر پرداخت کنید
بهتر است به فکر مردم بیچاره باشی تا فعالان اقتصادی ، اونوقت که دلار بالا میرفت سکوت کردین حالا که یه جزیی پایین آومده نگران شدین ، واقعا منافع شما در چیست ؟
ثبات برای وقتیه که اقتصاد خودش یه شمه‌ای از ثبات داشته باشه. در وضع کنونی اولویت باید احیای اقتصاد باشه، نه جلوگیری از کاهش نرخ ارز.
آقای معاون وزیر شما و همکارانتان وضعیت اقتصادی و شرایط کار را برای جوانان فراهم کنید خودشان ازدواج می کنند. همین شما حاضرید دخترتان را کسی که بیکار هست و یکواحد آپارتمان دارد بدهید.
صدور دستوراتی مبنی بر قول گرفتن از جوانان برای ازدواج ، در صورت گرفتن تسهیلات مسکن !!!!!

بی اندازه پرت و پلا و دور از تجربه و علم است

و تنها ثابت میکند که اکثر مسولان هیچ آگاهی و اطلاعی از

واقعیات روز جامعه و خصوصا جوانان اصلا ندارند /ق
مجرد یک انسان است و تمام نیازهای یک انسان متاقل را دارد، یعنی به مسکن هم نیاز دارد. آیا فهم این مسئله ساده کار سختی است؟
خودم متاهل هستم و دو فرزند دارم و نیازی به کمک شما برای خانه دار شدن ندارم.
ریزش ناگهانی نرخ ارز به ضرر اقتصاد محتکران ارز و بنفع غاطبه فقر کشور است.
مهمترین عامل و مانع کاهش نرخ ارز که تاثیر همه جانبه ای بر قیمتها دارد خود دولت هست. این چندروز نرخ ارز داشت کاهشی میشد ولی حرفهای وزیر اقتصاد و این معاونش باعث شدند که نرخ بالا بکشد و سیر کاهشی متوقف شود. اصلا معلوم نیست اینها تو جو نیستند که‌چه جوری نرخ ارز که ظاهرا هم دست خودشان هست چه جوری قیمتهای همه چیز را تحت تاثیر قرار میدهد. اینطور نیست که نفهمند چون یک آدم روستایی مسن بیسواد هم میفهمد ولی میخوان خودشان را به نادانی بزنند. چرا رحم نمیکنید. چطور وقتی ترامپ از برجام بیرون میرود یکدفعه ارز چند برابر و همه چیز گران میشود ولی حالا دیگر حرف این است که اگر توافق شود و ارز پایین بیایید برای اقتصاد ضرر دارد. ممکنه این اقتصاد دان بزرگ؟! توضیح بدهد که چگونه این اتفاق میافتد تا ما بی سوادها هم بفهمیم .
ریزش دلار به ضرر اقتصاد نیست به ضرر دلالان و کاسبان تحریم هست
ریزش نرخ ارز به ضرر اقتصاد است!!!!!!!!! فقط به ضرر فعال اقتصادی هست!!!!!!
پس مردم چی؟
صندوق تامین اجتماعی متعلق به کلیه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی است و پس انداز اعضاء میباشد
و دولتها حق نداشتند و ندارند که از ان صندوق پولی بردارند

چه برسد به اینکه بدهی های بزرگ عقب افتاده شان را هم تسویه نمی کنند

چرا اعضا و بازنشستگان تامین اجتماعی باید در رنج و عذاب و بیماری و فقر شدید باشند ؟

در حالیکه بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند ؟
سلام
وقتی نرخ ارز بالا میره صدایی از معاون وزیر اقتصادر درنمیاد. وقتی نرخ ‍پایین میاد میگه به ضرره.
معلومه که این هم بازی با ارز و نرخ مصنوعی 30هزار تومان دست خود دولت بوده. حالا میبینه نرخ ارز ‍ایین بیاد درآمدش کم میشه میگه به ضرر جامعه است.
در همه کشورها،نخست پولشان بی ارزش میشوند و سپس کالاها گران می شوند.ولی خنده دار اینجاست در ایران ریال قوی میشود،ولی کالاها گرانتر میشوند.چه کشور خنده داری!!!!!!!!!!!!
ولی رییس جمهور محترم قول کاهش نرخ ارز را داده بود، حالا مخالف شدید. مگه به دولت قبلی نمی تاختید که فلان و فلان حالا چی شده؟؟
همان قدر که توانستید مرغ گرم با پست توزیع کنید گوشت هم می توانید

خودتان خجالت نمی کشید از این همه بی برنامه گی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جالب است که افزایش های ناگهانی و افسار گسیخته نرخ ارز و تورم های هزار درصدی برای اقتصاد خود است! اما کاهش نرخ ارز برای اقتصاد بد است! شکسته شدن کمر مردم هم از افزایش نرخ ارز اشکال ندارد
افزایش ناگهانی نرخ ارز چی؟ اون ضرر نداشت؟
فرمایش دیگری برای مجردها ندارید؟
احتمالا دلار داره می‌ترسه بیاد پایین
در حالیکه قدرت خرید کارمندان و حقوق بگیران بخش خصوصی در طول این سه سال نحس به کمتر از یک پنجم رسیده است، حالا که شرایط کاهش قیمت دلار فراهم می شود باز هم معاون وزیر اقتصاد دبه در می آورد. هدف هم فقط یک چیز است و آن فقیر نگهداشتن مردم بیچاره. حقوق نباید افزایش یابد چون باعث افزایش تورم می شود. دلار نباید کاهش یابد چون فعالان اقتصادی ضرر می کنند و جنس خریداری شده دستشان باد می کند. پس یکبار بگوئید در هر صورت چه با برجام و چه بی برجام مردم هیچ سودی نمی برند. آن چیزی که باید ثبات داشته باشد قدرت خرید مردم است نه ثبات قیمت دلار جناب آقای معاون وزیر. البته یک پیشنهاد هم دارم و آن اینکه اصلا ریال را کنار بگذارید و به مردم با دلار حقوق بدهید. در اینصورت دیگر نه قیمت دلار بالا می رود و نه پایین می آید. آنوقت می بینید که قیمت مسکن و اجناس هم بالا و پائین نمی شود.
صحبت از به زانو در آمدن دشمن ميكنيد، ولي اخبار پر از اينه كه گوشت و سيب زميني ال شد و بل شد، ١٠ سال تو امريكا هستم هرگز به اين چيزا فكر نكردم، با حقوق يك ساعتم ٥-٦ كيلو گوشت چرخ كرده ميشه خريد، و بيش از يك گوني سيب زميني. با شعار كارها درست نميشه، بايد با همه تعامل داشت
افزایش دلار چی ، به ضرر اقتصاد نیست
شما واقعا نمی دونی اقتصاد یعنی مردم
ارزش پول کشور مهم است یا ارزش پول کشور های خارجی ؟ باید افتخار کنی ارزش پول ملی بره بالا
اگر کاهش قیمت ارز مدیریت شده باشد هیچ مشکلی برای اقتصاد ندارد آقای اقتصاد دان لکن شما بلد نیستید مدیریت کنید یعمی این کاره نیستید .افتاد
وقتی بهای تمام شده کلیه کالاها واجناس تولیدی اعم از خودراکی وغیر خوراکی بعلت تبلیغات گران درصداوسیما وهزینه چندصد میلیاردی تیم های ورزشی وحقوقهای نجومی مدیران تولیدی وسایر هزینه های گزاف دیگر مانند مالیاتها وسوذ پایان دوره به حداکثر می رسد که تمامی انها باید ازجیب مصرف کننده بیچاره تامین گردد ،توقع کاهش قیمت ها برای مصرف کننده نهایی خواب وخیال بیش نیست .
بجای‌ اینکه‌ از مجرد‌ تعهد بگیرید‌که ازدواج‌ بکند‌ تا بهش‌ خونه‌ دولتی‌ بدید‌ به‌ جوونهای‌ مجرد‌ بالای‌ بیست‌ و پنج‌ سال‌ خونه‌ بدید‌ مطمئن‌ باشید‌ میرن‌ دنبال‌ ازدواج‌
دلار هزار تومان هم بشه هیچ جنس و کالای ارزون نمیشه این تو 42 سال ثابت شده
چطور میشه طی یک هفته تا نهایتا دو هفته ده تا پانزده هزار تومان ارز افزایش قیمت پیدا میکند و همه مردم ضرر میدهند و تعداد کمی سود میکنند که احتمالا از اشنایان شما شاید باشند اشکال ندارد ولی الان ارز امده یا میخواهد بیاید روی قیمت منطقی و محاسبات اقتصادی و علمی شما نظر میدهی
حالا کی گفته که اگه تحریمها حذف بشه ترخ دلار سقوط خواهد کرد؟ چرا مردم رو منحرف میکنید و سیگنال غلط میدید؟ بله افزایش نرخ ارز به تحریمها ربط داشت چرا که وقتی تحریم ها اعمال شدند و ایران توانرفروش نفت رو از دست داد، ورود ارز به کشور کم شد بنابراین دولت برای جبران کسری بودجه و دادن حقوق ها و هزینه های خودش مجبور به دادن مجوز چاپ ریال به بانکها شد. یعنی تورم. حالا نرخ ارز درمقابل ریال بالا رفته بود. همونطور که الان هست. امروز نسبت به سال 93 مقدار ریال موجود در کشور نزدیک به ده برابر شده. حالا فرض کنید تحریمها برداشته شد و دولت توانست مجددن نفت بفروشه، در اینحالت نهایتن نرخ ارز مدتی در همین سطح باقی خواهد ماند و البته سقوطی صورت نخواهد گرفت، چون خیلی ساده، سقوط نرخ ارز به معنی ثروتمند شدن ایرانیها خواهد بود. که البته این به خودی خود معنی نداره. بنابراین سوای شوک موقتی ناشی از اثر روانی رفع تحریمها، مجدد نرخ ارز در همین حدود یعنی عدد 25 تومن تثبیت شده و البته بعد از دوسال با توجه به سیستم همیشگی معیگب اقتصاد ایران، از نو شروع به بالا رفتن با شیب همیشگی (البته به شرطی که شوکهای تحریمی دیگری وارد نشود) خواهد کرد. این مشخصه بارز سیستم اقتصادی ما حداقل در شصت سال گذشته هست.
چه دولت خوبی قار بود برنج و سیب زمینی را انترنتی توزیع کنند قرار بود لبنیات هم ۱۰ درصد ارزان شود حالا هم قرار است گوشت توزیع کنند
همه قرار است ولی هیچکدام عمل نمی شود
ما را چی فرض کردی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
چقدرماتازه بدوران رسیده هستیم توزیع اینترنتی مایحتاج اجباری زندگی چون موادخوراکی یعنی چه ، چقدرانسانهای شزیفی هستنددرسنین بالا که ازاینترنت چیزی نمیدانندودرشان آنهانیست که برای خریدمقداری گوشت بروندکافی نت که موردتمسخرحوانان قرارگیرند این چه نوع توزیع موادخوراکی است آنهم اینترنتی بخداپیشرفته ترین کشورهای دنیا ازاینترنت چنی استفاده هائی که باعث دردسرعده ای انسان بیگناه نسل. قبل گردد نمیشوند
چطور تورم با سرعت صوت بالا می رود اقتصاد دچار مشکل نمی شود ولی دلار پایین می آید اقتصاد دچار هرج و مرج می شود ؟
ريزش قيمت دلار و كاهش قيمتها و تورم باعث پر رو شدن مردم ميشه ، بايد چنان دنبال يك لقمه نون بدويم كه وارد معقولات نشيم
چقدر بدبختيم ، توزيع انلاين گوشت يخ زده ؟! اين بود انچه ارزو داشتيم ! ؟
آخه مگر برای ازدواج میشود تعهد داد؟اگر کسی به خواستگاری یک دختر مجرد نیاید یا به پسر مجرد زن ندهد جه کار باید بکند؟توی روزنامه قسمت نیازمندی ها اگهی بزند؟
گران کردن نرخ ارز از فروش نفت برای دولت بیشتر درآمد داره
آخه مثلا یه پیرمرد یا پیرزن هشتاد نود ساله که هیچ کسی را نداره یا یه آدم‌کم‌سواد که اصلا گوشی هوشمند هم نداره چجوری بره تو‌ اینترنت گوشت و ‌مرغ سفارش بده! !!!
همانطور که با رمز جو روانی دلار از 2000 تومان به 30000 تومان بدون هیچ توجیه منطقی رسید همانطور هم باید قیمتش با جو روانی سقوط کرده و حتی به کمتر از 2000 تومان برسد.
چرا برای بالا رفتن قیمت دلار به هزار بهانه متوسل میشوید ولی برای پائین آمدن قیمتش بخاطر منافع شخصی و از دست دادن سودهای باد آورده که فقط به ملت ضررهای زیادی وارد کرد می گوئید قیمت دلار نباید ریزش کند!!!
کسانیکه با جو روانی ساختگی برای سودجوئی خودشان و ضربه به ملت قیمت دلار را بالا بردند الان بخاطر از دست دادن آن سودهای باد آورده با ریزش قیمت دلار مخالفت می کنند! وگرنه اصلاً نباید اقتصاد یک کشور به یک جو روانی بند باشد و با آن کنترل شود که در اینصورت دیگر اسمش اقتصاد نیست.
ریزش ارز به ضرر دولت است که میخواهد از این طریق مشکلات را رفع ورجوع کند از اول هم پایین آوردن ارزش پول ملی به خاطر همین بود ولی شاید مقطعی مشکلات ریالی دولت از این طریق حل وفصل گردد ولی فشار ناشی از گرانی وتورم کمر مردم را شکسته واین سیاست غلط پولی را درآینده مهار کردنش سخت ونشدنی خواهد بود
مجردها تعهد محضری برای متاهل شدن بدهند؛ بعد خانه دار شوند. خنده دار نیست شاید نخواهند ازدواج کنند به شما چه ربطی داره . حق زندگی کردن را دارند که خود تصمیم به این کار بگیرند و یا باز هم شما برای مردم در کارهای شخصی تصمیم میگیرید.
چنین نطربیشار از سوی خوانندگان در مقابل اظهارنظر معاون وزیر به جز یکی دور مورد که موافق افزایش وام ازدواج هستند و نمیدانند که فشار تورمی که بر دوش مردم هست تاشی از همین تصمیمات نسنجیده مسولین و صرفا در راستای تقویت وجودی خودشان میباشد از منطق و استدلال اقتصادی برخوردار است .جای تاسف دارد.
از گذشته درس عبرت نمیگیرد هنوز مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق می کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار