بازدید 16498

فروش انبوه الکل در داروخانه‌ها

نکته حائز اهمیت این است که در برخی داروخانه‌ها موقع فروش الکل اتانول از شخص خریدار پرسیده می‌شود که مصرف شما بهداشتی است یا شرب؟
کد خبر: ۱۱۰۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۸۹ - ۰۸:۱۶ 22 July 2010

فروش الکل اتانول برای شرب از جمله تخلفات فروش بدون نسخه الکل اتانول است که متاسفانه عدم نظارت کافی مسئولان وزارت بهداشت و دستگاه‌های قضایی بر میزان تولید و فروش الکل اتانول ۷۶ درصد و ۹۶ درصد سبب شده که برخی از مدیران فروش این شرکت‌ها با پیشنهاد‌های متعدد روبه رو شده و میزان فروش الکل در کشور افزایش یابد.

به گزارش جهان، به رغم بازرسی‌های متعدد بازرسان ویژه معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، معاونت‌های دارویی دانشکده‌های علوم پزشکی ایران، تهران، شهید بهشتی، رازی و غیره، متاسفانه در برخی از داروخانه‌های کشور تخلفات گوناگونی صورت می‌گیرد که چشمپوشی از آن زیان‌های جبران ناپذیری به اشخاص وارد می‌کند.

نکته حائز اهمیت این است که در برخی داروخانه‌ها موقع فروش الکل اتانول از شخص خریدار پرسیده می‌شود که مصرف شما بهداشتی است یا شرب؟

حتی شرکت‌های تولید کننده الکل اتانول مشتری‌مداری را در درجه اهمیت موضوع خود قرار داده اند و برای کاستن از میزان عوارض الکل اتانول و همچنین طعم تلخ آن نوعی از الکل ۹۶ درصد را که در پلاستیکی آن مشکی رنگ است، تحت عنوان دو بار تقطیر شده یا تلخی گرفته شده به مشتریان خود عرضه می‌کنند. کمترین خرید هر داروخانه در طول هفته از بطری‌های بزرگ در مشکی ۹۶ درصد، معمولا تعداد پنج کارتن در سفید برای مصرف بهداشتی پنج کارتن و الکل سفید بطری کوچک در مشکی ۷۶ درصد پنج کارتن می‌باشد.
با در نظر گرفتن تعداد ۱۰ بطری در هر بسته بندی کارتنی (بطری بزرگ) و حدود ۳۶ عدد (بطری کوچک) چه مقدار الکل سفید برای مصرف شرب به‌دست افراد متقاضی می‌رسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر