بازدید 5073

هیاتی از طالبان به نروژ می‌رود

وزارت امور خارجه نروژ اعلام کرد که یک هیات از مقامات طالبان افغانستان قرار است هفته آینده با مقامات نروژی و نمایندگان جامعه مدنی افغانستان در شهر اسلو دیدار و گفتگو کند.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵ 21 January 2022


به گزارش تابناک از ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، این وزارتخانه گفت که این سفر برای یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده برنامه ریزی شده و در جریان آن طالبان با نمایندگان مقامات نروژ و مقامات تعدادی از کشورهای متحد با آن برای مذاکراتی در مورد وضعیت انسانی در افغانستان و حقوق بشر دیدار خواهند کرد.

آنیکن هویتفلد، وزیر امور خارجه نروژ، با تاکید بر اینکه نروژ نسبت به توقعاتش به ویژه در مورد تحصیل دختران و حقوق بشر صریح خواهد بود، گفت که این نشست‌ها به معنی مشروعیت بخشیدن یا به رسمیت شناختن طالبان نخواهند بود.

این وزارتخانه مشخص نکرد که کدام متحدان در آن شرکت خواهند کرد، اما روزنامه نروژی VG گزارش داد که این متحدان شامل انگلیس، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و آمریکا خواهد بود.

هویتفلد گفت: ما به شدت نگران وضعیت وخیم در افغانستان که در آن میلیون ها نفر با یک فاجعه انسانی تمام عیار روبرو هستند، هستیم.

هویتفلد افزود: برای اینکه بتوانیم به جمعیت غیرنظامی در افغانستان کمک کنیم، ضروری است که هم جامعه جهانی و هم افغان‌های بخش‌های مختلف جامعه با طالبان وارد گفتگو شوند.

او خاطر نشان کرد: ما باید با مقامات این کشور گفتگو کنیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که وضعیت سیاسی به یک فاجعه انسانی حتی بدتر منجر شود.

طالبان تابستان گذشته با عقب نشینی نیروهای خارجی پس از دو دهه مداخله در افغانستان، به قدرت بازگشتند.

وضعیت انسانی در افغانستان از ماه اوت به شدت بدتر شده است. کمک های بین المللی به این کشور به طور ناگهانی متوقف شدند و آمریکا ۹.۵ میلیارد دلار دارایی های بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان