بازدید 16205

نکات مهمی در مورد تست شنوایی

کم شنوایی می تواند بر جنبه های مختلف زندگی یک فرد تاثیر نامطلوب بگذارد و به همین دلیل تشخیص به موقع آن و انتخاب راه مناسب برای درمان بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ 23 January 2022

نکات مهمی در مورد تست شنوایی

شنوایی یکی از مهمترین حواس بدن انسان است.  بدون شنوایی امکان گفتگو و برقراری ارتباط با دیگران دچار مشکل می شود. کم شنوایی می تواند بر جنبه های مختلف زندگی یک فرد تاثیر نامطلوب بگذارد و به همین دلیل تشخیص به موقع آن و انتخاب راه مناسب برای درمان بسیار مهم است. هر فردی که در خود علائمی از کم شنوایی را مشاهده کرده است باید برای انجام تست شنوایی اقدام کند. در این زمینه رعایت چند نکته می تواند در تشخیص بهتر به پزشک معالج کمک کند.

مراکز تست شنوایی

کلینیک های معتبر سنجش شنوایی مثل سمعک قلهک می‌توانند با ابزار پیشرفته در حضور متخصصین مجرب، شنوایی افراد را به خوبی مورد سنجش قرار دهند. در صورت نیاز به هر گونه راهکار درمانی، پیشنهاد های لازم به فرد داده می شود تا بتواند شنوایی خود را به بهترین روش بهبود ببخشد. شنوایی حس بسیار مهمی است که باید حتماً برای سنجش آن به مراکز قابل اعتماد مراجعه کرد.

تست شنوایی آنلاین یا حضوری؟

برای کسب یک نتیجه ی اولیه ی قابل اعتماد و سریع می توان از تست شنوایی آنلاین بهره گرفت.  اما طبق نظر متخصصین از جمله کارشناسان سمعک شنوایی قلهک، تست شنوایی آنلاین نمی ‌تواند جایگزین ارزیابی دقیق شنوایی توسط متخصصین و یا وسیله ‌ای برای تجویز سمعک باشد. اما می‌تواند به افراد کمک کند تا ارزیابی اولیه ای از شنوایی خودشان داشته باشند و در صورت وجود مشکل برای انجام تست حضوری به کلینیک مراجعه کنند.

تهیه کردن فهرستی از دارو های مورد استفاده و شرایط پزشکی

برای انجام تست شنوایی، متخصص نیاز دارد که تاریخچه ی پزشکی و دارویی فرد را پیش از معاینه ی گوش ها و بررسی میزان شنوایی بداند.  بعضی از بیماری ها تاثیر منفی بر قابلیت شنوایی دارند. اگر فهرستی از دارو ها و شرایط پزشکی پیش از از ورود به کلینیک تهیه شده باشد، علاوه بر صرف زمان کمتر، مایه ی آرامش فرد و جلوگیری از فراموشی و استرس خواهد شد. خصوصاً ذکر سابقه ی هر گونه عفونت گوش می تواند به متخصص در تشخیص بهتر کمک کند.

دوری کردن از صداهای بلند

نکات مهمی در مورد تست شنوایی

صدا های بلند علاوه بر اینکه به شنوایی آسیب می زنند،  گوش شما را عادت می دهند. در قسمتی از از آزمایش های شنوایی سنجی آستانه ی شنوایی افراد اندازه گیری می شود. اگر پیش از انجام تست در معرض صدا های بلند بوده باشید گوش شما با توجه به عادت کردن به صدای بلند دچار خطا می شود. به همین دلیل ممکن است آستانه ی شنوایی شما نا درست تشخیص داده شود. بهتر است به مدت ۱۲ ساعت پیش از انجام تست شنوایی، خود را از محیط های پر سر و صدا دور کنید و به صدا های بلند گوش ندهید.  هرچه گوش ها بیشتر استراحت کرده باشید، آزمایش بهتری خواهید داشت.

داشتن همراه

وجود فردی از اعضای خانواده یا از دوستان برای همراهی بسیار مهم است. گاهی لازم می شود تا متخصص سنجش شنوایی از تجربه ی اعضای خانواده یا دوستان نزدیک فرد در مکالمات برای بررسی مشکل او استفاده کند. همچنین حضور یک دوست صمیمی تا حد زیادی می ‌تواند اضطراب و استرس را در طول انجام تست شنوایی از افراد دور کند و به آن ها آرامش ببخشد. البته محیط صمیمانه ی کلینیک های معتبر اجازه ی داشتن نگرانی به شما نخواهد داد. مثلا تست شنوایی حضوری کلینیک قلهک در محیطی بسیار آرامش بخش انجام می شود.

مراقب بیماری ها باشید

انواع بیماری های سرماخوردگی، عفونت های گوش و سینوس و همچنین آلرژی ‌ها باعث می شوند که مایعی درون گوش ها ترشح شود. در صورت وجود مایع درون گوش جواب آزمایش های شنوایی سنجی صحیح نخواهد بود. به همین دلیل در صورت وجود هر یک از این بیماری های نام برده، از متخصص مشورت بگیرید و زمان تست خود را جابجا کنید.

زمان چکاپ شنوایی

نکات مهمی در مورد تست شنوایی

طبق نظر متخصصین شنوایی، گروه های پر خطر نظیر افراد بالای ۶۰ سال و همچنین افرادی که در محیط های شلوغ و پر سر و صدا کار می کنند در هر سنی لازم است، در دوره ‌های زمانی مشخصی خود را مورد سنجش قرار دهند. اگر هر زمانی از زندگی متوجه کاهش میزان شنوایی خود شدید و یا در زمره ی گروه ‌های پرخطر هستید و در صورتی که به سلامت گوش خود اهمیت می دهید، حتماً به متخصص مراجعه کنید. 6 ماه اول زندگی نوزادان نیز زمان بسیار مهمی است که باید از سلامت گوش آن ها اطمینان حاصل کرد تا رشد تکلم آن ها دچار اختلال نشود. در سنین 18 تا 60 سالگی نیز، در بازه ی زمانی 5 ساله توصیه می شود که سلامت گوش ها مورد سنجش قرار گیرد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری