بازدید 5689

پیام عون به امیر کویت در رابطه با بحران لبنان

وزیر خارجه کویت که برای شرکت در نشست مشورتی وزرای خارجه کشور‌های عربی به لبنان سفر کرده است، با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۸ 30 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وزرای خارجه دو کشور کویت و لبنان روز شنبه ضمن دیدار با یکدیگر در کویت درباره "تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، مهمترین پرونده‌ها و موضوعاتی که قرار است روز یکشنبه در نشست مشورتی وزرای خارجه کشور‌های عربی مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین راه‌های توسعه روابط دوجانبه برای دستیابی به منافع مشترک و تقویت اقدامات مشترک عربی"، بحث و تبادل نظر کردند.

شبکه ال‌بی‌سی گزارش داد که وزیر امور خارجه لبنان پاسخ‌های لبنان به پیشنهادات کویت برای حل بحران بین لبنان و کشور‌های عربی عضو شورای همکاری و واکنش‌ها و پیام میشل عون رئیس‌جمهور لبنان به امیر کویت را به همتای کویتی خود تحویل داد.

جزئیات درباره محتوای این پیام منتشر نشده است، اما پیشتر منابع لبنانی اعلام کرده بودند که «دولت لبنان در پیام خود به کشور‌های حوزه خلیج فارس تأکید کرد که لبنان نقطه شروعی برای اقداماتی نخواهد بود که کشور‌های عربی را تحت تأثیر قرار دهد».

فردا دومین نشست مشورتی وزرای خارجه کشور‌های عربی به میزبانی کشور کویت به عنوان رئیس فعلی اتحادیه عرب برگزار می‌شود. این نشست یک جلسه مشورتی غیررسمی وزرای خارجه کشور‌های عربی است که هیچ تصمیمی در آن گرفته نخواهد شد، بلکه موضوعاتی را که هر کشوری مایل به گفتگو است، بدون الزام به دستور کار، در چارچوب تقویت رایزنی‌ها و هماهنگی وزرای خارجه کشور‌های عربی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار