بازدید 17304

قیمت گوشت نجومی شد

قیمت گوشت قرمز که طی هفته های گذشته روند افزایشی گرفته در روزهای اخیر به رقم های نجومی رسیده و فعالان صنفی می گویند شیطنت های مافیای بازار گوشت دلیل اصلی این اتفاق است.
کد خبر: ۱۱۰۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 08 February 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، قیمت گوشت قرمز که طی هفته‌های گذشته روند افزایشی گرفته در روزهای اخیر به رقم‌های نجومی رسیده و فعالان صنفی می‌گویند شیطنت‌های مافیای بازار گوشت دلیل اصلی این اتفاق است. بررسی‌های میدانی خبرنگار مهر نشان می‌دهد که قیمت لاشه گوسفند درب مغازه بین ١۴٢ تا ١۴۶ تومان، شعب عمده فروشی ١٣۶ هزار تومان، ران گوساله حدود ١٨٠ هزار تومان، سردست گوساله ١٧٠ هزار تومان، فیله گوساله ٣٣٠ هزار تومان، راسته گوساله ١٨٠ هزار تومان، ران گوسفند ١٨۴ هزار تومان، سردست گوسفند ١٨٠ هزار تومان، گردن گوسفند ١۴٢ هزار تومان و راسته مغز بی استخوان گوسفندی ٢٩٠ هزار تومان است.

دلیل اصلی گرانی گوشت، شیطنت مافیاست

براین اساس عده‌ای صادرات دام زنده را دلیل افزایش قیمت این کالای اساسی عنوان می‌کنند، برخی نیز معتقدند که مطرح شدن زمزمه‌های مبنی بر حذف ارز ترجیحی منجر به التهاب بازار شد و هر چند که دولت بعداً این مسأله را تکذیب کرد اما تعادل به بازار گوشت برنگشت، برخی نیز معتقدند که عرضه کنندگان گوشت در بازار دلیل التهابات فعلی هستند در همین راستا افشین صدردادرس، مدیرعامل اتحادیه دام سبک در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: جمعیت دام در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام و خوزستان و حتی در برخی از مناطق لرستان و همدان زیاد است همچنین در مناطق مرکزی و شرقی کشور نمی‌توانیم بگوییم دام نیست اما میزان آن به اندازه فصل است.

وی اضافه کرد: علت اصلی گرانی وجود دلالان و واسطه‌ها و مافیای گوشت است که به دنبال افزایش قیمت گوشت قرمز هستند و بتوانند از شرایط ایجاد شده و حساسیت مسئولان نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی سواستفاده کنند.

دولت برای واردات گوشت و دام رایزنی می‌کند

دادرس ادامه داد: همین الان هم شرکت پشتیبانی امور دام در حال رایزنی برای واردات گوشت گوساله، گوشت گوسفندی و دام زنده است که واردات گوشت گوساله امکان پذیر است اما واردات گوشت گوسفندی و دام زنده توجیه اقتصادی ندارد.

وی افزود: افزایش قیمت دام زنده به میزانی نبوده که تأثیر زیادی روی قیمت گوشت داشته باشد و افزایش قیمت گوشت بیشتر به دلیل اقدامات دست اندرکاران بازار است.

این فعال صنفی ادامه داد: از مهرماه که مصوبه صادرات صادر شد میانگین قیمت دام زنده حدود ۵۵ هزار تومان بود و در حال حاضر به ۶٠ تا ۶١ هزار تومان رسیده که این اختلاف حدود ۵ هزار تومان بیشتر نیست اما قیمت گوشت قرمز از کیلویی ١٢٠ هزار تومان به ١۶٠ هزار تومان و حتی قیمت‌های بالاتر رسیده است.

دادرس گفت: بنابراین ۵ هزار تومان افزایش قیمت دام زنده تناسبی با ٣٠ تا ۵٠ هزار تومان افزایش قیمت گوشت قرمز ندارد و نشان دهنده شیطنت مافیای بازار گوشت است.

وی تصریح کرد: بهانه دیگری که ممکن است برخی افراد عنوان کنند بحث صادرات دام زنده است در حالی که در چهارماه گذشته میزان صادرات دام زنده آنقدر ناچیز بوده که نسبت به جمعیت دام زنده کشور اصلاً به حساب نمی‌آید و علاوه بر این در مسیر صادرات کارشکنی‌های زیادی می‌شود و روند آن بسیار کند است بنابراین نمی‌تواند در افزایش قیمت گوشت مؤثر باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۲۶
.... با این مدیریت کردنتون. هر روز یه معضل از مرغ و تخم مرغ و پیاز و هویج و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
مسئولین چون به دنبال مدیریت جهانی هستند این مسایل ناچیز مدیریت داخلی به چشمشان نمیاد
چشم مسئولان روشن از اینکه به فکر مردم هستند مردمی که شاید ماها و یا سال رنگ گوشت را سر سفره خود ندیدن این بود عدالت اجتماعی فقط شعار عمل هیچ
مملكت كنترات بدهيد به كسي كه كشور داري مي داند!!
قیمت خونه کار مافیاست، ماشین کار مافیاست، اجاره کار مافیاست، دانشگاه کار مافیاست، حقوق کار مافیاست، دلار کار مافیاست، ....... یک دفعه بگین کلا هممون مافیایی هستیم.هم خیاله ما راحت میشه، هم خودتون.
کلا مشکلات در کشور ما یا تقصیر مافیاست یا تقصیر دلالان یا جمشید بسم الله یا...، بفرمایید دولتها در این میان چکاره اند؟
رییسی مچکریم!
با این قیمتی که کالاها و اقلام اساسی و همینطور خدمات روز به روز به خودشون میگیرن، الان ارزان ترین آیتم دلاره. دلار میاد پایین ولی همه چی داره میره بالا
گوشت چیه؟؟؟؟؟
متاسفانه از دست مجلس انقلابی و دولت اتقلابی هم کاری ساخته نشد
«وی اضافه کرد: علت اصلی گرانی وجود دلالان و واسطه‌ها و مافیای گوشت است که به دنبال افزایش قیمت گوشت قرمز هستند و بتوانند از شرایط ایجاد شده و حساسیت مسئولان نسبت به افزایش قیمت کالاهای اساسی سواستفاده کنند»

حساسیت مسئولان نسبت به افزایش قیمت، باعث افزایش قیمت میشه خیلی جالبه!

به قول ارسطو در سریال پایتخت : حساس نشو...حساس نشو...
قیمت خونه کار مافیاست، ماشین کار مافیاست، اجاره کار مافیاست، دانشگاه کار مافیاست، حقوق کار مافیاست، دلار کار مافیاست، ....... یک دفعه بگین کلا هممون مافیایی هستیم.هم خیاله ما راحت میشه، هم خودتون.
اشتباه بزرگ دادن گوشت دست گربه بود مجلس مسئولیت تنظیم بازار را به وزارت جهاد کشاورزی داده و از ان زمان برنج گوشت و مرغ سیب زمینی را خودشان افزایش قیمت دادند و بی جهت مافیا و دلال دلال می کنند تمام شبکه توزیع و فروشگاه های زنجیره ای دست خودشان است
در کنترل قیمت گوشتی که 80 درصد مردم توان خریدش را ندارند مانده اید . چطور توقع مدیریت جهانی دارید؟! هیچ کشوری در تامین مواد اولیه ی غذایی برای مردمش درمانده نشده که شما شده اید ! مردم توان خرید برنج دارند؟ توان خرید گوشت و مرغ و ماهی و میگو دارند ؟ چند وقت دیگر باید سبوس بخوریم و بعد از آن یونننننجه!!!
بنظرم این مافیا خود دولت هست
مافيا زیر نظر اصلاح طلبا
مردم به رییسی : آقا قیمت گوشت نجومی شد مشکلات داره پدرمونو درمیاره.. بیکاری بدبختمون کرده زندگیمون نمیچرخه
رییسی به مردم: شما ناهار خوردین؟!!!!
مردم به رییسی: نه آقا چند روزه ناهار و شام نداریم بخوریم
رییسی به مردم: خدا خیرتون بده خدا بهتون برکت بده،!!!!!!!
43 ساله قیمت یه پیاز سیب زمینی را نمیتونید کنترل کنید بعد دم از نابودی امریکا واسراییل میزنید .
من یه سوال دارم . دام زنده کیلوی چند صادر میشه و به جاش گوشت کیلوی چند وارد میشه؟
اگر قیمت واردات ارزونتره و قیمت صادرات گرونتره !! پس چرا این کشور از ما خرید میکنند و از جایی که ما گوشت وارد میکنیم ارزونتر نمی خرند چرا؟؟
مثل مربی خارجی که از خارج می آورید یک رئیس جمهور هم از خارج بیاورید تا کارها درست شود همین مرکل الان هم بازنشسته است کاملا هم با ایرانی ها آشناست دعوتش کنید بیاد خجالت هم خوب چیزیه
بعد نیم قرن حکومت حتی گوشت مملکت را نمیتوانید در داخل تامین کنید
خودرو و موبایل و تکنولوژی پیشکش
وقتی مسیولان از گل و بلبل صحبت می کنند و بقیه از مافیا حتی مافیای سیب زمینی آیا نباید تصور کنیم که کشور به حال خود رها شده و همه به هم دروغ می گوییم و شعار می دهیم ؟
به واردات اطمینان نداریم نه مرغ و گوشت برزیلی و نه دارو وواکسن وارداتی
يعني خداييش مسئولان خجالت نمي كشند. كي قراره بفهميد اين كاره نيستيد. ول كنيد بريد تا كار به دست آدمهاي كاردان برسه بلكه يواش يواش اوضاع درست بشه.
علت صادران گوشت این است که ما گوشت با کیفیت صادر می کنیم و گوشت بی کیفیت وارد می کنیم. بسیاری از گوشتهای وارداتی وقتی به دست مصر ف کننده می رسد تاریخ مصرفش پایان یافته یا رو به پایان است.
صد رحمت به روحانی
هر روز بد تر از دیروز
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم