بازدید 4945

توافق انگلیس‌و‌‌فرانسه درمورد اولویت‌ دیپلماتیک‌اوکراین

نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهوری فرانسه امروز ضمن دیدار با هم، یکدیگر را در مورد گفتگو‌های خود با شرکای بین‌المللی، از جمله سفر هفته گذشته بوریس جانسون به کی‌یف، در جریان قرار داده و توافق کردند که یافتن راه حل دیپلماتیک برای تنش‌های فعلی اوکراین باید به عنوان اولویت اصلی باقی بماند.
کد خبر: ۱۱۰۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷ 05 February 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه توافق کردند که به همکاری با یکدیگر برای توسعه بسته تحریم‌ها ادامه دهند که «در صورت ادامه حمله روسیه به اوکراین، فوراً اجرایی خواهد شد».

پیشتر، «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس گفته بود که بریتانیا «سخت‌ترین رژیم تحریم‌ها» را علیه روسیه آماده کرده است.

وی تأکید کرد که مصادره اموال تجار روسی در لندن را به عنوان بخشی از تشدید تحریم‌ها علیه مسکو در صورت تشدید اوضاع در اطراف اوکراین رد نمی‌کند.

از سوی دیگر، آندری کلین سفیر روسیه در لندن در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که روسیه چیزی برای پاسخ به تحریم‌های احتمالی غرب دارد.

دولت روسیه بار‌ها اتهامات غرب و اوکراین مبنی بر «اقدامات تهاجمی» مسکو را رد کرده و گفته است که هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند و به کشوری حمله نخواهد کرد و غرب از عنوان «تجاوز روسیه» به عنوان بهانه‌ای برای استقرار تجهیزات نظامی بیشتر ناتو در نزدیکی مرز روسیه استفاده می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل