بازدید 3343

۱۹ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در برزیل

مقام‌های برزیل اعلام کردند بر اثر بارندگی شدید، سیل و رانش زمین در پر جمعیت‌ترین ایالت این کشور ۱۹ نفر جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷ 31 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از "واشنگتن پست"، سیل گسترده همچنین بیش از ۵۰۰ هزار خانواده را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است.

با توجه به گزارش مقام‌های محلی، سه نفر از یک خانواده بر اثر رانش زمین و تخریب خانه آن‌ها در شهر امبوداس آرتس کشته شدند، در حالی که چهار نفر دیگر توسط آتش نشانان نجات یافتند.

جوآئو دوریا فرماندار ایالت سائوپائولو گفت که به دلیل سیل چهار کودک در فرانسیسکو موراتو جان باختند همچنین چهار نفر دیگر هم در فرانکو داروچا جان خود را از دست دادند. در ریبریو پرتو و جائو نیز چند نفر به دلیل رانش زمین جان خود را از دست داده‌اند.

اداره آتش‌نشانی ایالت سائوپائولو نیز اعلام کرد که ۳ نفر به دلیل وقوع سیل جان خود را از دست داده‌اند.

دولت ایالت سائوپائولو اعلام کرد سیل بیش از ۵۰۰ هزار خانواده را مجبور به ترک خانه هایشان کرده است. همچنین سیل باعث مسدود شدن جاده‌ها و بزرگ راه‌ها در این ایالت شده است.

به دلیل اختلالات ناشی از بارندگی شدید شهر سائوپائولو مراکز تزریق واکسن کرونا را تعطیل کرد.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون جنوب برزیل شاهد بارندگی‌های شدید بوده است. در اوایل ماه جاری میلادی، ۱۹ نفر در ایالت میناس گرایس به دلیل سیل جان خود را از دست دادند.

سال گذشته نیز در حادثه شکسته شدن سد در ایالت باهیا در برزیل حداقل ۵ هزار خانه به طور کامل ویران و بیش از ۵۰ هزار نفر آواره شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان