بازدید 4926
۲

واکسیناسیون راهکار اصلی مقابله با کووید ۱۹ است

به گفته محققان، ابتلا به کووید۱۹ قبل یا بعد از واکسیناسیون میزان یکسانی از ایمنی را افزایش می‌دهند و کلید این به اصطلاح «سوپر ایمنی» واکسینه شدن است.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ 29 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیسن نت، «فیکادو تافس»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشکده پزشکی اورگن آمریکا، گفت: «فرقی نمی‌کند که شما آلوده شوید و سپس واکسینه شوید یا واکسینه شوید و سپس به عفونت کووید ۱۹ مبتلا شوند. در هر صورت، شما یک پاسخ ایمنی واقعاً قوی دریافت خواهید کرد.»

این مطالعه شامل ۱۰۴ کارمند دانشگاه بود که واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده بودند. از این تعداد، ۴۲ نفر هرگز مبتلا نشده بودند، ۳۱ نفر قبل از واکسیناسیون مبتلا شده بودند و ۳۱ نفر بعد از واکسیناسیون مبتلا شدند.

نمونه‌های خون شرکت‌کنندگان در معرض سه سویه کرونا ویروس قرار گرفتند و نتایج نشان داد که هر دو گروهی که آلوده شده بودند نسبت به گروه‌هایی که آلوده نشده بودند، ایمنی بسیار قوی‌تری در برابر ویروس‌ها داشتند.

به طور خاص، خون افرادی که واکسینه شده و مبتلا شده بودند (ایمنی ترکیبی) نسبت به خون کسانی که واکسینه شده بودند اما هرگز آلوده نشده بودند، به همان اندازه آنتی بادی‌های فراوان‌تر و مؤثرتری داشت که حداقل ۱۰۰۰ درصد مؤثرتر بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
به گفته کدوم محققان؟ چرا نظریه های متقن مخالفین واکسن سانسور و مسکوت می مونه ؟ چرا بعد از واکسیناسیون سکته ها زیاد شده. چطور یک ستاد مشورتی اینقدر قدرت داره که آمار دروغ ارائه کنه بعد قانون تصویب کنه اجرا کنه مجازات کنه .... ! چرا حتی ستاد مبارزه با مفاصد اقتصادی یک دهم این اختیارات رو نداشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
متاسفانه همیشه به دلیلی باس نق بزنیم....بسه دیگه....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار