بازدید 32582
محاسبه احتمالاتی که صعود تیم‌ملی از گروهش به آن گره خورده

ایران چگونه به سید دوم جام جهانی می‌رود؟ / قرعه شانس در شب ۱۳بدر!

در قطر چه حریفانی انتظار ایران را می‌کشند؟ آیا تیم ملی می‌تواند برای اولین بار از گروهش در جام‌جهانی صعود کند؟ با حتمی شدن راهیابی به جام ۲۰۲۲ ، حالا اینها مهمترین دغدغه فوتبالی‌هاست که پاسخش را در این مطلب می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۰۲۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰ 03 February 2022

با قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ذهن اهالی فوتبال و هواداران پرشمار تیم ملی ایران از حالا به قرعه‌کشی این رقابت‌ها معطوف شده است.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی فوتبال ایران در ششمین حضور خود در جام جهانی، این بار صعود از گروه را هدف اصلی خود قرار داده است و یکی از مهمترین مقدمات رسیدن به این موفقیت تاریخی برای شاگردان اسکوچیچ، قرار گرفتن در گروهی است که بتوان شانس صعود را بالا برد.

حضور ایران در دور حذفی جام جهانی به کمی خوش شانسی در قرعه‌کشی هم نیاز دارد تا به طور مثال بجای همگروهی با تیم‌هایی مثل اسپانیا و پرتغال همچون جام جهانی روسیه، قرعه‌ای شبیه ژاپن نصیب ملی‌پوشان شود که در جام قبلی با لهستان به عنوان سید اول، همگروه شده بود.

شاید اگر شاگردان کارلوس کی‌روش هم شانسی شبیه ژاپن داشتند، حالا صعود به دور دوم جام جهانی یک رویا نبود.

ایران چگونه به سید دوم جام جهانی می‌رود؟ / قرعه شانس در شب ۱۳بدر!

 

قرعه شانس تیم ملی در شب ۱۳بدر!

مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دوازدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در دوحه انجام خواهد شد و تیم ملی ایران تمام تلاش خود را برای رسیدن به سید دوم انجام می‌دهد و در این راه، حذف احتمالی هر کدام از تیم‌هایی که بالاتر از ایران در رنکینگ فیفا ایستاده‌اند، به ما کمک خواهد کرد.

 قرعه‌کشی بر اساس سیدبندی تیم‌های حاضر در مسابقات خواهد بود. سیدبندی نیز با توجه به آخرین رنکینگ اعلامی فیفا در فروردین‌ماه است. ایران در حال حاضر تیم بیست و یکم جهان است و شاید در رنکینگ اعلامی طی چند روز آتی یک پله صعود هم در کار باشد.

وضعیت کنونی ملی‌پوشان در رنکینگ فیفا به گونه‌ای است که ما مانند جام جهانی ۲۰۱۸ در سید سوم قرار خواهیم گرفت اما احتمال دارد، نتایج دو بازی باقی مانده جایگاه ما را به نحوی دچار تغییر کند که بتوانیم به سید دوم صعود کنیم. حضور در سید دوم یعنی شانس بیشتر برای قرار گرفتن در گروهی بهتر و رویارویی با تیم‌های قدرتمندِ کمتر.

ایران چگونه به سید دوم جام جهانی می‌رود؟ / قرعه شانس در شب ۱۳بدر!

رنکینگ بعدی تیم‌های آسیایی که به احتمال قوی ایران را به پله بیستم برترین تیم‌های فیفا می‌رساند 

 

تیم‌های قطعی سید اول جام جهانی قطر

تیم‌های سید یک تقریبا تکلیف‌شان مشخص شده است. فعلا بلژیک، برزیل، فرانسه، انگلیس، آرژانتین و اسپانیا، قطعا در سید یک هستند. از بین پرتغال و ایتالیا در بهترین شرایط یک تیم صعود می‌کند و هر یک موفق به انجام این کار شوند، دیگر تیم سید یک خواهند بود. اگر هم هیچ کدام صعود نکنند نوبت به دانمارک خواهد رسید تا به سید یک بیاید.

امکان حضور ایران در سید دوم بسیار اندک است. فعلا تیم‌های دانمارک، هلند، آلمان، سوئیس، کرواسی حضور خود را در جام جهانی قطعی کرده‌اند؛ البته ممکن است دانمارک به سید یک برود. تیم‌های آمریکا، مکزیک، کلمبیا، اروگوئه هنوز به جام جهانی صعود نکرده‌اند.

آمریکا و مکزیک در آمریکای شمالی وضعیت خوبی دارند؛ اما کلمبیا و اروگوئه در مقدماتی آمریکای جنوبی کار سختی برای صعود خواهند داشت. سوئد، ولز و سنگال نیز جلوتر از ایران در رده‌بندی هستند. سوئد و ولز در پلی‌آف حضور دارند و سنگال نیز صعودش به جام جهانی قطعی نشده است.

 

نقش کلیدی دانمارک در تعیین سید تیم ملی ایران!

اگر تیم دانمارک در سید یک قرار داشته باشد، چهار تیم حضورشان در سید دوم قطعی است. از بین آمریکا، مکزیک، کلمبیا، اروگوئه، سوئد، ولز و سنگال باید سه تیم نهایتا به جام جهانی راه پیدا کند تا ایران در سید دوم جای داشته باشد. حال اگر دانمارک به سید دوم بیاید کار سخت‌تر از این خواهد شد و از بین تیم‌هایی که برشمردیم تنها دو تیم باید جهانی شوند که احتمال وقوعش بسیار ناچیز است. پس امکان قرار گرفتن ایران در سید دوم بسیار ضعیف است.

البته که باید این نکته را هم در نظر داشت که ایران در صورت پیروزی در دو دیدار پیش رویش می‌تواند در جدول فیفا کمی اوضاعش را بهبود ببخشد که این به نتایج دیگر تیم‌ها هم بستگی دارد. در همین فیفادی اخیر، تیم‌هایی مثل کلمبیا عملکرد ضعیفی داشتند.

آیا سید چهار هم برای ایران ممکن است؟

روی کاغذ ممکن است ایران در سید چهارم هم جای بگیرد؛ اما با توجه به نتایج تیم‌هایی که در اطراف ایران هستند و همچنین امتیازی که در رنکینگ فیفا به خود اختصاص دادیم، وقوع چنین حالتی بسیار دور از ذهن است.

به هر حال آنچه مهمتر از همه این احتمالات به نظر می‌رسد، تلاش بازیکنان و مربیان تیم ملی در نهایت حد توان خودشان است که می‌تواند حتی در صورت قرار گرفتن در سخت‌ترین قرعه و حریفان، نتایجی درخشان و شگفتی‌ساز را که در دنیای فوتبال کم نیست، رقم بزند. 

گروهی از کارشناسان و هواداران نیز بر این باورند، حالا که ایران به جام جهانی رسیده است، چه بهتر که با تیم‌های صاحب‌نام دنیا بازی کند تا خاطره رقابت با بهترین ستاره‌های جهان فوتبال در ذهن مردم بماند. چه اینکه تیم ملی بارها ثابت کرده مقابل بزرگان دنیا هم بازنده مطلق نیست و می‌تواند هر قدرتی را به چالش بکشد.

نویسنده: امید صبوری

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵
از همه کسانی که این تیم را به این مرحله رساندن باید قدردانی شود .

خیلی ها سعی در شکست و ناکامی و راه نیافتن تیم فوتبال ایران به جام جهانی را داشتند اما تیرشان به سنگ خورد .

تعویض و تغییر در فدراسیون فوتبال نتیجه داد
مهم اینست که جواد نکونام در زمین نباشد
بقیه اش با خدا .
در کل منو خوشحالم که رفتیم جای جهانی . مردم تو این اوضاع اقتصادی و کورونا دلشون شاد شد. حالا هم ایشالا تو جام جهانی دل مردم شاد بشه. ای خدا بزنه و تو گروه خوب بیفته و ببره شاد بشیم. همه مردم و همه مربی و رئیس و خلاصه همه کسایی که تا اینجا آوردن ایران رو بالا، ایول. دم همتون گرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
به جای اینکه به فکر رقابت اقتصادی باشی دلخوش به همین بردهای ظاهری باش.
آخه چرا حرف الکی می زنید. درسته ایرانی هستیم وعلاقه داریم تیم کشورمون موفق باشه ولی همیشه باید منطقی فکر کنیم و حرف بزنیم. "شاید اگر شاگردان کارلوس کی‌روش هم شانسی شبیه ژاپن داشتند، حالا صعود به دور دوم جام جهانی یک رویا نبود." واقعا به این جمله ای که نوشتید اعتقاد دارید؟؟ در جام جهانی گذشته ژاپن خوش شانس بود و ایران بدشانس؟!! ایران یک گل زده نداشت. 2 گل به نام ایران ثبت شد یکی پنالتی که در واقع پنالتی نبود یکی هم گل به خودی مراکش. ژاپن 6 تا گل زد 5تاش در جریان بازی. ژاپن 2-0 از بلژیک تیم سوم جام جلو افتاده بود باز هم حمله می کرد. دقیق 94 گل سوم را از بلژیک خوردند و حذف شدند. اسپانیا و پرتغال که از گروه ایران بالا امدند هر دو دور بعد حذف شدند و جزو ضعیف ترین تیم های 16 تیم دور دوم بودند. خواهشا ایران با اون دفاع اتوبوسی را با بازیهای ژاپن در جام جهانی گذشته مقایسه نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
دمت گرم واقعا گل گفتی واقعا فهمیده هستی
به نظر من این تیم ایران، پتانسیل این را دارد که از هر گروهی صعود کند، به شرطی که فدراسیون برنامه منظمی برای افزایش اعتماد به نفس و هماهنگی بیشتر تیم و بازیهای تدارکاتی داشته باشد
خدا کنه کسی به فکر تعویض مربی نیفته . خیلیا هستن که بگن این مربی در حد جام جهانی نیست و این حرفها . اگر چنین اتفاقی بیفتد دوباره باید از صفر شروع کنیم .
در اینجا که گفته شده:
" از بین آمریکا، مکزیک، کلمبیا، اروگوئه، سوئد، ولز و سنگال باید سه تیم نهایتا به جام جهانی راه پیدا کند تا ایران در سید دوم جای داشته باشد. حال اگر دانمارک به سید دوم بیاید کار سخت‌تر از این خواهد شد و از بین تیم‌هایی که برشمردیم تنها دو تیم باید جهانی شوند که احتمال وقوعش بسیار ناچیز است"

خب احتمال جهانی شدن ۳ تیم از ۷ تیم کمتر از اینکه بخواد ۲تیم از اونا بره جام جهانی، یعنی اگه تنها ۲ تا تیم از اونا برن ایران میره سید ۲ دیگه سومی لازم نیست چون دانمارک قبلا رفته
آنموقع ژاپن هم خوشحال بودوفکرمیکردگروه آسانیه ولی سه تابازی راهم واگذارودست ازپادرازتربرگشت!
مزه بازی با برزیل یه چیزه دیگست ...خدا کنه
این رده بندی فیفا هم از اون مسخره بازی ها شده . آخه بلژیک با چه معیاری تیم اول این رنکینگه ؟؟؟؟ ایتالیا و فرانسه که قهرمان اروپا و لیگ ملتهای اروپا شدند . فرانسه هم که آخرین قهرمان جهانه . ایتالیا هم که بلژیک رو در یورو شکست داد . اصلا یه دلقک بازی به تمام معناست . یادمه زمانی ایران هفدهم بود و آلمان بیستم که آلمانیها از فرودگاه یه ضرب اومدن ورزشگاه و ایران رو با چندروز تمرین 2-0 شکست دادن و سریع هم برگشتن .
البته یک نکته ای رو در نظر نگرفتید اون هم اینه که قطر به عنوان میزبان توی سید یک قرار می گیره
نتایج و بازیهای تیم فوتبال ایران مانند همه کارهای ما شبیه بازی مار و پله است
شک نکنید ایران در سید دوم قرار خواهد گرفت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل