بازدید 14037
۹

خشم مجلسی‌ها از اقدام عجیب فدراسیون فوتبال

کد خبر: ۱۱۰۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 06 February 2022

چند روزی است که فدراسیون فوتبال با انتشار یک پیام تبریک مبهم و شائبه برانگیز از طرف فیفا، مدعی شده که این نهاد بین المللی با اساسنامه این فدراسیون موافقت کرده و به نوعی آن را تائید کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داده که فدراسیون پیش تر با ارسال مدارکی عجیب و تفاسیری غیرمرتبط و بدون دریافت مجوز از دولت و مجلس شورای اسلامی، اطلاعات بی ارتباط و تفسیرهایی کم سابقه را به فیفا ارسال کرده که تبعات آن ممکن است فوتبال ایران را دچار چالش کند. این نوع رفتار باعث شده تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی علیه این ساختارشکنی و رفتار عجیب فدراسیون موضع گیری کنند.

* اعتراض نمایندگان به پنهان کاری و اقدامات عجیب فدراسیون

احسان قاضی زاده هاشمی ضمن محکوم کردن این حرکت فدراسیون فوتبال گفت: در نامه فدراسیون به فیفا صراحتا آمده دیگر نیازی نیست کاری انجام بدهیم و آنها همه چیز را تمام شده فرض کرده اند، در صورتی که پاسخ فیفا برای ما جالب توجه است. آنها درست است که در یک پاراگراف از فدراسیون تشکر کرده‌اند اما کاملا نشان دادند اشرافشان نسبت به ساختارهای قانونگذاری در ایران بیشتر از دوستان در فدراسیون فوتبال کشورمان است چون در پاراگراف دوم ایمیل مربوطه اشاره کرده اند که تائید اساسنامه نیازمند نظر نهایی مجلس شورای اسلامی است.

محمد مهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز به این اقدام فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد و اظهار کرد: اساسنامه فدراسیون باید مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد اما چنین مصوبه‌ای وجود ندارد که مسئولان فدراسیون بخواهند به فیفا بگویند نهاد غیردولتی غیرانتفاعی است. در مورد تبعات این اقدام خودسرانه که صورت گرفته، رئیس فدراسیون فوتبال باید پاسخگو باشد.

* شائبه تداوم پنهان کاری در فدراسیون فوتبال 

حال باید پرسید چرا فدراسیون فوتبال در حالی که نمایندگان مجلس هنوز اساسنامه جدید را تصویب و و تایید نکرده اند، چنین اطلاعات عجیب و غیرمرتبطی را به فیفا ارسال کرده؟ دلیل عدم شفافیت در انتشار کامل پاسخ فیفا چیست و چرا فقط یک بخش از آن منتشر شده؟ سکوت این روزهای شهاب الدین عزیزی خادم ریشه در چه دارد و چرا پاسخگو به افکار عمومی نیست و مجموعه تحت مدیریتش، شفاف سازی نکرده و همچنان اصرار بر پنهان کاری دارند؟ اینها موضوعی است که در کنار حاشیه سازی های ماه های اخیر فدراسیون، دلالت های نگران کننده ای از وضعیت این مجموعه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
انتخاب عجیب غریب ریس فدراسیون با این کارها های عجیب غریب فدراسیون هم راستا هستند
خخخخ نمایندگان مجلس چرا به فوتبال گرونی بیکاری فساد اداری اختلاس چه چه را رفع رجوع بکنند
سالهاست که اساس کار فیفا بر عدم دخالت دولت ها و تشکیلات دولتی در فدراسیون فوتبال است. فیفا میگوید فدراسیون فوتبال خودش باید از تبلیغات، بلیط فروشی، حق پخش و ... هزینه هایش را تامین کند. فیفا برای مسابقات رسمی نظیر مقدمات جام جهانی و ... به فدراسیون ها رسما پول می دهد. و به این ترتیب میگوید فدراسیون لازم نیست از هیچ کجا بودجه دریافت کند. رئیس چنین فدراسیون مستقلی را بزرگان فوتبال اون کشور انتخاب می کنند. و اون رئیس هم سیاست های فیفا را پیش میبرد.
اگر جز این هم باشد فیفا اون فدراسیون خاطب را جریمه و حذف می کند.
اگر قوانین مجلس و دولت با این قوانین سازگار نیست، چاره اش جدایی فدراسیون از فیفا و پذیرفتن عواقب آن می باشد.
بابا سیاست کاری یک نماینده را که بلد نیستید لااقل صدای مردم بیرون مجلس که سرمایه اشان را در بورس نابود کرده اند بشنوید. ما نادمین از انتخاب شما دیگه به کی توی این مملکت اعتماد کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این قد که روی فوتبال حساسید روی مشکلات مردم نیستید.که اگر می بودید این وضع مردم نمیبود.
از قدیم گفتند مشت نمونه خروار است ! این فدراسیون فوتبال را می بینید ! تمامی سازمانهای ایرانی همین هستند فقط این یک مورد که زیاد تو چشم است وگرنه همه به همین منوال هستند چون کسی که سازمان می داند در راس اینها نیست !
فقط تا 11اسفند فرصت داریم اساسنامه باشگاه ها را حرفه ای کنیم والا با موش دوانی امارات در فیفا اماراتی خواهند توانست جای ایران را در جام جهانی بگیرند
فدراسيون هزار مليون مرتبه گفته و خواهش كرده از نمايندگان مجلس كه وقت رو به اتمامه بياييد اساسنامه تاييد كنيد يك سال فيفا به فدراسيون مهلت داده و دولت قبلى اساسنامه تاييد كرده حالا اين نمايندگان مجلس چرا اساسنامه نميخوان تاييد كنن و دارن با فيفا لج ميكنن چرا به فكر اين ملت نيستن كه اين دلشون با همين فوتبال خوشه چرا ميخوان فيفا فدراسيون و فوتبال تأليق كنه حالا اومده فدراسيون نامه زده به فيفا كه اين نمايندگان نميخوان اساسنامه تصويب كنن و راه ديگه ى پيدا كردن كه نياز به تصويب مجلس نداشته باشه يعنى حالا فدراسيون كار اشتباهى كرده .. بخدا تو ايران مسؤولين به فكر ملت نيستن فقط بلدن با هر كسى و يا هر نهدى لج كنن متاسفم واقعا
خیلی جالبه توی ایران هی میگن فوتبال نباید دولتی باشه نباید سیاسی باشه و......!!!!!!!همین فیفا و ای اف سی بخاطر سیاسی کاری پولهای ایران را نمیدن ؟؟
دولت عربستان اجازه نمیده تیم های ایرانی توی کشور خودشان فوتبال بازی کنن ؟؟؟
پس الکی هی نگین دولتی نیست سیاسی نیست پس بلد نیستین مثل فیفا و ای اف سی به ایران کلک بزنین !!!!!1
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست