بازدید 2835

ماجرای عجیب طلب بازیکن خارجی تراکتور و ارز ۴۲۰۰تومانی

کد خبر: ۱۱۰۲۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ 01 February 2022

باشگاه تراکتور تبریز روز گذشته خبر از پرداخت مطالبات عکاشه حمزاوی، کوین فورچونه و لی هری اروین داد و اعلام کرد پنجره نقل‌و‌انتقالاتی این باشگاه با دریافت تأییدیه فیفا به طور رسمی باز شده است. پس از این اتفاق، عکاشه حمزاوی مهاجم الجزایری سابق باشگاه تراکتور در گفت‌و‌گویی مدعی شد هنوز مطالبات خود را به طور کامل دریافت نکرده است.

در همین زمینه یکی از مدیران باشگاه تراکتور که تمایل نداشت نامش فاش شود ، اظهار داشت: ابتدا بگویم مبلغ مطالبات حمزاوی به صورت یورو انتقال داده شد و همانطور که همه می‌دانند زمانی که پول به صورت یورو انتقال داده می‌شود، این پول ابتدا در بلژیک متوقف می‌شود تا مبدأ آن مشخص شود و بعد به حساب مقصد منتقل خواهد شد. دلیل تأخیر در پرداخت مطالبات حمزاوی نیز همین بوده است.

وی افزود: این بازیکن سه قسط از مطالباتش را از باشگاه طلبکار بود که هر سه قسط به حساب او واریز شد، ولی یکی از این اقساط توسط بلژیک برگشت خورد و به الجزایر نرفت که آنهم بلافاصله مجدداً ارسال و به حسابش واریز شد. جمعاً این مبلغ ۱۷۱ هزار یورو بود. علاوه بر این؛ حمزاوی، اما بابت خروج از کشور هم یک‌سری هزینه‌هایی مانند تهیه بلیت، مالیات خروج از کشور و ... را به صورت ریالی انجام داده بود که این مبلغ را به صورت ریال از باشگاه طلب داشت. باشگاه تراکتور هم این مبلغ را هم به صورت یورو به حساب او واریز کرد، ولی حمزاوی مدعی بود هزینه‌هایی که برای خروج از کشور انجام داده باید با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی محاسبه شود.

این مدیر باشگاه تراکتور در ادامه توضیح داد: باشگاه تراکتور پس از ادعای حمزاوی، گواهی از بانک مرکزی دریافت کرد که طبق آن ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی فقط به غذا و دارو اختصاص دارد و قابل دسترسی برای باشگاه‌ها نیست. فیفا هم این نامه بانک مرکزی را پذیرفت و به این ترتیب حمزاوی این بخش از طلب ریالی خود را هم با حساب ارز آزاد دریافت کرد. البته مشکل دیگر هم این بود که قرارداد حمزاوی به صورت ریالی بسته شده بود، اما در زمان خروج از ایران توافقی بین طرفین امضا شده و مبلغ قرارداد او به یورو تبدیل شده بود. با تمام این اوصاف تمام طلب حمزاوی به حساب او واریز شده و فیفا هم این موضوع را تأیید کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار