بازدید 5119

تلاطم دریا اسکله مسافری قشم را تعطیل کرد

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: اسکله مسافری شهید ذاکری این شهرستان به دلیل باد شدید و تلاطم دریا تا اطلاع بعدی تعطیل شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 03 February 2022

به گزارش «تابناک»، علی اشتری روز پنجشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود: هم اکنون بادهای جنوب غربی تا شمال غربی در ساحل شمالی قشم، بندرعباس، درگهان و لارک با سرعت ۲۴ نات باعث مواج شدن دریا شده است.

وی افزود: همچنین ارتفاع موج دریا به پنج پا و وسعت دید به کمتر از ۲ کیلومتر رسیده است.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: سرعت باد در سواحل جنوبی و غربی شهر قشم، باسعیدو، دوستکو، لافت و هنگام نیز به ۲۲ نات رسیده است.

وی افزود: در این مناطق وسعت دید بین ۳ تا هفت کیلومتر متغیر است و ارتفاع موج دریا بین ۲ تا سه پا می‌باشد.

اشتری ادامه داد: رفت وآمد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می توانند از این مسیر تردد کنند.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس