بازدید 622087
بررسی پدیده شوگر مامی

دلایل رواج پدیده شوگر مامی و آثار آن

قرایی مقدم رواج پدیده شوگر مامی را بسیار مخرب برشمرد و گفت: این نوع روابط خارج از عرف، بنیان خانواده ها را هدف قرار داده و سبب افزایش بی بندوباری در جامعه، افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در جامعه می شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 23 January 2022

 
 
به گزارش تابناک به نقل از موج، شوگرمامی از دو کلمه انگلیسی شوگر (sugar) به معنای شکر و مامی (mummy) به معنای مادر تشکیل شده است، همچنین می توان آنها را شوگر مامی، شوگر مومی یا کوگرز (Cougars) هم نامید.

"شوگر مامی" به زن ثروتمندی گفته می شود که با مردان جذاب، جوان و پویا وارد رابطه می شود، البته به طور قطع هر پسری تمایل به برقراری رابطه با شوگرمامی ها ندارد.

معمولاً "شوگر بیبی" ها یا همان پسران جوان از طرف شوگرمامی ها حمایت فراوان مالی می شوند. گفتنی است این رابطه بر اساس یک توافق دو نفره صورت می گیرد که در آن زنان، پسران جوان را از نظر مالی تامین می کنند و در قبال آن، پسران خدمات جنسی و حمایتی به این دسته زنان ارائه می دهند.

شوگر مامی ها در طول ارتباط با شوگر بیبی ها هزینه تحصیل، زندگی، تفریحات و سفر آنان را تامین می کنند و پسران نیز زنان را در طول شبانه روز در امور شخصی، ایجاد روابط جنسی، پرستاری، خرید، تفریح و دورهمی ها همراهی می کنند.

در این نوع رابطه، کنترل کامل زندگی پسران جوان که عموما در رنج سنی ۲۰ الی ۳۰ سال هستند در دست مامی ها خواهد بود و آن ها به هیچ عنوان نمی پسندند شخص دیگری در زندگی عاطفی شوگربیبی حضور داشته باشد.

برای شوگرمامی ها که اغلب به سن سالمندی رسیده اند و از زندگی متمولی برخوردارند هیچ چیز به اندازه یک پسر جوان و با نشاط که هم احساس جنسی آنان را رفع کند و هم در جمع های دوستانه حس عزت نفس آنان را برگرداند خوشایند نیست و در عوض هم برای پسران جوانی که شغل مناسب، اندوخته مالی و پشتوانه مالی از سوی خانواده های خود ندارند رابطه با شوگر مامی، یک شبه راه صد ساله را طی کردن است.

به گزارش خبرگزاری موج، این روزها هشتگ #شوگر_مامی_میخوام، #شوگر_مامی_بیاد_دایرکت، #شوگر_مامی_ایرانی، #برده_جنسی، #شوگر_مامی_نیازمندم، #شوگر_بیبی و #شوگ_ماما به وفور در قسمت اکسپلور اینستاگرام به چشم می خورد و یک شوگر بیبی با دسترسی به فضای مجازی، سایت های اینترنتی یا روابط اجتماعی مرسوم در هر جامعه ایی با شوگر مامی به توافق می رسد و رابطه آن ها آغاز می شود.

شوگر مامی _ اینستاگرام

 

به گفته بسیاری از پسران جوان ایرانی در شبکه های اجتماعی، پیدا کردن شوگر مامی در وضعیت کنونی کشور آرزوی اغلب جوانان است، آرزویی که تحقق و رواج آن می تواند هر جامعه ای را به ورطه نابودی بکشاند.

مهرداد پسر ۲۶ ساله تهرانی در گفتگو با موج در اینستاگرام رابطه خود با شوگر مامی را اینگونه توصیف کرد: از وقتی مدرک لیسانسم از دانشگاه گرفتم به هر دری زدم که کاره درستی پیدا کنم اما نشد، یه پدر سالمند بازنشسته هم دارم که خودش مستاجره و درگیره کرایه خونه و قسط وام یعنی اگر بخواد هم هیچ سرمایه ای نداره که در اختیارم بزاره تا بتونم برای خودم یه کار و کاسبی درست راه بندازم. از ده، یازده سالگی همیشه ورزش کردم و بدن رو فرمی دارم، صفحه اینستاگرامم پابلیکه و فالوور و لایک هام زیاده، یه روز یه پیامی از یه خانوم برام اومد که دوست داری با من دوست بشی! به یه هفته نکشید که با مهناز ۴۸ ساله وارد رابطه شدم، تقریبا یک سالی از رابطه مون می گذره با حمایت مالی مهناز دارم تو مقطع ارشد مهندسی عمران دانشگاه آزاد درس می خونم یه خودروی ۲۰۶ زیر پامه و سفرهای داخلی و خارجی و خلاصه همه هزینه هام تامینه! مهرداد با خنده میگه اصلا کی گفته شوگر مامی بده! من که زندگیم از این رو به اون رو شده.

پونه ۵۴ ساله درباره رابطه خودش با محمد ۲۹ ساله به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج گفت: چشم باز کردم بابام شوهرم داد به مردی که ۱۵ سال از خودم بزرگ تر بود! هنوز ۲۰ سالم نشده بود که یه بچه گذاشتن تو بغلم و گفتن مامان شدی! خلاصه که هیچ چیز از نوجوونی و جوونیم نفهمیدم، بچه هام که به سن نوجوونی رسیدن باباشون برای تحصیل فرستادتشون انگلیس، من موندم و شوهری که درگیر سرطان شده و دکتر جوابش کرده، الانم حدود ۸ ساله که شوهرم فوت شده و من تنها شدم، زهره یکی از دوستام که چند سال پیش بعد از طلاقش با یه پسر جوون وارد رابطه شد و همیشه تو همه مهمونی ها و سفرها باهاش بود، بهم گفت: پونه خر نشی بری شوهر کنی دوباره، بیا تو رو با دوست رضا آشنا کنم خیلی خوشگل و خفنه! اینطوری شد که با محمد وارد رابطه شدم و هم من راضی ام هم محمد، یه جورایی هر دومون هم به خواستمون رسیدیم از این رابطه، من روزای از دست رفته جوونیم و برگردوندم و محمد هم از نظر مالی تامین شده، مگه آدم چی می خواد از زندگی. وقتی ازش پرسیدم نمی ترسی محمد سرتو کلاه بزار و مال و اموالتو بالا بکشه با ارسال چندتا ایموشن خنده بهم گفت: چی فکر کردی؟! ازش سفته گرفتم.

معایب رابطه با شوگر مامی:

  • ممکن است چه در سمت شخص پولدار (شوگر مامی) و چه در سمت شخص جوان (شوگر بیبی) مورد سو استفاده قرار بگیرند.
  • طرفین از نظر عاطفی و احساسی عاجز خواهند ماند.
  • ارتباط طرفین صرفا بر مبنای پول و روابط جنسی برقرار می شود.
  • همیشه در روابط با دیگران مقایسه خواهند شد.
  • نگاه های سنگین و تحقیر جامعه همیشه همراه این قشر خواهد بود.

 

اما برای آسیب شناسی پدیده شوگر مامی در کشور با امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس به گفتگو نشستیم.

این استاد دانشگاه، بیبی شوگرها را با عنوان "ژیگولو" مورد خطاب قرار داد و گفت: این پسران به دلیل کسب درآمد و تامین معاش با زنان مسن مطلقه یا بیوه وارد رابطه می شوند و ارضای غریزه جنسی اصلی ترین دلیل ایجاد رابطه زنان ثروتمند با این پسران جوان است.

 

پدیده شوگر مامی سبب افزایش بی بندوباری در جامعه می شود

قرایی مقدم با بیان اینکه پدیده شوگر مامی از گذشته های دور در جامعه ایران مرسوم بوده است افزود: در گذشته این زنان اغلب از طریق تاکسی های تلفنی با مردان جوانی که نیازهای مالی فراوان داشتند به شرط پرداخت هزینه های زندگی، وارد رابطه می شدند اما امروزه با ظهور شبکه های اجتماعی متعدد و سهولت در دسترسی ها این پدیده پر رنگ تر شده است.

وی در ادامه افزود: پدیده ارتباط زنان میانسال ثروتمند با پسران جوای خوش سیما به دلیل فقر، افزایش هزینه های زندگی، افزایش آمار بیکاری و مشکلات اقتصادی گسترده شده و جامعه اسلامی ایران را هدف قرار داده است.

شوگر مامی موج

 

این جامعه شناس رواج پدیده شوگر مامی را بسیار مخرب برشمرد و گفت: این نوع روابط خارج از عرف، بنیان خانواده ها را هدف قرار داده و سبب افزایش بی بندوباری در جامعه، افزایش آمار طلاق و کاهش آمار ازدواج در جامعه می شود.

قرایی مقدم در پایان به ژیگولوها اشاره و خاطر نشان کرد: پسران جوانی که جهت تامین منابع مالی برده زنان مسن می شوند هیچگاه راضی به ازدواج با این زنان نخواهند شد و صرفا به دلیل پس انداز و کسب سرمایه و ساختن آینده خود برای مدتی با این زنان وارد رابطه می شوند.

 

پدیده شوگر مامی در کشورهای اسلامی جرم محسوب می شود

اعظم شفایی وکیل پایه یک دادگستری پدیده شوگرمامی را از نگاه قانونی مورد بررسی قرار داد و به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج گفت: درخصوص پیدایش عدم تفاهم در بین طرفین، طرح دعوا و شکایت، قانون از طرفین به دلیل رابطه نامشروع حمایت نکرده و درصورت تجرد بودن، هر دو طرف به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم می شوند.

وی در ادامه بیان کرد: طبق قانون مجازات اسلامی، عناوین مجرمانه که قانون برای آن جرم انگاری کرده باشد در دادگاه مورد بررسی قرار می گیرد و در خصوص پدیده شوگر مامی چون اصل موضوع خود جرم محسوب می شود، اگر هر کدام از طرفین برای طرح شکایت به دادگاه مراجعه نمایند در ابتدا خود محکوم شناخته می شود، مگر اینکه یکی از طرفین بدون طرح ارتباط نامشروعشان علیه شخص شکایت نماید، چراکه در کشورهای اسلامی هیچگاه از یک رابطه نامشروع جرم انگاری صورت نمی گیرد و سواستفاده طرفین مورد برخورد قرار نمی گیرد.

وکیل پایه یک دادگستری اظهار کرد: صرف نظر از اینکه چنین رابطه هایی نامشروع است، هیچ اخلاق و عرفی در جوامع اسلامی  پذیرای چنین رابطه هایی نیست و حتی اگر طرفین متاهل باشند و عمل زنا توسط حکم دادگاه ثابت شود ممکن است به اعدام نیز ختم شود.

 

علت رواج آسیب های اجتماعی، بی تفاوتی همگانی است

همچنین علی تقوی استاد حوزه و دانشگاه درخصوص پدیده شوگرمامی و جمیع معضلات اجتماعی مشابه آن به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: رواج این گونه اتفاقات نتیجه بی تفاوتی همگانی و انسان های نیک جامعه است که قبح هنجارهایی مانند، روابط نامشروع، اعتیاد، طلاق و ... را درک کرده اما عکس العمل نشان نمی دهند و همین بی تفاوتی موجب مسئولیت گریزی و به خطا افتادن افراد یک جامعه می شود.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی این سبکی ریشه در غرب و تقلید از فرهنگ غربی ها دارد افزود: قرآن کریم در سوره آل عمران آیه ۱۰۴ و ۱۱۰ به مومنان گوشزد می کند شما بهترین امت هستید چون امربه معروف و نهی از منکر می کنید، حال اگر این عمل در یک جامعه اسلامی نادیده گرفته شود آسیب های اجتماعی روز به روز در جامعه رواج پیدا می کند.

این پژوهشگر علوم اسلامی ادامه داد: طبق تعبیر شهید مطهری بلاشک ما بهترین امت نیستیم چراکه نسبت به عمل امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت شده ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بی تفاوت ها شریک گناه دیگران هستند گفت: جامعه ای که نسبت به عمل امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد چشم انداز روشنی پیش رو نخواهد داشت.

تقوی با اشاره به اینکه رواج چنین پدیده هایی به دلیل تربیت غیر صحیح فرزندان است خاطر نشان کرد: در جامعه ایران، نوجوانان و جوانان اثر پذیر و منفعل تربیت شده اند نه اثر گذار و فعال، به همین دلیل قشر جوان تحت تاثیر پدیده های رایج غلط قرار گرفته و کورکورانه پیروی می کنند و در صورت عدم اصلاح، رواج پدیده رابطه با محارم و حیوانات نیز در کمین جامعه ایران است.

 

ریشه اصلی مشکلات اقتصادی کشور نهی از منکر نکردن است

این استاد حوزه و دانشگاه مقصر اصلی رواج پدیده هایی نظیر شوگر مامی در ایران را والدین، سیستم غلط نظام آموزشی ( معلم، استاد دانشگاه)، روحانیون و مسئولان دستگاه های دینی معرفی و بیان کرد: ریشه تمام آسیب های اجتماعی و رواج پدیده های هرز و نامشروع بی تفاوتی تمام افراد در راس یک جامعه است.

این پژوهشگر علوم اسلامی با اشاره به کلام امام رضا (ع) درخصوص "تواکل کردن" گفت: تا مقطعی که تقصیرها را به گردن یکدیگر بیندازیم و دستگاه های مهم کشور مانند: آموزش و پروش، وزارت علوم، صداوسیما و روحانیون به پاس کاری مسئولیت های خود بپردازند وضعیت جامعه با سرعت رو به نزول می رود.

وی ادامه داد: در اسلام هدف امر به معروف و نهی از منکر ترک خطا نیست بلکه هدف یادآوری زشتی گناه و عدم تکرار دوباره آن است و مادامی که قبح گناه در جامعه شکسته شود و شخص خطاکار به توبه و در نهایت اصلاح نرسد، زشتی گناه طبیعی، پدیده عادی و جامه به انحطاط سوق داده می شود.

تقوی بی تفاوتی را علت اصلی رواج پدیده شوگر مامی در کشور برشمرد و تصریح کرد: حتی با وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی فراوان در جامعه، آسیب های اجتماعی و فسادهای اینچنینی اغلب از دل قشر مرفه جامعه شکل می گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه ریشه اصلی مشکلات اقتصادی کشور را ریشه در نهی از منکر نکردن دانست و خاطر نشان کرد: رشوه، ربا، رانت، احتکار و اختلاص که در نتیجه به ایجاد مشکلات اقتصادی منجر می شود به دلیل بی تفاوتی مسئولان و عدم امر به معروف و نهی از منکر در کشور به وقوع می پیوندد.

 

جامعه ایران دچار وادادگی فرهنگی_اجتماعی شده است

احسان کاظمی روانشناس و نویسنده نیز با اشاره به رواج آسیب های اجتماعی نوظهور در جامعه ایران به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج گفت: تمایل به داشتن حیوان خانگی توسط خانواده های ایرانی، گرایش دختران جوان به دخانیات و مواد مخدر، افزایش جراحی های زیبایی شایع توسط زنان و مردان در جامعه و افزایش پدیده شوگر مامی و شوگر ددی همه در یک پکیج وادادگی فرهنگی- اجتماعی توصیف می شود.

این روانشناس با بیان اینکه معیارها در جامعه ایران در حال تغییر است افزود: پدیده شوگر مامی حتی در غرب هم یک فرهنگ نبوده و عموما یک اقلیت بیمار یا هنجارشکن می توانند با رواج برخی آسیب های اجتماعی تاثیر کلان در یک جامعه فقیر فرهنگی اجتماعی داشته باشند؛ مانند: ایران.

وی ادامه داد: در روزگار ما تعاملات، تبدیل به معامله شده و پول حرف اول را در معاملات ارتباطی و تعاملات ارتباطی بازی می کند به طوری که یک فرد به دلیل وضعیت مالی به راحتی می تواند شخص مقابل خود را به راحتی جذب کند.

کاظمی با اشاره به نقل قولی از حضرت حافظ "پیران سرم عشق جوانی به سرم افتاد" گفت: به نظر علت اصلی رواج پدیده شوگر مامی در کشور، سرخوردگی های ارتباطی و عشقی زنان در دوران جوانی، ترس از تنهایی، ازدیاد مال و کسب دوباره اعتماد به نفس در جامعه است.

این روانشناس با انتقاد از وضعیت جاری جامعه گفت: قبح درهم ریختگی های ارتباطی از بین رفته و به ملت بی تفاوتی بدل شدیم که در مقابل تورم، آسیب و نابه هنجاری اجتماعی عادت کرده و آن را به سخره می گیریم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران اساسا گرایش به اضطراب و افسردگی دارد اظهار کرد: مردم ایران بی تفاوتی بدی نسبت به اجتماع پیدا کرده و به همین علت، آسیب های اجتماعی و ارتباطی در کشور شیوع یافته و وارد عرصه رقابت شدیم به طوری که دختران نوجوان به دلیل نداشتن دوست پسر در جامعه تحقیر می شوند.

 

قبح روابط خارج از عرف در جامعه ایرانی ریخته شده است

کاظمی با بیان اینکه قبح روابط خارج از عرف در جامعه ایرانی ریخته شده است گفت: جامعه ما جای آسیب خوردن نداره و پیکره سالمی از آن باقی نمانده به طوری که خانواده، سازمان ها، روابط اجتماعی و فضای مجازی سرشار از آسیب شده اند.

این روانشناس مطرح کرد: روابط خارج از عرف مانند: پدیده شوگر مامی به دلیل عدم پایداری از نظر زمانی، معنایی و عمق بسیار سطحی بوده و طرفین فی النفسه درگیر یکدیگر نمی شوند اما برخی از آن ها به دلیل تیپ شخصیتی، درگیر وابستگی می شوند که این اتفاق  تنها این روابط را زمان بر، فرسوده و آسیب زا تر می کند.

کاظمی با بیان این نکته که معیارهای انتخاب در جامعه ما از بین رفته است عنوان کرد: این روزها مردم با سلایق شخصی خود زندگی می کنند که این اتفاق به مرور زمان، جامعه را فرسوده، فاسد و از هم پاشیده تر از چیزی که هست می کند.

وی به تاثیر منفی رسانه های اجتماعی، سریال های ترکیه ای، الخصوص خصوص شبکه ماهواره ای فارسی زبان جم اشاره کرد و گفت: بیشترین یادگیری از طریق بینایی در ذهن شکل می گیرد و به دلیل کد گزاری بینایی در حافظه و با نگاه کردن، به مرور حساسیت ها در جامعه از بین رفته و حس کنجکاوی در ذهن ایجاد می شود.

این روانشناس با اشاره به شوگر مامی ها خاطر نشان کرد: شوگر مامی ها به دلیل کسب حس قدرت، نقطه ضعف جوانان را پیدا کرده و جهت برقراری ارتباط با وعده مالی جوانان را وسوسه می کنند اما گفتنی است این قبیل پدیده ها به خودی آسیب اجتماعی تقلی نمی شوند بلکه عوارض و ترکش آسیب های اجتماعی بزرگترند.

کاظمی با بیان اینکه ما هیچ وقت در خانواده، مدرسه، دانشگاه، مسجد، روحانیون و جامعه درست تربیت نشدیم افزود: مردم در جامعه ایران همراه با امواج مختلف به ناکجا آباد پرتاب می شوند!

وی با بیان اینکه جامعه همیشه از بالا فاسد و از پایین اصلاح می شود گفت: اصلاح جامعه نیاز به تلاش من و شما دارد و نباید به انتظار اصلاح جامعه توسط آقایان و مسئولان باشیم و باید خودمان جنگنیدن برای زندگی بهتر را آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری موج، ریشه اغلب این روابط فارغ از مسائل شخصی و لذت های جنسی زودگذر، مشکلات معیشتی حاکم در جامعه است که سبب هنجار شکنی توسط جوانان شده است و امروزه با دسترسی همگان مخصوصا قشر نوجوان و جوان در فضای مجازی اگر برنامه و نظارتی برای رفع ریشه ایی چنین پدیده های ترسیم نشود آینده روشن برای جامعه متصور نخواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۵
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۹۶
به به
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
شوگرددی به نظرم بدتر از شوگر مامی هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
خدا لعنت کنه کسانی رو که دلار رو بردن تا آسمون که شرایط زندگی رو اینقدر سخت ‌کردن که جوان ها بجای ازدواج به فساد های قانونی و غیر قانونی روی اوردن...این همه دختر جوان و زیبا که باید ازدواج کنن ولی بخاطر بی کفایتی مسئولین توان ازدواج ندارن...عواقب گناه و فساد هم دامن انجام دهنده رو میگیره و هم کشور رو به بحران اجتماعی پیش میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
نظرات کارشناسان چرت بود و خودشون به اون راه زدن و جرم انگاری میکنن فقط
ناشناس
| Canada |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
به شدت موافق شوگر مامی هستم.... وقتی پول نداشته باشی.... بعدش هم اگه فکر می کنید از نظر شرعی مشکلی وجود داره که اون هم راه داره و با یه صیغه همه چی حل میشه.
خیلی هم خوبه. زنم دهنمو سرویس کرده. این نوع رابطه دوطرفست هر وقت هم بخوان توافق میکنن با کمترین آسیب جدا میشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
خاک بر سرت فقط.
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
توکه زن داری نباید این کار بکنی.

ولی من به عنوان مادر به پسرم که۲۴ سالهشه مجرده.اجازه وحق میدم که شوگرمامی داشته باشه.چون هم حالا بخام براش زن بگیرم.َشغل پول نداره..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
زنت اذیتت میکنه ولی پول شوگر مامی خوبه؟زنت حق داره بخدا.
سوباسا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
همراهان نظر این هموطن رو چند بار بخونید
همگی ناراحت میشیم ...
ولی بببینید چه اتفاقی در فرهنگ عشق و صمیمیت و صداقت خانواده رخ داده که این هموطن راضی به همخوابی با یک خانم مسن میشه که تعهد مهریه و اینحرفا نباشه
می دونم فحش میدین
ولی بنظرم مهریه باید حذف بشه
ببخشید زندگی که توش صداقت و وفاداری نباشه و مرد فقط بخاطر مهریه کنار خانومش باشه ، همون نباشه بهتره
چه عجب روتون شد از وضعیت جامعه بگید... جوانها بیکار و بی پول هستند و از همه چیز ناامید شدند. اینم یکی از تبعاتش هست...
پاسخ ها
آدم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
خوب شد یه سوژه پیداکردیدتامشکلات جامعه روگردن اون بنداززد اسلام ازدواج پیرمرد بادخترکم سن وسال رو ممنوع نکرده امااینوممنوع کرده کی چرااردطرف خداحرف میزنید
چالبه برا پدیده شوگر ددی هیچ کس احساس خطر نمیکنه!
البته خیلی ممنون خبر نداشتم که ما هم میتونیم شوگر داشته باشیم مرسی از تبلیغات
حالا بایستی جامعه شناسان در خصوص این ساز و کار چند هزار ساله که در تقابل با پدیده های نو و جدید مثل ازدواج سفید، شوگر ددی و شوگرمامی و...عاجز مونده فکری بکنند و طرحی نو در اندازند. وگرنه با این ساز و کار قدیمی و ناکارآمد نمیشه زندگی سالم جوانان آینده رو تضمین کرد.
به نظر من ازدواجهای مدت دار مثلا 3 ساله یا 5 ساله که قابلیت تمدید یا انقضا رو داشته باشه فرمول خوبیه. وقتی زوجین بدونن که پایانی برای قرارداد اجتماعیشون متصوره دیگه دست از آزار و اذیت همدیگه برمیدارن و مشکلات کمتر میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
این راهکار که هزاران سال است که وجود داره. کاملا هم قانونی و شرعی هست.فقط متاسفانه بعضی‌ها همیشه دنبال یه کلمه قلمبه سلمبه لاتین میکردند یا رسمی که از اونور آب اومده باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
واقعا حرفت خنده داره انسان اگر انسان باشه واقعا وابسته میشه و ترک این وابستگی سخته در ضمن انسان کالا نیست که با قرارداد ۳ یا ۵ ساله در اختیار این و اون باشه پس حرفت رو بفهم بعد بیا بگو این حرفای تو به به منزله ی مرگ انسانیته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
اگه انسانیت دیدی تو جامعه سلام برسون
قابل توجه :
مسئولین ناکارآمد و غاصب پست و مقام
مفسدین اقتصادی و قاچاقچیان
هنرمندان و سلبریتی هایی که با تیپ و وضع آنچنانی خودنمایی میکنند
زنان و دختران بی حجاب و بدحجاب
ماهواره دارها در خانه(مخصوصا بچه دارها)
افرادی که نسبت به گناهان و ناهنجارها بی تفاوتند و میگن آخه به ما چه ..ما خودمونو سفت میگیریم (که خب محاله غذای سالم در کنار غذای فاسد سالم بمونه)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
بخواب بابا
اصغرشون
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
اومدی حرف بزنی راه رفتی
نگاهتو درویش کن
خراب نمیشی
خرابم نمی کنی
تو خودت داری اینو رواج میدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
از من ناشناس به شمای ناشناس ، آقا عقب افتادی خیلی وقته رواج داره
اونوقت شوگر ددی خوبه؟؟؟ خارج از عرف نیست؟؟؟ در هر دو رابطه تن فروشی وجود داره و زشت و کریه هست اما

نمیشه کسی رو هم به زور مجبور به این نوع ارتباطات کرد، هر کسی دنبال نفع خودش هست.
همانطور که قبح دروغ، دزدی، فساد، ارتشا و اختلاس توسط مسیواین از بین رفته و مسئولین بلند مرتبه جلوی دوربین به مردم زل می زنند و دروغ می گویند ، قبح این روابط نامتعارف هم از بین رفته
اگه بد یا مکروه بود اسلام حتما میگفت
پس از نظر دین هم ایراد نداره
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
آقا مهدی
مشکل فقط بد بودنش نیست. مشکل اینه که اینها بدون ازدواج و ثبت در محضر و شناسنامه با هم ارتباط برقرار میکنن. اینجور ارتباط‌ها حتی اگر بین دو نفر که از نظر سنی هم مناسب هم باشن در جوامع اسلامی جرم حساب میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
ببخشید ممکنه بفرمایید بر اساس چه میزان اطلاع از اسلام، این حرف رو زدید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
حرف مسخره نزن همین شماها هستید که جامعه را به فساد کشیدید مثل اینکه تا حالا قرآن نخواندی یا اگر خواندی به به معناش توجهی نکردی حداقل بزن توی گوگل درباره حدیث و روایات معتبر از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم ) درباره این موضوع تحقیق کن خدا در قرآن مردم را از این کار نهی کرده انتظار داشتی توی قران اسم شوگرددی را بیاره تا باور کنی
جامعه ایرانی از نظر هنجار شکنی از غرب بدتره شده، و هیچ کسی هم جرات اعتراض به این موارد نداره، همین جا یه کلمه برای حمایت از فرهنگ و کشور، هنر و نظام بزنی، چند صدتا منفی میگیری،
حالا هر کی هم بلد نبود یاد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
همه بلدن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
صد رحمت بهت حرفت حق
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
من خودم میدونستم هست ولی نمیدونستم که کجا پیدا میکنن
امر به معروف و نهی از منکر یعنی بری به کسی که میداند گوشزد کنی این کار تو درست نیست به نظر شما چند نفر در کشور به علت ندانستن کار نادرست انجام میدهند


امر به معروف و نهی از منکر یعنی بری جای نیروی انتظامی قانون کشور را گوشزد کنی و اعمال قانون

مرز امر به معروف و نهی از منکر کجاست که خروجی هرج و مرج نداشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
بزرگترین بی احترامی به یک ادم امر به معروف و‌نهی از منکره.اصلا چرا یک ادم باید خودش رو درجایگاهی ببینه که حتی کسی رو‌نصیحت کنه.هرکس خودش میتونه تصمیم بگیره و حتی اگ غلژ باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
شما تفاوت روابط و مسا ئل اجتماعی که در مقدمه یا نتیجه عمل .به جامعه تأثیرمیزاره با عمل شخصی نمیدون تازه مشتعل شخصی هم نیاز داره حالا بسته به فرهنگ های مختلف جهان فعلا صرف نظر میکنیم ی..
اگه اینطور باشه اکثر آموزش های آکادمیک و غیره و مقاله
علمی بی احترامی به دیگرانه.چون داره نظر دیگران رو نقض میکنه.شما که نمیدونی طرف از عواقب موضوع خبر داره یا نه..و یا با یه تلنگر یا زاویه دید شما به موضوع نگاهش عوض میشه اگه می‌دونه و میخواد اون دگ تمامه..ی
ایا شوگر ددی هم چنین آثاری دارد و جرم محسوب می شود.
ایا شوگر ددی هم چنین آثاری دارد و جرم محسوب می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
شما آدم بی مذهب که امر به معروف و نهی ازمنکر نمیخواهی چون مانع فسادت روی زمین میشه باید از مرحله.
سوم امر به معروف با شماهابرخورد کرد.یعنی.
منکرات چیه این مزخرفات
علت وضعیت بیکری و فشار اقتصادی است
وقتی نمی‌بینید تا گردن جامعه تو فقره ولی یه چیزی به اسم "بی‌بندوباری" از خودتون درآوردین که پیرهن عثمونش می‌کنین، تهش می‌شه شوگرمامی و شوگرددی. طبق آمار رسمی فقر مشکل بیشتر از ۵۰٪ جامعه‌ست. اون‌وقت تو کل ایران چند نفر شوگرمامیَن که این‌جوری به "غیرت"تون برخورده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
یعنی حاضرید برای پول و ثروت هر گناهی بکنید واقعا براتون متاسفم که تازه ۵۱ نفر هم حرف شما را تایید کردند با این همه کفر وفساد باز هم میروید نماز باران می خوانید و از خدا تقاضای باران دارید
پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله) می فرمایند در آخر زمان قحطی و خشکسالی به وجود می اید و باران در موقع خود نمی بارد و اگر هم ببارد خسارات زیادی به وجود آورد ولی مردم به این نشانه ها توجهی نمی کنند
چه جالب. نمی دونستم از طریق اینستاگرام میشه این کارو کرد. من می خوام شوگر ددی بشم.
هر دم از این باغ بری می‌رسد
خوبه که اسمشو گذاشتیم جامعه اسلامی،صد رحمت به کمونیست و بی دین.
این مسأله قبلاً نیز وجود داشته منتها تحت عناوین دیگر.مردم ما هنوز از رفتار ها زشت خود عبرت نگرفته ودچار تنفر از اعمال زشت خود نشده اد بنابراین هنوز جا دارند که مصیبت بیشتری نصیبشان بشه.چرا بیخود نرخ هر چیز رو بالا میبرید؟چرا بیخود از رو دست هم تقلب غلط می نویسید؟خوب وقتی که حیا نمی کنید وبه اشتباهات خود ادامه می دهید همین میشود.یکبار هم بیخود رو هوای نفستان سنگ بگذارید.واونو سرکوب کنید.یکبار کل کشور رو تحریم کنید.مسولان رو تحریم کنید.تا بفهمند یکه تاز نیستند.ونباید یکه تازی کنند.یکبار هم گرو کشی رو تحریم کنید.یکبار هم رشوه دهی رو تحریم کنید.یکبار هم مواد مخدر رو تحریم کنید یک بار هم دادن مالیات رو تحریم کنید.یک بار هم چیز های مزخرف رو تحریم کنید.راه های متعددی وجود داره ولی فقط هر کاری رو انجام میدهید که هوای نفستان می خواهد و برایتان لذت بخش است.حالا که اینجور است .بکشید درد ها ومصیبت های خود ساخته را.عمر ما می گذرد و همه ی ما می‌میریم ولی بازی را شما تمام نمی کنید پایان بازی با ما است.
ازدواج مردی جوان با زن مسن تر از نظر اسلام خارج از عرف نیست....
بسیار پدیده خوبی هم هست اگر قانونی بشه (صیغه) اخه چرا جامعه ما ظرفیت کنترل پدیده ها را در چارچوب قانون نداره ؟ پدیده شوگر مامی در صورت ثبت و صیغه میتونه از نظرات بسیاری به نفع جامعه باشه ، جامعه با نسلهای جدید راه خودشو پیدا خواهد کرد و تاریخ هم گویای همین مطلب است پس باید اول یک پدیده را بررسی کرد اگر با قانون الهی منطبق بود ان را حمایت کرد نه سرکوب
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
اقا دنیای کثیفی شده. پس به این نیجه میرسیم که به هر قیمتی پول در نیاوریم. بلاخره پول حلال برکتش بیشتره بچه اهل صالحه زن اهل صالحه. خدای نکرده این نباشه که بعد ازعمری زحمت زن بچه هامون گیرشوگر مامی شوگر ببیبی بیوفتن. لقمه حرام اخر عاقبتش همینه. ولی لقمه حلال انسان را عابت بخیر میکنه انشاا...
گوش و چشمم را باز که نه ، کش آوردین ...
کرونا که عالمگیر شد کار فرهنگی بندرت صورت گرفت نسبت به غذای روحی جوونها و بچه هامون غافل شدیم . درس و مدرسه و دانشگاه رفت تو فضای مجازی،بچه هائی هم که تو این فضا نبودن همه چیز فهم شدن. البته خانواده های مسئولیت پذیر نظارت کافی و وافی رو انجام دادن.باید برای مقابله با این معضلات فرهنگی تلاش مضاعف داشته باشیم چون همه داخل یک کشتی نشسته ایم خداوند آخر عاقبت بچه هامون رو ختم به خیر کنه ان شاالله
ای بابا مسئولین خوابن( به اصطلاح! چون مسئولی درایران وجود نداره) بیدارشون نکنین بذارین لالا کنن دیگه! این آدمای شوگر موگر که گفتین ما نداریم! همش یا از اون طرف آب اومدن یا یک مشت سطل آشغال سوزانن
وای وای وای وای خدا رحم کنه چه ایرانمان گلو بلبل شده
حالا اگه شوگر ددی باشه ،یک مرد ۵۰ ساله با یک دختر ۱۵ ساله ازدواج کنه هیچ مشکلی نداره ،این پدیده ت‌و قسمتهای فقیر نشین ایران خیلی هم رایجه
والا ما که نسل سوخته ایم و پا به میان سالی گذاشتیم و دیگر نمی توانیم کاری کنیم ولی ای جوانان و افراد اهل حال ، کار بسیار پسندیده ایست البته اگر شرع را نیز رعایت فرمائید
شوگر مامی و شوگر ددی پدیده ای نیست که در غرب ایجاد شده باشه همانا این فرهنگ از چین باستان ( همانند کرونا ) شیوع یافته است لطفا مطالعه بفرمائید.
اون وکیله روباش میگه جرمه!!!!!!!!!!!جربزه داری خانم وکیل ؟همجنسهای خردسال خودت رانجات بده.اصلا"شاید بعدها همین عسل مامی بدرد خودت هم بخوره.
این اتفاق زیاد مهم نیست. اگر حجابشان را در بیرون و جامعه رعایت کنند و صیغه‌ی محرمیت خوانده باشند مشکلی ندارد. بی‌خود شلوغش نکنید.
پاسخ ها
آیدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
گمشو بابا حرف بیخود نزن
اسلام بهترین راه کارها را به جهان ارائه کرده. فقر هیچ وقت جواز فساد و فحشاء نمی باشد ، فقر هیچ وقت جواز دزدی و خلاف کاری نمی باشد. چون هدف از خلقت را فراموش کرده ایم ، دست به انواع فساد و تباهی و تغییر سرنوشت انسان به سوی بدبختی زده ایم .
چشم تنگ شخص دنیادوست را
یا قناعت پر کند یا خاک گور
جوان ها می خواهند یک شبه پول دار شوند ، خود را به فلاکت و بدبختی می اندازند . البته بیشتر بدبختی و فساد را مرفهین به دامان جامعه می اندازند.
تا در راه خداوند نباشیم ، وضعیت همین و بلکه بدتر خواهد شد. خداوند سرنوشت انواع اقوام را که به همین دلایل هلاک نموده است را در قرآن بیان کرده است.
و قارون را که ثروت بی کرانش را از راه حلال بدست آورده بود ، اما نحوه ی خرج کردش نامشروع و باعث فساد در جامعه شده بود را ، از صفحه ی روزگار محو کرد و داستانش را برای عبرت ما انسان ها بیان فرمود. ماهواره ها را از خانه ها جمع کنید . در شبکه های اجتماعی دنبال فساد نباشید....
هردم از این باغ بری می رسد
تازه تر از تازه تری می رسد!!
بهترین کاره چون هیچ امید ئ نئشت برا آینده وزندگی
اگر پسر جوان و زن متول‌ عقد موقت کنند و به هم وفادار باش‌؛ چه اشکال شرعی می‌تونه داشته باشه.
بلکنم خیلی خوبه. کجا در اسلام گفته شده اختلاف سن غیر شرعیه.
خب دستشون درد نکند با این مملکت داری شون که جوان ها دست به چه کار های می زنند عمامه ها را بگذارید بالا
اصلا چرا دارید موضوع را می پیچونید؟ نسخه شرعی و رسمی شورگر مانی و شوگر ددی همان صیغه موقت است.
بنابراین راه حل مشکل اینه که طرفین بعد از آشنایی با همدیگر، عقد صیغه موقت را طبق میل و قرارداد خود تنظیم کنند. تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله وسلم ) می فرمایند تنها به منظور دستیابی به ثروت،زیبایی، حسب و نسب و لذتجویی ازدواج نکن بر تو لازم است با دیندار ازدواج کنی
همچنین می فرمایند کسی که فقط به خاطر زیبایی با زنی ازدواج کند آن چیزی را که دوست داشت به آن
نمی رسد و کسی که فقط به خاطر مال با زنی ازدواج کند خدا او به همان مال وامیگذارد پس بر شما باد ازدواج با زن دیندار
شماها یی که ادعای مسلمانی می کنید مگر نمی دانید
که حضرت فاطمه ی زهرا ( سلام الله علیها ) فقط به خاطر ایمان حضرت علی (علیه اسلام ) با ایشان ازدواج کرد؟!
آخر و عاقبت تندروی و بگیر و ببنددها/ البته همه ما که مسلمانیم و به هرحال خطوط قرمزی داریم؛ به طور حتم این وضیت مایه تاسف است از این رو آسیب شناسی موضوع فارغ از مسائل سیاسی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است!
کجای دین اسلام سن رو ملاک قرار داده .... ‌.ولش کنید این حرفها رو برین مملکتو برگردونید به ۴۰ سال قبل از الان بهتر میشه .دلار ۷ تا تک تومنی .نه ۳۰ هزار تومن .بعد چه از این مردم میخواین امر به معروف
اخه به شما چه که زنها بدبخت چکار میکنند اون مردهای گثیف که شوکر ددی میشن که باعث طلاق زنها در سن بالا میشنوه زیر سوال ببرید که زنها در پیری تنها میشن و دست به این کارها میزنند برید مردهای هوس باز و جمع کنید و درد های جامعه را
این شوگر بازی ها بدلیل بدبختی مالی و فرهنگی رخ میدهند که باعث و بانیش خود مسئولان هستند....
امر به معروف بهتره با کسانی شود که مسئول امور کشور هستند. بدیهی هست هرچقدر فاصله طبقاتی بیشتر شود ،از این پدیده ها بیشتر میشود.
نیاز آدمی را می‌تونه به کاری هدایت کنه.
تمام اینهابرمیگرده به ناکارآمدی مسئولان ایران. وقتی کسانیکه درراس این هرم هستن بفکر منافع خودشان هستن درنتیجه فشارهای اقتصادی به قشر ضعیف و جوانان وارد میشود واگر گناهی دربین هست متوجه عاملین این اوضاع هستن نه سایرین. فشاراقتصادی سبب میشود یاقشر ضعیف هم برای تامین معاش به دزدی روی آورد یا به شوگر مامی. امربه معروف ونهی از منکر اینجامفهومی نداره وقتی پای نیازهای اولیه درمیون باشه اگه کسی بخواد نهی ازمنکر کنه خودش نیازهای طرف مقابلو تامین کنه
44 سال است که مسئولان ما با کوبیدن این که ما راه و روش اسلامی سبک زندگی اسلامی و باکوبیدن غرب که زن نوعی کالاست بنیان خانواده در غرب از هم پاشیده هزاران هزاز میلیارد بودجه در صدا و سیما و برنامه های ریز درشت خانواده امر بهمعروف نهی از منکر گشت ارشاد خانه عفاف و صدها هزار واعاظ و مداح بلاخر کار ما به شوگرددی و شوگر مامامی رسیده یا دست گدایی مسئولان به ترغیب ازدواج جوانان و فرزندآوری رسیده آیا فکر نکردید کجای کارتان اشتباه بوده ایا وقت آن نرسیده معذرت خواهی بکنید آیا فکر نمی کنی در حوزه اقتصاد و سیاست هم دچار همین فرآیند شده اید
فقط و فقط مشکلات اقتصادی و سختگیریهای بی مورد بر جوانان(از جمله گشت ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر) باعث رواج چنین پدیده هایی است.
پاسخ ها
یه بدبختی تو این مملکت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
دقیقا درسته حرف حق .
تا کی میخوان با قانونای چرت و پرت و سختگیری هاشون ملتو اذیت کنن ما یکم آزادی و اختیار نداریم .
اقتصاد که بماند
منم شوگرمامی میخوام...
پاسخ ها
یاسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
این حرف حتی به شوخیم خوب نیست خجالت بکش
از پدیده شوگر حاجی خبر نداری ماشالله تمام حاجی ها یه دختر ۲۰ ساله رو براشون خونه و ماشین گرفتن از بازار یا کار که برمیگردن قبل خونه رفتن یه جلسه با دختر بچه دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
از دواج یه دختر بیست ساله با یه مرد پیر بهتر از ازدواج با یه جوون تنبل و شیره ای هست
لطفا مسئولین سرزمین اسلامی کلاهشون رو بالاتر بگذارند با این وضعی که درست کردند.اگر دین ندارید لااقل انسان باشید.نمیتونید مملکت داری کنید مردانه از صحنه کنار برید
چه چیزهایی را آموزش می دین والا ما اصلا از این چیزا خبرم نداشتیم خوب شد گفتین
من ن با شوگر ددی موافقم و نه با شوگر مامی.ولی جالبه ک انقد در مورد شوگر مامی نوشتید دو خط در مورد شوگر ددی ننوشتید. طبق معمول همه چی برای خانوما اخ و پیفه برا مردا اشکالی نداره ن؟دیگ نمیتونید مردم رو جمع کنید کیو میخواید اصلاح کنید؟از دست رفتن
چرا یه پیرمرد با دختر ۴۰ سال کوچکتر از خودش باشه ایرادی نداره اما برای زنان سن بالا که امید ازدواج ندارن ایراد داره؟اگه در قالب شرع باشه ایرادی نداره این تبعیض جنسیتی رو کی میخواید تموم کنید ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
چون اون دختر ممکنه بچه بیاره و پس زیاد مهم نیست اما پیرزن واسشون بچه نمیاره جمعیت جوون بمونه
سلام.کسی تاخودش نخوادچیزیویادنمی گیره خیلی ازمردهازن 20سال یاچندین سال ازخودش ن کوچکتر دارن چه فرقی بین زن ومرده حالامردهاوپسرهام دوست دارن همسریادوست ازخودش ن بزرگتر اشته باشن خیلی ازبازیگران ودولتمندان جهان خانوم هاشون ازخودشون بزرگترهستن.هرکسی هرچی انتخابشه امیدوارم خوشبخت بشن باانتخابشون
مطلب جالبی بود
مرسی
در سطح شهر تابلوهایی نصب شده ب این عنوان..
تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام... ب نظر شما خنده دار نیست
اه اه اه
یه ادم پیر برا یه ادم جوون خیلی حال بهم زنه
حالم بهم خورد واقعا
شما ها دارید به آخر زمان نزدیک می شوید نمیشه کاری کرد فقط مواظب خود در برابر فساد باشید ،
اینا فقط به خاطر قانع نبودن و زیاده خواهی وهمچنین بی توجهی به دین و اعتقادات و بی بند باری در خانواده ها نشات می‌گیره دعا کنیم هرچه زودتر امام زمان علیه السلام ظهور کنه تا همه مشکلات حل بشه
خب که چی؟
لعنت خداوند در دنیا وآخرت بر باعث و بانیش
پس حتما شوگر ددی خوبه و به نفع جامعه هست؟
شوگر و مامای و ددی که زیاد بشه دختر پسرای جوون باهم ازدواج نمیکنن
اگر با خودخواهی هاتون و پایمال کردن حقوق جامعه ای را به اینجا نمی کشوندید الان یک جون زندگیشو بر اساس درستی می بست در ضمن این کار چه اشکالی داره اون صیغه موقت می کنند و از این که هر جایی با کسی باشند جلوگیری می شه
وقتی هر دو نفر هم از لحاظ عقلی و جسمی سالم باشند هیچ مشکلی نداره ،چه بسا که شیرین تر زندگی کنند و ارامش روح و روان بگیرند
دلیل همه این ناهنجاریها فقر تحمیلی به جامعه است که از سال ۹۰ به بعد ایجاد شد!
من الان خیلی چیزا یاد گرفتم . از فردا میرم دنبالش ، ممنون از مقاله آبکی تون
یا صاحب الزمان چه چیزایی !!!نشنیده بودم تا حالا.رابطه حرام و علنی خدا لعنتتون کنه
مطلب جالبی بود
مرسی
خجالت نکشید اینم بندازید گردن امریکا و شاه و غیره
شوگر ددی خوبه شوگر مامی بده تا به زتا رسید وا رسید
این غریزه هر انسانی هست که با همسر زیبا جوان و خوش هیکل رابطه و معاشقه داشته باشه ناهنجاری به خاطر شرایط مالی هست که یه جوان رو مجبور میکنه برخلاف خواست قلبیش تن به این خفت بده
لعنت بر باعث و بانیش ....
مسیولین بی درد کلاهتون رو بزارید بالا
سلام این جریان شوگر ددی و شوگر بیبی عمدتا بخاطر رهایی از مشکلات اقتصادی و نیز جنسی هست.درست؟
ولی به نظر بنده حقیر اگه تو جامعه این موضوع نهادینه بشه که پسر پولدار دخترطبقه پایین تر رو به ازدواج با خود در بیاره و بر عکس دختر پولدار هم با پسر طبقه پایین تر از خودش ازدواج کنه.هم فساد کم میشه وهم کانون خانواده مستحکم میشه. البته باید فرهنگ بشه که هیچکس در جریان زندگی منتی سر طرف مقابل نذاره.با تشکر
مسئولین ما کی میخواهند بفهمند که ملت هر چی اونها بگن برعکسش رو عمل میکنند؟؟؟میگید نه؟؟؟یک مدت به مردم بگید شیر بخورند...اونوفت میبینید که مصرف شیر نود درصد کم میشه
من باشوگرددی موافقم.دوس داشتم شوهرم۱۰سالی ازم بزرگتر باشه که نیست
مشکل‌ایران‌.دزدی‌است..نه‌این‌چرندیات..اینا‌مساعل‌شخصیه
امیدواریم همه سرعقل بیاییم وریشه فقر وفساداداری وبیکاری که عامل همه این پدیده های زشت وغیراخلاقیه ازبیخ و بن کنده بشه وجامعه ای از هر جهت سالم وپویاداشته باشیم،به امید اصلاح وتعقل همگان،یادمان باشه عالم محضر خداست وخداهمه چیز رازیر ذره بین داره ومیداند
وقتی دو طرف راضی هستن به تو چه خوب
صیقه ی محرمیت هم خونده میشه
چیکار به کار مردم دارید اخه
خدا لعنت کند که چه چیز هارا تبلیغ میکنید
به شما چه ربطی داره کی با کی رابطه داره ،تا کی خوشی مردم مایه رنج شما میشه
بیچاره جوانان ایران ،این از سربازی اجباری که ازدواج عقب میندازه این از نداشتن شعل ودرآمد ،هرکی پارتی داره میره سرکار
واقعا جوانان نباید دست به چنین کارهایی بزنندچراکه عمرشان تباه میشود پیرهاکه عمرشان راکرده اندوخوشی هایشان رادیده اند پس چراباید جوانان عمرشان راتلف کنند به پای پیرها همه چیز که پول نیست چشم بازمیکنندمی بینند عمرشان رفته بعد تازه چی این رتبطه مثل بختک میافته روی زندگی درآینده شان جوانا چنین کاری رانکنیدهمه چیز پول نیست
ی مثبت میدی ۱۰۰ تا اضافه میشه چرا این کار زشت میکنیداخه چه خیری از سانسور دیدید گلدونا
بخدا تا الان که این مطلب رو خوندم فکر می کردم شوگر مامی زن ساسی مانکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
اگر اینقدر شوتی پس چطور میدونی فیلترشکن چیه و کارش چیه
سلام من شوکر مامی دارم حدود دوساله همی هزینه هام هم دارم ماشین ام از خونه و مغازه خیلی هم خوب هست اختلاف سنی مهم نیست مهم اینه که واقعا راضی باشین از کنار هم بودن که ما هستیم
بخند دیگه ایراد ندارد همه جا هم متنش هست صیغه
همانطور که قبح دروغ، دزدی، فساد، ارتشا و اختلاس توسط مسیواین از بین رفته و مسئولین بلند مرتبه جلوی دوربین به مردم زل می زنند و دروغ می گویند ، قبح این روابط نامتعارف هم از بین رفته
مضاف براینکه بیکاری وتعطیل شدن کارخانجات مزید بر علت بااین اوصاف می خواهیم افزایش جمعیت هم داشته باشیم
وقتی فقر تو جامعه زیاد میشه تبعاتش همین میشه.یه پسر جوون چند سال طول میکشه کار کنه یه پراید بخره یا یه خونه که بتونه اردواج کنه .قیمت پراید خونه سرویس طلا هزار تا کوفت و زهر مار دیگه...در چنین شرایطی مجبوره قید ازدواج بزنه به این سمت و سو کشیده بشه یا برای رفع نیازش دنباله ...
آقا اینا رو ول کنید برید ثبتنام قرعه کشی خودرو کنید بَلکَم اسمتون دربیاد....قام قام برنده شید
ازنظرمن که اشکالی ندارند خودمم یک زن مطلقه ام هرکسی میادسمتم سن پایینه.اصلا کسی سمت ماکیان سالهاواسه ازدواج نمیادبس که ایران داقونشده هیچ مردی بخاطرمخارج ازدواج نمیکنه فقط پسرای کم سن میان سمتمون که بیان وزندگیش بکنن تقصیری هم ندارن میگن دخترااونقدتوقعشون بالاس نمیتونن ازدواج کنن وزندگیش بسازن اینان بازم برمیگرده به بدبختیاوبیکاریای جوونامون
جامعه شناس درموردشوگر ددی نظری نداشت فقط شوگر مامی اسیبه ؟!
جالبه، اونهایی که صیغه کردن و صیغه شدن و فاجعه میدونن این و چطور تفسیر میکنن؟!
ھمش از تورم و دروغ مسولین بہ مردم تبلیق بورس خون خراب کردن
خورده گیریها به جایی نمی رسد ، غریضه جنسی در یک حشره. هم وجود دارد .چه عواملی سبب شده جوانان امروز در جامعه اسلامی چنین رویکردی داشته باشند .اقتصاد خانواده در بخشی از جامعه از هم پاشیده شده ،دختران جوان با مردان مسن پولدار ازدواج می کنند .پسران نیز بنا بر شرایط نامساعد فقر ،بیکاری ،و...... عامل جنسی زنان مسن پولدار می شوند . در واقع جوانان طبقه مستضعف جامعه قربانی تنوع طلبی قشر پولدار جامعه می شوند .مملکت اسلامی نیازمند ایجاد شرایط زندگی اسلامی دارد .
پدیده شوگر مامی وشوگر ددی به لجن کشیدن تمام رابطه های انسانی است ، باید ریشه فقر خشکانده شود ، واگه دیگه خودش بخواد اون یه مسئله دیگه هست
نمی دونم چرا در مورد شوکر دی نمی نویسیددیوار کوتاه تراز زن پیدا نکردید
این فقط بخاطر فقرو نداره.. وگرنه اگه به ازدواج و خونه و کار جوون بها بدن طرف نمیره دنبال کارای دیگه.. ابتدایی ترین نیاز انسان که حیوانم داره خونه و غذا و خوراکه
وقتی رابطه با توافق طرفین شکل گرفته هیچ ایرادی نداره و هردو طرف به هدفشون میرسن زن از نظر جنسی وعاطفی وطرف مقابل هم از نظر مالی هم از نظر جنسی تامین میشه در کل یک رابطه دوسر برده
چطور اینهمه مدته شوکر ددی باب شده مسأله ای نبوده.همه چیز فقط برای خانما قبیحه؟واقعا چرا در کشور ما تا این حد مردسالاری مطلق حاکمه؟البته که این مسأله خیلی ناپسنده ولی چرا فقط صداتون برا خانما در میاد برا آقایون خفه خون میگیرید هر غلطی بکنن
خوبه خواهشا جو ندید.
بزرگترین و سخت ترین و گسترده ترین شغل یا عمل ؛ قضاوت است
چه خوب بود که هرگز نظر به اعمال دیگران ندهیم و بدنبال علت و انگیزه برای هر عملی و یا حرکتی برویم
من بی طرف حرف می زنم ، اگه پسر جوان با زن سن بالا ازدواج ایراد داره ، چرا تو طول تاریخ برای مردها اشکال نداره جامعه مردسالار ، بقول دکتر هلاکویی تا تبعیض بین زن و مرد برداشته نشه بشر روز خوش نخواهد. دید. متاسفم برای خصوصا مردم ایران
پیامبر صیغه رو حلال کرد خلیفه دوم حرام و علی مرتضی دوباره حلال فکر میکنم این چیزهایی که گفتید مربوط به حذف صیغه از جامعه باشه که درست نیست همین ها رو میشه به صورت قانونی با هم ارتباط داد تا مشکلی هم پیش نیاد ما صیغه رو حرام کردیم افتادیم تویه فساد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
مسایل شرعی الزامی نداره جایی ثبت بشه هیچکدام از ازدواجهای بزرگان دین در هیچ دفتر و دستکی ثبت نشده، هر چیزی که در اداره ثبت ثبت نشده الزاما غیر شرعی نیست. دو نفر دوست ندارن ازدواجشان جایی ثبت بشه لزومی نداره ثبت کنند، دو نفر شاهد و رضایت طرفین و صیغه ازدواج کافیه حتی لازم نیست خودشان روی کاغذ بنویسند.
ما یک کشور اسلامی هستیم
۱-هر کار وعملی اگر خلاف شرع و قانون نباشد مجاز است
۲-اولین پیامد شوگر سست شدن بنیاد خانواده است چون بر اساس مادیات شکل میگیرد
۳-پسر ودختر ی که شوگر دارن دیگر سخته ازد اج کردن انها با هم سالان خودشان این یعنی بچه ای نیست .خانواده ای نیست.عشق نیست .......ودیگر هیچ
بزارین مردم زندگیشون رو بکنن حتما میخواهید از اینهام مالیات بگیرید. به بدبختی های مردم که کار ندارید تا یه خوشی بین دو نفر می‌بینید دنبال قانون‌های من درآوردی میشید تا خوشی را ازشون بگیرید
تمام این موارد و ازدواج سفید و موارد مشابه در صیغه می تواند شرعی و قانونی گردد و در چهارچوب صیغه قرار گیرد. و از نابهنجاری در بیایید و قابل دفاع گردد.
تقریبا بیست سال دیگه جامعه ما با یه موج بزرگ دختران و پسران مجرد پنجاه ساله مواجهه .من که پسرم ولی دلم واسه دخترا میسوزه بخاطر فرهنگ عقب افتاده اجتماع نمیتونن به کسی پیشنهاد ازدواج بدن . مشکل اصلی اعتقاداته که انسان قدیم ساخته ما هنوز توش گیر کردیم .هم شوگر مامی هم شوگر ددی نوش جونشون حق لذت بردن از زندگی رو دارن.چون یه عمر داریم .چه خوبه هزینه بهشت رفتن رو کسایی بدن که بهش اعتقاد دارن نه کسایی که باور ندارن.
مقصر این چیزا خودتون هستید اونموقع که باید بفکر میبودید کاری نکردیدحالا حرف مفت میزنی ....
خوب بمیرن مگر تو شرع راه حل نداریم یه صیغه بخونن حلال شن کیفشونم بکنن کسیم ایراد نگیره
به نظرم دیگه چیزی از فرهنگ پاک ایرانی نمونده
سلام متاسفانه‌ فقر اقتصادی چه بلایی سر جامعه نمی آورد متاسفم برای مسئولین
اخرعاقیت مهریه انچنانی ونظرلطف اقایون مسولین به اینگونه خانمها اخروعاقبت این میشه بلکه بدتر
مطالب مفید وقابل قبولی بود،چند وقت پیش برای منم همچین اتفاقی افتاده بود ولی وارد رابطه نشدم و زود از تصمیمم برگشتم
به نظرم خیلی کار زشتیه،این کار در شان و منزلت یه جوان نیست
ایننن ثمره چهل سال هدایت زورکی ....
اصلا خوب نیست ابدا
بایدمجازات سختی براش درنظربگیرن
سلام.
البته قبح آسیب ها و ناهنجاری ها نریخته است و جامعه دچار وادادگی فرهنگی نشده است
اگه چهار تا جوون هم این رو نمیدونستن شما بهشون یاد دادید خداوند خیرتون بده. من که اولین بار بود میشنیدم
تابی جون تا بحال چنین کلمه ای را نشنیده بودم و تیتر را که دیدم کنجکاو شدم که چیه.با خواندن متن متوجه شدم پدیده نابهنجاری است که به علت مشکلات اقتصادی و بیکاری گریبانگیر جوانان شده است.
به نام خدا واقعا این پدیده شوم وشیطانی هست خدا مرتکبانش رو لعنت ونابود کند تنها راه از بین بردنش اگاهی وسیع فرهنگی هست ازطریق احکام الهی نه فقط مدمت کردن بلکه ازراه قانونی والهی وجرم انگاری اسلامی واینکه مجازات های سختی مجرمان بکشن
چرت دروغ
علت بیشتر ناهنجاریها،اختلاف طبقاتی نا عا دلانه وپولهای باد اورده وفقر ناحق است.خدا مسولین را درست کند.کافیست از کشورهای موفق الگو بگیرند.
من خودم یک پسرم هم کار میکنم هم درس میخونم
به نظر من به درد نمیخوره شوگر مامی من کار به ازدواج با افراد بزرگ تر از خود آدم ندارم چون عشق سن سال نمی‌شناسه و ممکنه آدم عاشق یک نفر از خودش بزرگ تر بشه ولی ارزش ندارد به خاطر پول عزت نفس خودت رو از بین ببری
سلام وقتی نظرآقای قرایی استاددانشگاه راخواندم باتاسف میگویم برهمه چیزبایدفاتحه خواند
هر که میخواهد آدم بماند زحمت دارد
بازنده از هر سن و جنس کسی است که دنبال هوس و سرابه
آدمیزاده باید برای تشنگی دنبال آب باشد نه سراب
وقتی که دو نفر آدم عاقل و بالغ تصمیم می گیرند وارد رابطه بشوند بقیه موارد اعم ازروانشناس ، جامعه شناس وغبره هیچکاره اند مردم ایران بهتر از هر کسی میدانند که چگونه زندگی کنند و به قیم هم نیاز ندارند
دوره آآخرزمان شده..خداخودش رحم کنه به این مردم شریف...
وخدا رسواشون کنه اون مسولیین که مشغول دزدی و فساد و خیانت شدن و خونهای هزینه شده بابت انقلاب رو به باددادن..
به نظرم بهترین کارو می کنند زندگی بافقر یعنی مرگ تدریجی
همش مقصر مسئولینی هستند که از مهریه خانومها حمایت کردن و زوجها با بستن مهریه های سنگین سکه در سند ازدواج.و این طلاقهایی که به روشهای مختلف از هم جدا میشن و دولت هم تا قرون آخرو از مرد بدبخت میگیره اون وقت مرد بیچاره میشه و ورشکسته مالی و زن ثروتمند، خوب معلومه باید تو اون شرایط برا خودش شوکر ببیی بگیره.
دشمن چکار کرد؟
مسولین ناکارامد وغافل
بگذریم .ولی این هم راهی برای رفع نواقص

به ظاهر خوبه به شرطی که شرعی باشه .از خانه عفاف که بهتره .
یه جوون چقدر باید ناامید باشه که جوونی خودش رو اینطوری بفروشه..بهترین سرمایه عزت نفس هست
اگه دخترا عین آدم رفتار کنن این اتفاق نمی افتادهمش تقسیر دختراست
شوگرمامی اولش خوبه.. ولی رفتی دنبالش به قول خودت پولدارشدی برگشتی با دخترموردعلاقه ات ازدواج کردی،، حتما زنت بعدا شوکرمامی یه نفر دیگه خواهد شد.. ببین ارزش داره برو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
چرا ارزش نداره؟ یعنی من باید اونقدر حسود باشم که بعد مرگمم از اینکه زنم خوش بگزرونه ناراحت باشم. اتفاقا بنده به خانمم همیشه توصیه می کنم که اگر من زود مردم حتما با استفاده از مال و منال من هر جور دلش می خواد خوش بگدرونه حسود که نیستم. زندگیشو بکنه...
این دنیای کوفتی به درد زندگی نمیخوره دیگه
هنوز کجا .روزی بیاد که بگیم یاد دیروز نه بگیم یاد پارسال. کدوم جوون دیگه می‌تونه ازدواج کنه .یه یخچال و یه کولر و یه تلویزیون فقط همین سه قلم رو حساب کنین ببینین چقد میشه.اون مسعولینی که ملت رها کردن به حال خودشون.و جلوی فساد و دزدی و اختلاص ورانت رو نمی گیرن . انتظار ر داریم کشور گل و بلبل بشه. انشاالله اون کسانی که به مردم خیانت می کنن نیست و نابود بشن
نظرات کارشناسان واقعا مسخره ای عین کبک سرشون کردن تو برف مخصوصا نظرات کارشناس حوزه به جای اینکه بگه به دلیل فساد اقتصادی جوان پول ندارن زن جوان بگیره مجبورن برن شوکر بیبی بشن میگه امر به معروف و نهی از منکر !!!
چه توقعی وچه انتظاری برادران....چه ارگانی چه وزارتی..چه شخصی سالم ودرست داره عمل میکنه بااین وضع اقتصاد بااین فقرمطلق کسی توان امرارمعاش نداره مجبوره بیچاره خودشو به هر دری بزنه...والله که اسم خداست یه فاز یا یه پتروشیمی یا یک معدن درآمدش روبه مردم بدن ببینین وضع بهترمیشه یا نه اما نه نمی خوان
به نظرم وقتی هر دو راضی به ایجاد رابطه باشند به کسی ربطی نداره
دو تا انسان می‌خوان با هم رابطه داشته باشن و در کنار همدیگه به آرامش برسند
خدارو شکر تو شهرمون همه شوکر مامیا بدبختو بی پولن ..
بری سمتشون باید خرجشون هم باید بکنی..خخخ
چه اشکالی دار من ۲۵ سالمه سه سال است با یک خانم محترم که ۴۹ سال دارد اول صیقه کرده وپس از یک سال ازدواج دایم کیف دنیا را هم می کنیم من چیزی نداشتم ولی کار داشتم و الان هم در شرکتی کار می کنم از لحاظ تیپ هم معمولی هستم خانم خیلی خوشکل وبا شخصیت است بینهایت هم ثروت دارد .به مرور زمان واقعا"شیفته همدیگر شده ایم .قصد داریم یک بچه هم از پرورشگاه بیاورم .
خیلی خیلی هم عالی وخوب است
هیچ چیزی به اندازه وراثت و ژن بر روی خوشبختی و بدبختی انسان اثر ندارد.فرق انسان با حیوان و چهارپا عقلش است،،هرچقدر هم شکل جامعه رو به کژی باشه تأثیرش به اندازه وراثت نیست.
با سلام. از اینکه این کار زشتیه شکی نیست. ولی تا حالا هیچ مسئولی برای آسیب شناسی و حل این مشکل کاری کرده؟ متاسفانه شعار ها برای حل مشکلات ازدواج آسان ،اشتغال، مسکن و .... جوانان به نتیجه نرسیده . بنا بر این به صورت طبیعی جوان باید نیازجنسیش را یه جوری برطرف کنه. خوب اینم یک راهشه. نهی از منکر باید با الترناتیو همراه باشه والا جواب نمیده. به امید روزی که جامعه ای سالم و مرفه داشته باشیم تا هیچ جوان ایرانی و با اصالتی به دلیل فقر و نیاز مالی مجبور به این عمل نشود.
اگه به جوان ها کار درآمد درست بدن به جای این فساد ها میرن خونه میخرن زندگی تشکیل می‌دهند . اما وقتی آمار بیکاری بالا بره این فساد ها پیش میاد . هرجا میری میگن سابقه کار . خوب از یه جایی باید شروع کرد که سابقه باشه .
از تبعات بیکاریه، من که هرگز تصور طلاق هم نمی‌کردم همسرم بخاطر بیکاری درخواست طلاق داد،اونم بعد از بیست و هشت سال زندگی مشترک و پنجاه و یک سال سن و داشتن سه فرزند، به خدا قسم زمانی که خط فقر پنج میلیون بود من واسه یه شغل ماهی دو میلیونی روزها پرس وجو و شبها دعا میکردم.نتیجه بیکاری من الان شده دو دختر بی سرپرست و یه پسر که احتمالا شوگر بیبی بشه و یه دو مطلقه یکی خودم و یکی همسرسابقم.یک شغل دو میلیونی داشتم به خدا قسم اینطور نمیشد.
یه بنده خدایی میگفت بعضی چیزا رو نباید خورد مثل چیزهایی که حرام شده بعضی مطالبو نباید دید مثل سکس برخی مطالبم نباید خوند مثل مطلب شما وشما اونو نباید چاپ میکردی چون بعضیها اصلا خبر ندارن همچین چیزی هست ووقتی میفهمنن شرایط برای همه گیریش زیاد میشه
کاهش ارزش پول ملی سبب افزایش مهاجرت و گسترش بی بندوباری است و مجلس وظیفه دارد مانع سقوط ارزش پول ملی شود
نظرات متنوع و بیشتر نقیض رو فقط.....مرسی مردم ایران همیشه تو صحنه هستین باعث خنده هام میشید با نظراتتون!
خدا ما و کره زمین را نابود کن
متاسفانه تحلیل جامعه شناسی خوبی در مورد واکاوی معضل شوگر مامی و.. جامعه ارائه نشد،
و صرفا به بیان تیتر عوامل بروز آنها اشاره کردند و در نهایت مهر تایید هم بر قهری بودن بروز و شیوع این پدیده های زشت در جامعه زدند،
این شوگرمامی وشوگرددی اسمشون غلط اندازه وگرنه چه داخل وچه خارج ازکشوربسیارزیاداست وازقدیم الایام رواج داشته .... بعدش همه جا بیشتربه جوانان انتقادمیشه که با خانم میانسال وارد رابطه شده اند واین ایراد دارد ولی مردان مسنی که دخترکان جوان را به عقدخود درمی آورند اشکال ندارد پس هردو موردکاملا رواج دارد فقط یک عیب که این وسط هست طرفین می توانند درشروع رابطه برای اینکه ازنظرشرعی اشکال نداشته باشد صیغه موقت جاری کنند وصیغه موقت هم درمذهب ماشیعیان جوازش صادرشده پس نتیجه می گیریم که من راضی تو راضی ....
دوغ به درویشان روا نباشد وشووهههرررر به بیوه زنان؟
سلام
به نظر من خوبه منم خودم زده بود به سرم دنبال شوگر مامی می‌گشتم تو جامعه ما باید پول داشت بهتر از دزدی یکی از لحاظ عاطفی خوشحال یکی از لحاظ مالی همین کافیه اگه کاره بدیه میتونید جلوش بگیرید اگه نه بذارید مردم به حال خودشون باشن
سالهاس شوگر ددی توایران رواج داره خطرناک نیست اما به زن که رسیدجرمه من تو فامیلها شوگرددی میشناسم .... چرا توایران اینقد تو سر زن میزنید؟
بیشتر دختر های جوان به دنبال شوگرددی هستند
این مقاله قطعا جنبه تبلیغاتی داره
در یک ارتباط شخصی دو نفره، زن راضی، مرد هم راضی، پس غلط میکنه همه قاضی. تمام
این همون صیقه موقته که قانونی و شرعیه
یا صاحب الزمان عجل علی ظهورک
شاید بشه گفت- توی ایران- مسائل و مشکلات مالی و اقتصادی اصلی ترین دلیل پدیده شوگر ددی شوگر مامی و اینجور چیزهاس! وگرنه پسرها و دخترها از موقعی که دست چپ و راستشون رو میشناسن دوس دارن با یکی هم سن خودشون در ارتباط باشن نه یکی همسن پدر یا مادرشون! اگر تحقیقی از جوونهایی که دارای این نوع ارتباط هستن یا بودن بشه اکثر پاسخ خواهند داد که اگر وضع مالی حداقل معمولی داشتن وارد این نوع رابطه نمیشدن و برخلاف میلشون وارد این نوع رابطه شدن. مگر اونی که زیاده خواهه و خواسته هاش بی انتها!
سلام
سلام
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی