بازدید 3371

لاوروف و بلینکن بر سر اوکراین با هم گفتگو می‌کنند

دیپلمات‌های ارشد واشنگتن و مسکو روز سه‌شنبه مذاکرات جدیدی در مورد بحران اوکراین خواهند داشت.
کد خبر: ۱۱۰۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶ 01 February 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از فرانس۲۴؛ آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، قرار است یک روز پس از آن که دو طرف در یک بحث داغ درباره اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل به یکدیگر حمله کردند، تلفنی با همتای روس خود سرگئی لاوروف گفتگو کند. پیش از این دو طرف در مورد مواضع خود بر سر اوکراین با یکدیگر مکاتبه داشته‌اند.

یک مقام آگاه اما ناشناس آمریکایی در این رابطه گفت: مذاکره در ملاء عام بی فایده خواهد بود، بنابراین اگر روسیه بخواهد در مورد پاسخ خود صحبت کند، این موضوع را به روسیه واگذار می‌کنیم. ما کاملا متعهد به گفتگو برای رسیدگی به این مسائل هستیم و به رایزنی نزدیک با متحدان و شرکای خود از جمله اوکراین ادامه خواهیم داد.

خبر دیگر در مورد بحران اینکه، انگلیس بار دیگر شخص پوتین را به تحریم تهدید کرد. بریتانیا روز سه‌شنبه به ولادیمیر پوتین هشدار داد که اگر روسیه به اوکراین حمله کند، هزینه‌های اقتصادی سنگینی در پی خواهد داشت.

دومینیک راب معاون نخست وزیر بریتانیا گفت: پیام مهمی که ولادیمیر پوتین باید دریافت کند این است: اگر او به دنبال تهاجم به اوکراین باشد، هزینه‌های اقتصادی سنگینی در پی خواهد داشت.

گفتنی است غرب روسیه را به انباشت سلاح و نیرو در مرز اوکراین و تلاش برای حمله به این کشور متهم می‌کند. روسیه این اتهامات را رد می‌کند اما می‌گوید ملاحظات امنیتی دارد که آمریکا و ناتو باید آنها را مورد توجه قرار دهند. یکی از این ملاحظات امنیتی عدم گسترش ناتو به شرق اروپا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی