بازدید 12644

واکنش‌روسیه‌به‌اظهارات‌انگلیس‌درباره‌تغییر‌حکومت‌اوکراین

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره فراهم آمدن مقدمات تغییر حکومت اوکراین، شایعه‌ای از پیش برنامه ریزی شده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ 23 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، زاخارووا روز یکشنبه در گفتگو با کانال یوتیوب روسی سالاویو لایو درباره اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره براندازی حکومت اوکراین تصریح کرد: این اطلاعات از پیش برنامه ریزی شده بود و می‌توانست صبح یا عصر روز شنبه منتشر شود، اما ساعت یک و نیم بامداد امروز منتشر شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: آن‌ها چنین محاسبه کرده بودند که ما واکنش نشان نمی‌دهیم و این اطلاعات را ازپیش به رسانه‌ها ارائه کردند.

لیز تراس وزیر امورخارجه انگلیس در بیانیه‌ای که وزارت خارجه این کشور منتشر کرد، گفت: اطلاعاتی که منتشر می‌شود، میزان فعالیت روسیه را که برای براندازی اوکراین طراحی شده روشن می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس مدعی شد، اطلاعاتی در اختیار دارد که دولت روسیه "یوهان مورایف" قانونگذار پیشین اوکراین را به عنوان نامزد بالقوه طرفدار روسیه برای رهبری اوکراین در نظر گرفته است.

در پی این اظهارات وزیر خارجه انگلیس، مسکو، لندن را از اقدامات تحریک آمیز برحذر داشت.

به گزارش ایرنا، یک مقام وزارت امور خارجه روسیه که نام و سمتش فاش نشده است، روز یکشنبه به خبرگزاری تاس گفت: شرکای انگلیسی باید از اعمال دسیسه جویانه دست بکشند.

مقام وزارت خارجه روسیه گفت: اطلاعات نادرستی که از سوی وزارت امور خارجه انگلیس منتشر می‌شود یک بار دیگر این واقعیت را نشان می‌دهد که کشور‌های عضو ناتو به رهبری کشور‌های انگلوساکسون (آمریکا، انگلیس و چند کشور دیگر غربی) به دامن زدن به تشنج پیرامون اوکراین می‌پردازند.

یوهان مورایف نماینده سابق پارلمان اوکراین امروز در واکنش به این ادعای وزیر خارجه انگلیس که وی را نامزد بالقوه روسیه برای رهبری حکومت جدید اوکراین و دست نشانده کاخ کرملین خوانده بود، آن را ادعای غیرحرفه‌ای و احمقانه خواند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی