بازدید 8619

آمار نگران کننده خودروهای فرسوده در کشور

پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که ۳۲ درصد از کل وسایل نقلیه در کشور فرسوده است و این موضوع در کنار تولید وسایل نقلیه ناایمن و ... از جمله دلایل تصادفات رانندگی است.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 25 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری صبح امروز خود که در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: حدود ۳۴ درصد از تصادفات رانندگی در کشور ما در جاده‌ها رخ می‌دهد اما حدود ۷۳ درصد از جانباختگان در جاده‌ها هستند که این نشان می‌دهد باید به جاده‌ها توجه ویژه‌تری شود. در حال حاضر ۷۰۰۰ واحد گشتی ما در جاده‌ها فعال است و ۴۶۰۰ دوربین جاده‌ای و ۵۳۰۰ دوربین شهری نیز برای ثبت تخلفات فعال است.

اسقاط «صوری» خودروها

وی از وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده نیز انتقاد کرد و گفت: آنچه که به عنوان اسقاط خودرو انجام می‌شود عمدتا صوری است و بیشتر حواله‌ها باطل می‌شود تا اینکه خودرویی اسقاط شود، این یک آسیب جدی است و سهم قابل توجهی هم در تصادفات دارد.

پلیس راهنمایی و رانندگی با بیان اینکه ۳۷ میلیون وسیله نقلیه سبک و سنگین در کشور در حال تردد است، گفت: از این تعداد حدود ۱۲ میلیون دستگاه نیز موتور سیکلت است اما متاسفانه حدود ۳۲ درصد از این وسایل فرسوده است و همانطور که گفتم روند اسقاط نیز مناسب نیست.

هادیانفر افزود: حدود ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها و حدود۸۰ درصد ناوگان حمل ونقل عمومی ما نیز فرسوده است که این یک هشدار جدی است و در تصادفات نیز موثر است.

به گفته وی، تولید خودروی ناایمن، خودروهای فرسوده، کمبود ناوگان امداد هوایی و ... از جمله دلایل تصادفات رانندگی و عوامل موثر بر آن است.

با قبضینو جریمه پرداخت نکنید

هادیانفر در مورد پرداخت جرائم رانندگی نیز اظهارکرد: درخواست ما از شهروندان این است که برای پرداخت جرائم خود به سایت راهور۱۲۰ یا بانک‌های معتبر مراجعه کنند و از نرم‌افزارهایی مانند قبضینو و ... استفاده نکنند چرا که این نرم افزارها از رسوب پول سود می‌کنند و به همین دلیل در لحظه خلافی تسویه نمی‌شود و همین موضوع مشکلاتی را در مراکز شماره گذاری و ... ایجاد می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۷
مافیای خودروسازی باز چه بامبولی درآورده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
فكر كنم لازمه عينك خود را عوض كنيد!
فرسوده یعنی چی؟ ناایمن.
نیسان وانت یا پراید از درب کارخونه که بیرون میاد فرسوده است.
خودروهای تولیدی فعلی خطرات وناایمنی بیشتری ازیک خودروی فرسوده ولی استاندارد دارند.تا مادامی که مافیای خودرو اجازه رفع ممنوعیت واردات را ندهد هم همین خواهدبود.البته درماههای اخیرطرحهایی برای آزادی محدودومشروط خودرو ارایه شده که همانها هم نتیجه ای نداشته. بایدیکبار برای همیشه تکلیف واردات مشخص شود وواردات خودرو به صرف داشتن استانداردهای فنی وزیست محیطی و....کاملا آزاد وبرای حمایت ازتولید داخل هم صرفا به اعمال مالیات ورودی اکتفا شود.بدین طریق هم دولت درامدقابل توجهی کسب میکند هم مردم از گروگان مافیای خودرو رها میشوند.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
عزیز اینجا یک کشور جهان سومی فقیر است و هیچ وقت روزی را نخواهی دید که 95 درصد مردم کشور توان خرید خودروی درجه یک خارجی که هیچ گاه به نرخ های امروزی ارز زیر یک میلیارد تومان در نمی اید را داشته باشند.پس تقلای بیخود نکن اگر هم خودرویی وارد شود برای 5 درصد ثروتمند جامعه است. و اگر انها مطالبه کنند مقبول است چون خودروهای فعلیشان قدیمی شده و پول خرید خودروهای میلیاردی را هم دارند
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
آقای پروفسوررضا با 10 هزاردلارمیتوان یک خودروی استاندارد خرید.دقیقتربگم یک خودروی هیوندای20 حدود 12 هزاردلاراست که برای یک خریداردرایران حداکثر400میلیون قابل خرید است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
امثال تو باعث شده اید که حتی حق انتخاب خودرو راهم ازمردم سلب کنند.مثل خیلی حقهای دیگر....خلایق هرچه لایق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
عزيز جان، براي واردات خودرو بايد ارز وجود داشته باشد.
اگر محدوديت ارز نباشد در شرايطي كه عرضه و تقاضا برابر نيست هيچكس مخالف واردات خودرو نخواهد بود.
سال 88 یک 206 گرفتم و اون زمان بنده مجرد بودم و قیمت ماشین به حقوق من تقریبا حقوق یک سال بنده بود! اون زمان یک مهندس با تقریبا 8 سال سابقه کار بودم! الان که سال 1400 هست و بنده 20 سال سابقه کار دارم! و زن و بچه هم دارم ، هنوز همون ماشین رو دارم و فکر هم نمیکنم حالا حالا بتونم همون 206 قبلی رو نوش رو بخرم!! چه برسه به ماشین جدید و ایمنتر!!!
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
اینم تقصیر نظامه ؟ شما انتظار داری هم دویست شش داشته باشی هم ازدواج کنی هم بچه بیاری ؟؟ لطفا انتظارتون را منطقی کنید. و تقصیرات را به گردن نظام نندازید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
بي مزه تر از آقا محمود نديدم!
اگه بخواهیم منصفانه صحبت کنیم ماشینهای ساخت داخل که عمر اونها بیش از 10 سال است خیلی با کیفیت تر و مقاوم تر از تولیدات فعلی است . لذا می بایست تولیدات فعلی را بعنوان خوردهای فرسوده اعلام کنند .
واقعا" با شعار "حمایت از تولید داخلی" فقط مردم رو بیچاره کردید .
شعار حمایت از تولید داخلی که بدون هیچ پایه و اساسی شکل گرفت نتیجه شده :
- تولید خودرو بی کیفیت بدون هیچ پاسخوگویی در زمان گارانتی .
تولید لوازم خانگی واقعا" بی کیفیت و عدم گارانتی مناسب .
- بالا بردن کمییت و قیمتهای این نوع محصولات بی کیفیت داخلی که مردم رو مجبور کردید یا باید از این محصولات آشغال با قیمت گزاف بخرید یا اگه محصول با کیفیت خارجی میخواهید باید بصورت قاچاق با قیمت بسیار بسیار بالا تهیه نماییید.
در کشور بهترین مسولین درجه 3 دنیا را داریم که جز گرفتن مالیات کار دیگری بلد نیستند
وقتی واردات ممنوعه خودرو ساز محتکرا هم قطره چکانی خودرو وارد بازار میکنه طبیعیه که عمر خودروها افزایش پیدا میکنه تصادفات زیاد میشه اعصاب مردم بهم میریزه
شدیم عین کوبا
خدایا این چرخه باطل تا کی ادامه پیدا میکنه؟ کی در این دو تا خودرو ساز قاتل محتکر رو میبندن خیال مردم آسوده بشه والله امارات که خودرو سازی نداره به قهقرا نرفته و شهروندان فقط باید انتخاب کنن چه برندی رو میخوان و به نمایندگی برن
سردار تو خبر بالا گفته "34 در صد از تصادفات رانندگی در جاده ها رخ میده",موندم اون 66 درصد تو بر و بیابون چرا تصادف میکنند,
بااین قیمتهایی که خودرومی قروشیدکسی دیگه توان خریدخودرو نو رانداردیه زمانی مردم باخریدطلایاخودرویاخانه دلخوش بودن حالاهرسه آنقدربالارقته که منه کارمندفکررفتن طرف هیچکدامشان راندارم حتی جرات تعویض خودروی فرسوده ام ندارم چون اگه بفروشم همین هم ازدست خواهم داد.
وزارت صمت خودش سینه چاک مافیا خودروست .
در این مملکت به خودرویی که 6 الی 7 سال هم کار کرده باشد ولی خارجی باشد میگویند خودروی لوکس!!!!!
دیگه چه انتظاری مردم از این مسئولین باید داشته باشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل