بازدید 8286
۱

واکنش نوری المالکی به حمله راکتی به فرودگاه بغداد

«نوری المالکی» رییس ائتلاف دولت قانون عراق جمعه شب در توییتی حمله راکتی به فرودگاه بین المللی بغداد را محکوم کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۶ 29 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از تارنمای العهد نیوز، نوری المالکی در توییتی نوشت: حمله موشکی خائنانه به فرودگاه بغداد و هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی و هواپیما‌های غیر نظامی را محکوم می‌کنیم.

نخست وزیر اسبق عراق افزود: هدف از این حملات ضربه به تلاش‌های امنیتی و خدماتی است که وزارت کشور انجام داده و ارسال پیام منفی به جهانیان درباره خطوط هوایی عراق و فعالیت فرودگاه هاست.

رییس ائتلاف دولت قانون در ادامه نوشته است: مقابله با این تلاش‌ها و اقدامات مجرمانه بر عهده همه ما و مسؤولیت دستگاه‌های امنیتی است.

پیش‌تر کمیته چارچوب هماهنگی نیرو‌های شیعه نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله راکتی به فرودگاه بغداد، آن را اقدامی تروریستی و با هدف فتنه‌انگیزی بیان کرده بود.

براساس اخبار و گزارش‌های رسانه‌ای، ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه، ۱۰ راکت کاتیوشا شلیک شد که از این تعداد ۶ راکت به بخش نظامی فرودگاه بغداد (پایگاه ویکتوریا آمریکا) اصابت کرده است.

با وجود فعال شدن سامانه ضدهوایی سیرام آمریکا بدنبال این حمله راکتی، خبر‌ها حکایت از این دارد که ۶ راکت از ۱۰ راکت ۱۰۷ میلیمتری شلیک شده به پایگاه مذکور اصابت کرده است. برخی گزارش‌ها نیز حاکی از اصابت تنها ۳ راکت و به جا ماندن سه راکت دیگر در خودروی حامل راکت انداز است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بالاخره از خواب بیدار شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان