بازدید 7480
همه چیز به سال آینده موکول شد؟

تعلل ۲ماهه مدیران کمیته المپیک در بررسی فرآیند انتخابات+سند

کد خبر: ۱۱۰۱۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹ 25 January 2022

جلسه هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک امروز برگزار شد و یکی از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه، تعویق یا برگزاری انتخابات کمیته در روز ۱۷ اسفند بود. پس از پایان جلسه عنوان شد که قرار است در جلسه فوق‌العاده روز یکشنبه آینده در مورد برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر تصمیم‌گیری شود. کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از پایان نشست گفت: ایرادی مطرح شد که چرا زودتر به این موضوع نپرداختیم. فرآیند تصویب اساسنامه جدید از ابتدا تا پایان دو تا سه سال طول کشید و مدت کوتاهی است که در هیئت دولت تصویب و فیزیک آن به دست ما رسیده است. مکلف بودیم فرآیند انتخابات را انجام دهیم.

سعیدی درحالی چنین صحبتی که مطرح کرده که طبق اسناد پس از اینکه شورای نگهبان در تاریخ ۲۴ آبان ماه اساسنامه کمیته را تایید کرد، دولت اساسنامه را دوم آذرماه به کمیته و وزارت ورزش ابلاغ کرده است.

سؤال اصلی این است که اعضای هیئت اجرایی که از این تاریخ (دوم آذرماه) اساسنامه در اختیارشان بوده، چرا به فکر آیین‌نامه انتخاباتی نبودند و درست چند روز مانده به زمان ثبت‌نام کاندیداها، به فکر تدوین آیین‌نامه افتادند؟ این موضوع به دلیل عدم اشراف کامل اعضای هیئت اجرایی به اساسنامه بوده یا مسائلی دیگر باعث شده که در تدوین این آیین‌نامه تعلل کنند و در زمان ثبت‌نام به فکر تائید گرفتن از IOC باشند؟

اگر واقعا این اعضا اشراف به اساسنامه نداشتند که وای به حال ورزش که این افراد به مدت ۴ سال در رأس ورزش بودند و آگاهی کامل از این موضوع نداشتند. اگر هم به دنبال منافع شخصی هستند باز هم وای به حال ورزش که در آستانه برگزاری بازی‌های آسیایی یکی از مهم‌ترین ارکان ورزشی کشور بلاتکلیف خواهد بود.

اگر پروسه تاییدیه انتخابات از سوی کمیته بین‌المللی المپیک از سر گرفته شود در بهترین حالت انتخابات کمیته ملی المپیک در اردیبهشت یا خرداد سال ۱۴۰۱ و در فاصله سه ماه تا بازی‌های آسیایی باید برگزار شود، اما آیا منطقی است که در این فاصله انتخابات برگزار شود؟

اعضای هیئت اجرایی که قانون را ملاک این امر بیان کرده‌اند از تاریخی که دوره آن‌ها تمام شده (۳۰ دی ماه) با چه مجوزی در حال انجام کار هستند و آیا مجوز خود را دریافت کرده‌اند؟ با توجه به این روند که به نظر می‌رسد انتخابات کمیته در سال آینده برگزار خواهد شد، تکلیف اعضای هیئت اجرایی چه می‌شود؟

همه این اتفاقات در شرایطی رخ می‌دهد که صالحی امیری به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک بار‌ها بر برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر یعنی ۱۷ اسفند تأکید کرده است.

منبع:تسنیم

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان