بازدید 7932

حمله مسلحانه به دانشگاه «هایدلبرگ» آلمان

یک مرد مسلح در داخل یک سالن سخنرانی در دانشگاه هایدلبرگ در جنوب غربی آلمان یک نفر را کشته و سه نفر دیگر را به شدت مجروح کرده است. او سپس به ضرب گلوله خودکشی کرد.
کد خبر: ۱۱۰۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 25 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از بی بی سی، روزنامه "بیلد" آلمان می‌گوید فرد مهاجم دانشجوی همین دانشگاه بوده و پیش از آنکه به خود شلیک کند به سالن سخنرانی این دانشگاه رفته و شروع به تیراندازی کرده بود.

پلیس آلمان پیشتر گفت این مهاجم چندین نفر را در سالن سخنرانی دانشگاه این شهر قدیمی با "اسلحه بلندی" که در اختیار داشته مجروح کرده است.

گفته شده فرد مهاجم در این حمله تنها بوده است.

با این حمله عملیات گسترده‌ای در محوطه دانشگاه آغاز شده که خدمات ضطراری نظیر آمبولانس هم در آن حضور یافته‌اند.

به گفته پلیس شدت جراحت بعضی قربانیان شدید بوده است.

هایدلبرگ شهری دانشجویی است که در جنوب غربی آلمان واقع شده است.

 

پلیس آلمان از شهروندان این کشور خواسته از ورود به این منطقه خودداری کنند تا نیروهای امداد و آمبولانس‌ها بتوانند به راحتی خود را به آنجا برسانند.

در سالهای گذشته آلمان شاهد حملات متعددی بوده که عمدتا توسط اسلامگرایان افراطی یا گروههای راست افراطی در این کشور انجام شده است.

این کشور یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین مرتبط با اسلحه در اروپا را دارد و تیراندازی در مراکز آموزشی این کشور بسیار نادر است.

متقاضیان اسلحه که کمتر از ۲۵ ساله هستند باید پیش از دریافت مجوز اسلحه مورد ارزیابی "روانی" قرار گیرند.

حملات مشابه در سال های اخیر باعث تشدید شکاف در جامعه آلمان شده چون برخی از مهاجمان در جریان بحران مهاجرت سال ۲۰۱۵ وارد این کشور شدند، زمانی که صدراعظم آنگلا مرکل درهای کشور را به روی حدود ۹۰۰ هزار پناهجو باز کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها