بازدید 8358

تنها رهبر اروپایی حاضر در المپیک پکن

رئیس جمهوری لهستان تنها رهبر اتحادیه اروپا بود که در افتتاحیه المپیک زمستانی پکن شرکت کرده و آن را تلاشی برای حفظ روابط حسنه با چین و رایزنی برای کاهش تنش در مرز اوکراین و روسیه دانست.
کد خبر: ۱۱۰۳۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 06 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آندژی دودا، رئیس‌جمهوری لهستان قرار است امروز (یکشنبه) با همتای چینی خود، شی جینپینگ دیدار کند.

این در حالیست که دیگر رهبران اتحادیه اروپا به تبعیت از آمریکا، انگلیس، استرالیا و کانادا و به بهانه نقض حقوق بشر چین، این رقابت‌ها را بایکوت دیپلماتیک کرده‌، اما ورزشکاران خود را برای شرکت در این رقابت‌ها اعزام کرده‌اند.

لهستان که در حال حاضر ریاست سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده دارد، روابط سیاسی و اقتصادی خوبی با چین دارد.

مشاور سیاست خارجی آندژی دودا گفت: موضع ما این است که می‌خواهیم بهترین روابط ممکن را با چین داشته باشیم و از سوی طرف چینی نیز شاهد چنین تمایلی هستیم.

گرچه رئیس جمهوری لهستان در شکل‌ دادن روابط خارجه کشورش نقش دارد، اما سیاست‌گذار اصلی نیست.

دفتر ریاست جمهوری لهستان اعلام کرد، دودا در این سفر همچنین با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک دیدار خواهد داشت. دفتر آندژی دودا تصریح کرد، گفت‌وگوها در گیرنده مسائل امنیتی و تنش در مرز اوکراین و روسیه خواهد بود.

مشاور سیاست خارجی دودا اعلام کرد که او می‌خواهد از فرصت‌های دیپلماتیک این رقابت ورزشی استفاده کند، فرصت‌هایی مانند حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه.

روسیه اخیرا صد هزار تن از نیروهایش را در نزدیکی مرز خود با اوکراین مستقر کرده و علیرغم تکذیب قصد حمله به اوکراین، نگرانی غرب را برانگیخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی