بازدید 4759

جولان اومیکرون با افزایش چهار برابری مراجعات سرپایی

رئیس مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) گفت:​ در هفته گذشته میزان مراجعه کنندگان بیماران سرپایی تقریباً چهار برابر شده است در حالی که در مقایسه با موج‌های قبلی فعلا میزان موارد بستری افزایش در خور توجهی نداشته است.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 30 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ​ سید علی دهقان منشادی در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: بر اساس مطالعات دنیا و تجربیاتی که در رابطه با اپیدمی کووید ۱۹ در این همه گیری اومیکرون وجود دارد این است که میزان درگیری ریه و موارد شدید بیماری نسبت به گونه دلتا و سایر سویه‌های قبلی کمتر است که موجب شد مقداری ترس جامعه کم شود، چون احساس می‌کنند موارد شدیدی در کار نیست و از طرفی، چون بیشتر مبتلایان به صورت سرما خوردگی با علائم خفیف هستند خیلی از مردم به حساب سرما خوردگی می‌گذارند که سبب می‌شود با توجه به اینکه انتقال اومیکرون نسبت به سویه‌های قبلی بسیار زیادتر است شاهد افزایش انفجاری موارد کووید اومیکرون طی روز‌های آینده باشیم.

دهقان منشادی گفت: باید از الان که در آغاز موج اومیکرون هستیم تمهیدات لازم را ببینیم.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از موارد ابتلا با علائم خفیف شبیه سرما خوردگی هستند بنابراین باید به مردم آموزش و علائم را به مردم توضیح دهیم، ​ بیمارانی که زمینه خاصی ندارند و واکسیناسیون آن‌ها کامل می‌باشد و تنها نشانه‌های سرماخوردگی دارند می‌توانند در خانه قرنطینه شوند، ولی افرادی که نقص ایمنی دارند، واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده است و یا بیماری خاص دارند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: در مرحله اول باید کلینیک‌های تنفسی را تقویت کنیم البته در بیمارستان امام خمینی (ره) این کار شروع شده است که اگر با هجوم قابل توجه بیماران مواجه شدیم شرایط را مدیریت کنیم.

وی افزود: تعداد بستری در سویه اومیکرون نسبت به دلتا کمتر است، اما اگر تعداد مبتلایان خیلی بالا برود قطعا موارد بستری بالا می‌رود و باید تخت‌های بیمارستانی را افزایش دهیم، خدمات غیر ضروری را لغو کنیم و با استفاده از کلینیک‌های سرپایی شرایط را مدیریت کنیم.

دهقان منشادی ادامه داد: مشکل خاصی در تامین دارو و اکسیژن نداریم.

رئیس مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: باید کلینیک‌های سرپایی را فعال کنیم، بیمارانی که واکسن زدند در صورت ابتلا از منزل خارج نشوند، باید تمامی تجمعات و دورهمی‌های غیر ضرور لغو شود و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم که در این صورت شدت و شیب ابتلا کمتر خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار