بازدید 5107

دریافت واکسن به معنای مبتلا نشدن به کرونا نیست

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر این موضوع که «دریافت واکسن به معنای مبتلا نشدن به کرونا نیست»، تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 27 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از وبدا، یونس پناهی در نشست خبری که در استودیو سلامت وزارت بهداشت و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: بار‌ها تاکید شده که دریافت واکسن به معنای مبتلا نشدن به بیماری نیست و همیشه در کنار واکسیناسیون بر مسئله ماسک زدن درست و دوری از تجمعات نیز تاکید شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، فرم غالب ویروس کرونا در ایران را اُمیکرون نام برد و افزود: واکسیناسیون، میزان ابتلای افراد به این بیماری را کم نمی‌کند، زیرا دیده شده است افرادی که حتی ۳ دُز را دریافت کرده‌اند، مبتلا شده‌اند، اما شدت بیماری در این دسته از افراد به شدت کاهش می‌یابد و از بستری شدن آن‌ها در بخش‌های بیمارستانی و ICU کم می‌شود.

وی به وضع تولید واکسن در کشور اشاره کرد و ادامه داد: تنها واکسن وزارت بهداشت، واکسن تولید شده در انستیتوپاستور است، اما در کنار آن دانشگاه بقیه الله نیز واکسنی تولید کرده و در کنار آن واکسن‌هایی چون فخرا و برکت نیز تولید شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، تحقیقات انجام شده در زمینه تولید واکسن‌های مختلف در کشور را ارزشمند توصیف کرد و گفت: در نهایت واکسن‌هایی که ضعیف هستند و کارایی لازم را ندارند ارزیابی خواهند شد.

پناهی به فعالیت مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها در حوزه سلامت در کشور اشاره کرد و افزود: راه اندازی مراکز تحقیقاتی همسو و موازی نیز یکی از دغدغه‌های ما است و در حال حاضر ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی با مجوز وزارت بهداشت در کشور راه اندازی شده است و بسیاری از این مراکز برای رسیدن به حداقل‌ها تلاش می‌کنند و ما با نشستی که با معاونت‌های فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی داشتیم، بر ساماندهی مراکز تحقیقاتی موازی تاکید شده است.

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی مراکز تحقیقاتی همسو، ادامه داد: ما باید از ایجاد زیر ساخت‌های تکراری جلوگیری کنیم، زیرا این امر هزینه بر است و در این راستا ما بر شبکه سازی تاکید داریم. چون با شبکه سازی با حضور همه متخصصان از زیر ساخت‌های کشور در راستای حل معضلات کشور اقدام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار