بازدید 10559
۴

افتضاح جدید در کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال

کد خبر: ۱۱۰۰۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵ 24 January 2022

پنجره نقل و انتقالاتی استقلال خوزستان از حدود یک سال و نیم پیش بسته شده اما با اشتباه عجیب فدراسیون فوتبال، این باشگاه بی‌خبر از بسته بودن پنجره‌اش بازیکن جذب کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، ماجرایی که ایسنا راجع به آن نوشته است شاید یکی از تاریخی‌ترین اشتباهات فدراسیون فوتبال لقب بگیرد. این ماجرا به قدری عجیب است که حتی می‌تواند ماجرای پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر و اشتباه فدراسیون فوتبال در این پرونده را تحت‌الشعاع قرار دهد.

ماجرا از این قرار است که باشگاه استقلال خوزستان ابتدای فصل ۹۶-۹۵ یک بازیکن برزیلی به نام هرلیسون کایون به خدمت می‌گیرد. این بازیکن حضور کوتاهی در اهواز داشت و در نهایت نیم‌فصل همان سال از استقلال خوزستان جدا شد. کایون پس از جدایی‌اش از استقلال خوزستان مانند خارجی‌های دیگر فوتبال ایران از باشگاه سابقش شکایت کرد و رای ۷۰ هزار دلاری علیه استقلال خوزستان گرفت که بعدها ۳۰ هزار دلار آن را بخشید.

افتضاح جدید در کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال

 

باشگاه استقلال خوزستان حدود ۱۵ ماه قبل که با این جریمه مواجه شد، طبق توافقی که با فدراسیون فوتبال انجام داد، ۴۰ هزار دلار به حساب فدراسیون واریز کرد تا در عوض آن، فدراسیون فوتبال از حسابش در فیفا پول کایون را پرداخت کند. فدراسیون فوتبال هم طبق این توافق، پس از دریافت پول از استقلال خوزستان به فیفا ایمیل می‌زند که ۴۰ هزار دلار به حساب کایون واریز کنند.

پیش از بازگو کردن ادامه ماجرا باید اشاره کنیم که فدراسیون فوتبال حقوق هفت ماه نخست اسکوچیچ را هم از این طریق پرداخت کرده، در نتیجه این مدل انتقال پول، روشی مرسوم برای فدراسیون فوتبال و فیفاست.

پنجره استقلال خوزستان بسته است!

به ماجرای استقلال خوزستان و کایون بازگردیم؛ جایی که فیفا پس از دریافت ایمیل از سوی فدراسیون فوتبال ایران، استعلام مواردی را برای تایید نهایی پرداخت، از فدراسیون ایران می‌گیرد.

ماجرا اما از همین نقطه گره می‌خورد؛ جایی که فدراسیون فوتبال ظاهرا پاسخ ایمیل‌های فیفا را نمی‌دهد. در نتیجه فیفا هم پولی به حساب کایون واریز نکرد تا پنجره بین‌المللی باشگاه استقلال خوزستان بسته شود.

حالا چطور این ماجرا تاکنون مسکوت مانده است؟

دلیل آن این است که استقلال خوزستان در مدتی که بی‌خبر از همه‌جا پنجره نقل‌وانتقالاتی‌اش بسته بوده، فقط بازیکن داخلی جذب کرده و قصد به خدمت گرفتن هیچ بازیکن خارجی‌ای را نداشت، در نتیجه به سامانه TMS مراجعه نکرده تا از بسته بودن پنجره بین‌المللی‌اش مطلع شود.

البته در این مدت کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ از فدراسیون فوتبال استعلام وضعیت پنجره نقل و انتقالاتی استقلال خوزستان را می‌گیرد که کمیته وضعیت با توجه به رسید ۴۰ هزار دلاری استقلال خوزستان بابت واریز پول به حساب فدراسیون و تایید دپارتمان بین‌الملل درباره واریز وجه به حساب کایون، به کمیته نقل و انتقالات اعلام می‌کند که پنجره نقل و انتقالاتی استقلال خوزستان باز است.

ماجرا به همین منوال ادامه پیدا می‌کند تا این که استقلال خوزستان، در هفته‌های اخیر و بی‌خبر از همه‌جا به سراغ جذب یک بازیکن ایرانی از ترکیه می‌رود. در این مرحله دپارتمان بین‌الملل برای صدور ITC به سامانه TMS مراجعه می‌کند و متوجه اشتباه بزرگی که انجام داده می‌شود؛ بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال برای مدت نزدیک به یک سال و نیم!

واکنش هرلیسون کایون به این ماجرا

کایون در گفت‌وگو با ایسنا درباره این موضوع اظهار کرد: بله، درست است. با وجود پیروزی من در این پرونده، هنوز هیچ پولی به حسابم واریز نشده است. وکیل من در حال حاضر از باشگاه استقلال خوزستان پیگیر وصول مطالباتم است. بالاخره یک روزی آن‌ها مجبور به پرداخت پول من می‌شوند.

او افزود: باشگاه به ما گفته که آن‌ها پول را پرداخت نخواهند کرد و از فیفا خواستار پرداخت آن شده‌اند. در هر صورت مشکل فیفا با باشگاه یک مساله است و مشکل باشگاه با من، یک مساله دیگر.

بازیکن سابق استقلال خوزستان ادامه داد: این پرونده از سال ۲۰۱۶ در فیفا جریان پیدا کرده است. اگر آن‌ها در این مدت که پول من را پرداخت نکرده‌اند، بازیکن به خدمت گرفته باشند، این کارشان غیرقانونی بوده است.

مسئول گاف تاریخی فدراسیون فوتبال کیست؟

قرار است مدیران فدراسیون فوتبال و استقلال خوزستان جلسه‌ای در مورد این اشتباه بزرگ فدراسیون داشته باشند. حتی خبر می‌رسد که فدراسیون فوتبال به باشگاه استقلال خوزستان پیشنهاد داده که ۴۰ هزار دلار را پس بگیرند و خودشان پول را به حساب کایون واریز کنند.

در هر صورت اشتباهی که این بار رخ داده، هیچ ارتباطی به قضایای جنایی و قدرت تشخیص جعل یا اصلی بودن مدارک نداشته و فقط به قصور در مکاتبات با فیفا برمی‌گردد که دود آن به چشم استقلال خوزستان رفته است. باید دید فدراسیون فوتبال دوباره از اشتباه خودش شانه خالی می‌کند تا تمام تقصیرها گردن استقلال خوزستان بیفتد یا بالاخره این بار با برخورد با مسئول وقوع این اشتباه بزرگ، مانع وقوع چنین اشتباهاتی در آینده می‌شود؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
آقا یه پیشنهاد: یک نفر رو تو کل ایران استخدام کنید که ایمیلهای فدراسیون و این چند تا تیم لیگ رو بتونه باز کنه ، بخونه و به انگلیسی هم مسلط باشه.. به خدا این آبرو ریزی ها کم میشه
این مساله تازه ای نیست، چند سال پیش همین اتفاق برای تیم تراکتور هم افتاده بود. فدراسیون فوتبال بدون بررسی مکاتبات مجوز جذب بازیکن صادر کرده بود. موقع جذب سجاد شهباز زاده از تیم ترکیه ای متوجه شدند که بله پنجره بسته هست و جهار بازیکن جدید هم چند هفته غیر قانونی بازی کرده بودند!!!!!
چه اشتباه بزرگی اصلا خیلی بزرگه یعنی خودتون نباید ببینید پنجره بازه یا نه قبلش مگر نباید از فیفا به خاطر کارت بازی بازیکن اجازه گرفت؟
تيمهاي ديگر بايد شكايت كنند و نتايج 3-0 شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان