بازدید 9756

استادان مدعی اخراج، استخدام نشده بودند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این افراد از اول هم استخدام نبوده‌اند، اما عدم جذب خود در هیات علمی دانشگاه را به عنوان اخراج از دانشگاه مطرح کردند تا جنگ روانی علیه دولت به راه بیندازند.
کد خبر: ۱۱۰۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 26 January 2022

به گزارش «تابناک»، مهرداد ویس کرمی در گفت و گو با ایرنا گفت: در همه دنیا آیین‌نامه جذب و ارتقاء اساتید وجود دارد، زمانی که یک استاد دانشگاه از نظر وظایفی که به او سپرده شده دچار رکود و پسرفت شود طبق این آیین نامه باید با او برخورد مناسب به صورت بگیرد.

نماینده خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت علوم هم قانونی برای جذب هیات علمی دارد که این قانون، جذب اساتید و شاخص‌های ارتقای اساتید را به صورت کامل پیش‌بینی کرده است.

ویس‌کرمی شانتاژهای خبری اصلاح طلبان مبنی بر اخراج استاید دانشگاه‌ها را فرار رو به جلو خواند و گفت: این افراد به جای اینکه به دیوان عدالت اداری و مراجع ذیربط شکایت و پیگیری کنند موضوع را در رسانه‌ها دنبال می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: جریان سیاسی شکست خورده برای پوشاندن ناکارآمدی‌ها و ناکامی‌های خود، مسئله کاملا مشخص، صنفی، موردی و مصداقی را به جای اینکه در محاکم قضایی و از طریق مراجع ذیربط دنبال کنند به رسانه‌ها می‌کشانند. این رفتار فرار رو به جلو است و اثری هم نخواهد داشت زیرا قانون در این زمینه شفاف و مشخص است و این افراد هم اگر براساس قانون حق و حقوقی دارند می‌توانند شکایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد از اول هم استخدام نبوده‌اند، اما عدم جذب خود در هیات علمی دانشگاه را به عنوان اخراج از دانشگاه مطرح کردند تا جنگ روانی علیه دولت به راه بیندازند.

این نماینده مجلس یازدهم گفت: حراست از حریم اساتید ضروری است نباید افراد غیرشایسته جایگاه و حرمت اساتید خوب کشور را جریحه‌دار کرده و خود را مظلوم جلوه دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲۷
فرایند استخدام به این صورت است که اول پیمانی استخدام می شوند و در صورت فعالیت مناسب بعد از 5 سال احتمالاً رسمی خواهند شد. افرادی را بعد از شرایط پیمانی به دلیل نپسندیدن افکار و عقاید اخراج مردند (قرارداد را تمدید نکردند)، افرادی که فعال بوده و صاحب نظرند. آقای نماینده این گردونه خواهد چرخید و روزی گریبان شما را خواهد گرفت. مرد باشید و بفرمائید به دلایل سیاسی اخراج شدند، داستان را معاویه وار نپیچانید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
کاملا درست می فرمائید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
منو پیمانی استخدام کردن امتیاز ماده سه هم به اندازه دانشیاری داشتم سرمم شلوغ بود ولی به هر دلیل یکی از استعلامهای سه گانه منو تایید نکرد یا وزارت اطلاعات یا حراست یا هر جایی در حالی که هیچ سابقه یا پرونده سو ندارم و درنهایت چون سنم بالا رفته کار یدی هم بلد نیستم مجبور شدم موقتا کار تحقیق در یک دانشگاه آلمانی فعلا برای دو سال گرفتم تا ببینم اعتراضم در مرکز جذب نتیجه میده که بتونم پیش پدر مادرم باسم
البته گوش ما ملت هم مخملي ست
یواش یواش برای توجیه اخراج اساتید محترم میگویند آنها اصلا بدنیا نیامده بودند و اصلا دیپلم هم نداشتند و یا اصلا ...
جالب هست که توجیه گران که خودشان مدارک کیلویی دارند خجالت هم نمی‌کشند...
واقعا جای تاسف است که این آقا با این دیدگاه عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
حتما باید موافق نظر تو صحبت کنه
رایند استخدام به این صورت است که اول پیمانی استخدام می شوند و در صورت فعالیت مناسب بعد از 5 سال احتمالاً رسمی خواهند شد. بعد از شرایط پیمانی به هر دلیلی از جمله کم کاری یا نپسندیدن افکار فرد در گروه مربوطه ابتدا توسط گروه و سپس توسط دانشگاه تایید و قرارداد تمدید نمیشود. یعنی ممکن مدیر گروه از طرف خوشش نیاد به دانشگاه اعلام کنه من اینا نمیخوام و هر انگی هم میتونه بهش بچسبونه.
خودم زخم خورده مدیر گروهم متاسفانه و اصلا بحث سیاسی نبود.
الان هم دنبال رفتنم چون دیگه جایگاهی برام نمونده و هیچ جایی منا قبول نمیکنن بنابراین بهتره بگم از نظر سیاسی ترد شدم تا اونور منا بخوان.
این یک واقعیت که خدا شاهد دارم بهش فکر میکنم. وقتی دکترا بگیری و کار کنی ولی اخرش جایی نداشته باشی...........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
طرد استاد !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
جناب استاد طرد درسته
غصه این است که این حضرات با سوء استفاده از عدم شرکت ملت در انتخابات با ۱۰ درصد رای خود را به اصطلاح نماینده مردم می پندارند در حالی که واقعا نماینده واقعی ملت نیستند خودشان هم خوب می دانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
وقتی اینقدر درک و فهم نداری که با دستوربی بی سی و دیگران در انتخابات شرکت نمی کنی حق نداری به کل مردم نسبت بدی تونفهمیدی حالا مدعی شدی
یه استاد پیشنهاد می شود در راستای انجام وظایف نمایندگی و عضویت در کمیسیون بازرسین ویژه بفرستند به دانشگاه بهشتی و عملکرد چند ساله هیات جذب و مسوولین آن دانشگاه در جذب و دفع اساتید استخدام شده و نشده (پیمانی) را برسی کنند تا به واقع حریم اساتید واقعی حفظ شود و دولت فعلی هم از تصمیمات مسوولین لج باز و باندباز دانشگاه مبرا نمایند. اینها در تمام دولت ها در دانشگاه مسولیت دارند. تعداد زیادی اساتید خوب را به بهانه های سطحی دفع کردند و عده ای را هم ناچار به بازنشسته شدن.
سلامُُ
ایشان فکر میکنند الان مثل سابق است که ملت ایران از هیچ چیز خبر ندارند. نماینده محترم بقول فرمایش امام حسین اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. فرآیند استخدام اساتید اول بیمانی بعد رسمی آزمایشی و بعد رسمی است. دانشگاه شهید بهشتی باید جواب دهد که چرا استاد با این کیفیت هنوز بیمانی باقی مانده است.
اگر دین ندارید، آزاده باشید!

مولا حسین
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

عذر بد تر از گناه!!!
در دانشگاه فرهنگیان اساتید پیمانی بدون داشتن مقاله هر سال قراردادشون تمدید میشه و رسمی هم میشن.
سلام
جناب‌کمیسون‌آموزش‌وتحقیقات‌این‌فرنایشِ‌جنابعالی‌شد
عذرِ‌بدتراز‌گناه
دانشگاه‌وحوزه‌محلِ‌مباحثه‌واثبات‌افکار‌ونظریات‌‌است
حتی‌امروزه‌گسترده‌شده‌وبه‌کوچه‌وخیابان‌وخانه‌رسیده
اساتید دانشگاه آزاد رو اخراج میکنند و تهدید میکنند رسانه ای گردد راه برگشتی نخواهند داشت
شما مثلا نماینده مردم هستید ، پس وظیفه دارید مدافع حقوق مردم باشید، نه اینکه سنگ دولت را به سینه بزنید...!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
مردم شدند این استاد .چه با حال
افرادی که کنکور دکترای داخل قبول نشدند و بعد بورس ناکجا آباده شده و انتقال به داخل گرفتند و مستقیم هیئت علمی شدند صلاحیت علمی داشتند؟
شما زمانی که نماینده نشدید کفن پوش در مسیر مردم هستید خرتان که از پل گذشت مسیرتان عوَض می شود و حرفها می زنید ..مردم هوشیارند.
مزاح میفرمایید. بیا من به شما چند هیات علمی نشان بدهم که بیست سال درجا زدند و هیچ فعالیت آموزشی و پژوهشی مناسبی نداشتند، که نه تنها اخراج نمیشوند بلکه در بالاترین سطوح تصمیم گیری دانشگاه حضور مستمر دارند، چرا؟؟ چون خودی هستند، چون به قول خودشون چهره فرهنگی هستند (نمیدانم در دانشگاه صنعتی چهره فرهنگی به چه دردی میخورد؟؟).
من که نه به مجلس و نه به دولت ، اعتماد ندارم
چه تیتر جالبی!!!! اصلا استخدام نبودند !!!؟؟ اگر کسی استخدام دانشگاه نباشد چرا هییت جذب دانشگاه در موردش تصمیم گیری کرده است؟
بچه زرنگ تهرون!!!!
هر کی هر جایی هر جوری کار کنه یعنی در استخدام اونجاست چه رسمی چه قراردادی چه پیمانی و .. پس سفسطه نکن و با کلمات بازی نکن.
البته شما بازیگرای ماهری هستین و جز این از شما انتظار نمیره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار