بازدید 6049

سرریز شدن برخی سد‌های کردستان در سال آتی

مدیرعامل شرکت آب منطقەای کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود سد‌های استان در سال آتی سرریز شوند.
کد خبر: ۱۱۰۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۹ 27 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آرش آریانژاد شامگاە روز گذشتە در جلسه ستاد پیگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کردستان اظهار کرد: قبل از بارش‌های اخیر به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش بارندگی را شاهد بودیم که خوشبختانه در حال حاضر این کاهش جبران شده و حدود ۱۰ درصد نیز به نسبت سال گذشته افزایش نزولات جوی داشته‌ایم.

آریانژاد عنوان کرد: استان کردستان در ۵۲ سال گذشته خشک‌ترین سال آبی را به خود دید و تا اواخر فصل پائیز هم برخی شهرستان‌ها خصوصاً بانه، دچار کمبود آب شرب بودیم که خوشبختانه با هماهنگی‌هایی که با شرکت آبفا داشتیم توانستیم آب مورد نیاز شهرستان بانه را تأمین نمائیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: براساس داده‌های ماهواره‌ای، طی سنوات گذشته بیشتر از ۳۵ درصد پوشش برفی در بالادست و مخازن سد‌های استان وجود نداشته در حالیکه مهم‌ترین تأمین کننده مطمئن برای آب شرب از محل آب‌های سطحی؛ وجود پوشش برفی است.
وی با اشاره به وجود مشکلات و محدودیت‌های تأمین آب در برخی شهرستان‌های استان به ویژه بانه قبل از بارش‌های اخیر، اظهار کرد: به لطف خدا امروز ما در حوزه وسیع بالادست ۱۸ سد واقع در استان، شاهد پوشش برفی بسیار بالائی هستیم.

آریانژاد بیان کرد: در ماه گذشته سد عباس‌آباد بانه ۵۰۰ هزار مترمکعب آب داشتیم که در حال حاضر در حوزه ۳۵ کیلومتری بالادست این سد بیش از ۲.۵ متر ارتفاع برف داریم و بدلیل کاهش شدید دما هنوز روانابی جاری نشده و تدابیر لازم در حوزه منابع و مصارف برای استفاده از این ظرفیت، با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، صورت گرفته است.

وی به تأثیر بارش‌ها بر روی منابع آب استان نیز اشاره و عنوان کرد: قبل از بارش‌های اخیر به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش بارندگی را شاهد بودیم که خوشبختانه در حال حاضر این کاهش جبران شده و حدود ۱۰ درصد نیز به نسبت سال گذشته افزایش نزولات جوی داشته‌ایم و این امید را داریم که در سال آبی جاری درصد قابل توجهی از حجم مخازن سد‌های استان پر و احتمال سرریز برخی سدها، محتمل است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر