بازدید 6396
۳

بحران سوخت ادارات دولتی سوریه را به تعطیلی کشاند

دولت سوریه به دلیل کمبود وسایل گرمایشی و سوخت و اتخاذ همه اقدامات ممکن برای تامین شرایط متناسب با سرمای شدید هوا، همه ادارات دولتی را از امروز یکشنبه تا پنجشنبه آتی تعطیل کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳ 23 January 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از العربی الجدید، دولت سوریه در بیانیه‌ای این تصمیم را به خاطر اوضاع جوی و کمبود وسایل گرمایشی و تامین حامل‌های انرژی و اختصاص آن برای خدمت به شهروندان در ادارات اعلام کرده است.

این تصمیم در حالی گرفته شده است، اغلب استان‌های سوریه با طوفان برف و باد و یخ‌زدگی مسیرها و جاده‌های مواصلاتی و مسدود شدن آن مواجه هستند.

در همین رابطه، دولت سوریه روز گذشته از وزارت برق خواست تا اقدامات مناسب برای اختصاص بیشترین میزان ممکن انرژی برق را برای مصارف خانگی طی ده روز آتی اتخاذ کند و طی مدت مذکور تنها از ساعت ۷ صبح تا ۵ عصر به شهرک‌ها و مناطق صنعتی برق‌رسانی کند.

همچنین وزارت محیط زیست، نفت و منابع معدتی مکلف شدند تا مازوت مورد نیاز استان‌ها را تامین کنند به خصوص که در سایه افزایش قطعی برق، کمبود سوخت وسایل گرمایشی و افزایش بهای آن، اعتراضات و تجمعاتی مناطق مختلف شکل گرفته است.

در همین رابطه، «ابو یوسف جبلاوی»، فعال رسانه‌ای در استان لاذقیه به العربی الجدید گفت:علیرغم سرمای شدید هوا و کاهش دما، ساعات قطعی برق در این استان در روز به ۱۸ ساعت می‌رسد.

جبلاوی افزود: وضعیت برق‌رسانی در لاذقیه بسیار وخیم است و حتی در ساعاتی که اعلام شده برق وصل خواهد شد نیز برق داریم و قطعی مداوم برق در برخی محلات به ۷ ساعت می‌رسد و به هنگام وصل شدن هم تنها یک ربع با ده دقیقه برق داریم و نوعی عدم توازن و عدالت در توزیع برق میان محلات مختلف به چشم می خورد.

وی اظهار داشت: برخی مناطق که دچار اختلال و یا خرابی شده‌اند به مدت چند روز بدون برق باقی می مانند.

در سایه افزایش بهای سوخت و اقدام دولت در محدودسازی توزیع سوخت به خانواده‌ها، مردم سوریه در تامین وسایل گرمایشی با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند.

دولت سوریه در ژوئیه گذشته قیمت هر لیتر مازوت یارانه‌ای را ۱۷۸ درصد افزایش داد تا پس از آنکه ۱۸۰ لیره برای هر لیتر بود به ۵۰۰ لیره افزایش یابد.

پیشتر برخی منابع خبری از تصمیم دولت سوریه برای کاهش ۵۰ درصدی عرضه بنزین خبر داده بودند. کمبود سوخت در سوریه موجب شده تا قیمت بنزین در بازار سیاه به بیش از دو برابر نرخ دولتی آن برسد. در حالی که هر لیتر بنزین آزاد ۱۰۵۰ لیره فروخته می‌شود، نرخ یارانه‌ای آن ۴۵۰ لیره است.

سوریه از سال‌های دور یکی از وارد کنندگان نفت خام ایران برای تولید فرآورده‌های نفتی بوده چرا که تولید نفت این کشور در بالاترین میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز بوده که پس از وقوع جنگ داخلی در این کشور به شدت کاهش یافته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
سریع چند تا نفتکش اعزام کنید..
پس ما برگ چغندریم؟؟؟ چرا سوخت نمی فرستیم؟
برایشان رایگان بفرست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس