بازدید 5036
۱

قطعی آب و یخ زدگی لوله در برخی محلات کرمانشاه

مدیر دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اعلام اینکه اکثر قطعی های آب امروز شهر کرمانشاه مربوط به یخ زدگی کنتورهای آب بود از مشترکان خواست مراقب یخ زدگی لوله و تاسیسات باشند.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۷ 23 January 2022

به گزارش «تابناک»، علی مرادی شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: از صبح روز شنبه دوم بهمن ۱۴۰۰ تعدادی از تماس ها با سامانه ۱۲۲ حوادث و اتفاقات آبفا استان کرمانشاه در خصوص قطع آب بدلیل یخ زدگی کنتورهای آب در معرض سرما بود.

وی با اشاره به اینکه دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه طی یک ماه اخیر با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر ورود موج سرما به منطقه و برودت هوا اقدام به اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی در زمینه توصیه هایی در خصوص لزوم پوشش کنتورها و تاسیسات در معرض سرما نمود، گفت: متاسفانه هر سال در فصل زمستان شاهد کنتورها و لوله های آب ساختمان هایی هستیم که بدلیل عدم پوشش و عایق بندی مناسب دچار یخ زدگی و بعضا شکستگی و هدر رفت آب میشوند.

مرادی ضمن یادآوری بر لزوم عایق بندی مناسب کنتور و لوله های آب ساختمان هایی که در معرض سرما هستند تاکید کردبا شروع فصل سرما و احتمال یخ زدگی لوله و کنتور منازل و جلوگیری از ورود خسارت، مشترکان می بایست تمهیدات لازم جهت جلوگیری از یخ زدگی را انجام دهند.

وی افزود: ترکیدگی کنتورها علاوه بر وارد کردن خسارت و تخریب ساختمان، منجر به هدر رفت حجم بسیار زیادی آب نیز می‌شود که جلوگیری از این امر به وسیله‌ی روش‌های بسیار ساده قابل پیشگیری است.

مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا استان تصریح کرد: مشترکان جهت عایق بندی کنتور و حوضچه می توانند از پشم شیشه، گونی، پوشال کولر، پتو و کیسه حاوی خاک اره و برای عایق بندی لوله های روکار و در معرض سرما از پشم شیشه استفاده نمایند.

او همچنین یادآوری کرد: مشترکان باید آب ساختمان های خالی از سکنه را قطع و نسبت به تخلیه لوله آب ساختمان اقدام نمایند. همچنین برای جلوگیری از یخ زدگی آب به هیچ وجه نباید شیر آب را باز گذاشت چرا که این کار نه تنها عملا کمکی به جلوگیری از یخ زدگی تاسیسات نمی کند بلکه موجب افزایش مصرف آب نیز می شود.

مرادی نسبت به یخ زدایی کنتور و تاسیسات آب به شیوه های نامتعارف هشدار داد و تصریح کرد: هنگام یخبندان در صورتی که کنتور و یا لوله آب شما دچار یخ زدگی شد از ریختن آب جوش بر روی آن ها و استفاده از حرارت مستقیم جدا خودداری نموده و سعی کنید با آب ولرم، حرارت غیر مستقیم و سشوار یخ لوله و کنتور را به تدریج از بین ببرید.

وی گفت: در صورت رفتن به مسافرت، شیر فلکه بعد از کنتور را حتما ببندید زیرا ممکن است در زمان یخبندان شبکه داخل منزل شما دچار آسیب و شکستگی شود و تا بازگشت از سفر، مقدار بسیار زیادی آب وارد منزل شما شود.

مرادی در پایان افزود: چنانچه لوله منزل شما دچار ترکیدگی شد، شیرفلکه اصلی را ببندید و سعی کنید در اولین فرصت آن را تعمیر نمایید و در صورت مشاهده هرگونه حادثه آب و فاضلاب، بلافاصله با سامانه تلفنی ۱۲۲ حوادث و اتفاقات شرکت آبفا استان تماس گرفته تا همکاران ما در اسرع وقت نسبت به رفع حادثه اقدام نمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مشکل اینجاست که شماره داده شده یکسره مشغول هست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر