بازدید 17176

پرداخت ۱۱۰ هزار تومان یارانه به هر ایرانی

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با حذف ارز ترجیحی در سال آینده، قرار است به هر ایرانی ۱۱۰ هزار تومان یارانه پرداخت شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ 21 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علی نیکزاد شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده تلویزیونی "با نمایندگان" اظهار کرد: ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به غیر از گندم و دارو در لایحه بودجه ۱۴۰۱ حذف می‌شود و قرار است رقم حاصل از این منابع برای ۶۰ میلیون ایرانی به ازای هر نفر ۱۱۰ هزار تومان یارانه پرداخت شود.

وی از راه‌اندازی صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها خبر داد و تصریح کرد: سرمایه اولیه این صندوق‌ها ۲ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و قرار است مبالغ مازاد فروش اموال دولتی، بهره‌برداری از معادن و مالیات به این صندوق واریز شده و در مسیر توسعه و پیشرفت استان‌ها هزینه شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به تغییر فرآیند بررسی بودجه در صحن و کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: قرار شد کلیات لایحه بعد از رأی‌گیری در صحن علنی مجلس در کمیسیون تلفیق و در قالب ۲۰ تبصره مورد بررسی دقیق قرار گیرد تا یک‌هزار و ۳۷۲ هزار میلیارد تومان به تصویب برسد.

نیکزاد افزود: از این رقم یک‌هزار و ۱۲۲ هزار میلیارد تومان جاری و شامل حقوق، دستمزد و صندوق‌های بازنشستگی و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان نیز ردیف عمرانی کشور است.

وی سهم نفت را در بودجه کشور ۳۸ درصد و مالیات را بالای ۵۰ درصد اعلام کرد و ادامه داد: دولت در لایحه ۱۴۰۱ رشد ۸ درصدی پیش‌بینی کرده که بعید است این رشد اقتصادی محقق شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار است از محل افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، صنعت، کشاورزی و افزایش بهره‌وری این رشد اقتصادی محقق شود که با این شرایط تورمی امکان تحقق رشد ۸ درصدی وجود ندارد.

نیکزاد با انتقاد از دولت قبلی در برداشت نابجا از بانک‌ها و دامن زدن به افزایش نقدینگی و ایجاد تورم اضافه کرد: در لایحه بودجه سال آینده استقراض از بانک مرکزی خط قرمز تعیین شده و قرار است با ۶۰ دلار فروش نفت روزانه به میزان ۱.۱۰ دهم میلیون بشکه فروش نفت انجام شود که به نظر می‌رسد حتی بیشتر از این رقم امکان تحقق درآمدهای نفتی وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: اعمال مالیات بر عایدی خانوارها اعم از خانه خالی، خودروهای گران قیمت، واحدهای مسکونی گران قیمت بالای ۱۰ میلیارد تومان، مؤسسات کنکور، سلبریتی‌ها و… می‌تواند افزایش درآمد مالیاتی را سبب شود که البته نگرانی‌ها از افزایش این منابع درآمدی است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ویژگی ممتاز بودجه سال آینده عدم وابستگی منابع درآمدی کشور به موضوع برجام است هر چند که در صورت تحقق برجام آثار آن در سفره‌های مردم نمایان خواهد شد ولی به هیچ وجه اقتصاد کشور با برجام در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گره نخورده است.

نیکزاد در مورد افزایش حقوق کارکنان در لایحه بودجه تصریح کرد: دولت باید متوسط افزایش حقوق را از ۱۰ درصد تا ۳۰ درصد به صورت پلکانی لحاظ کند تا کارمندی که حقوق کمتر می‌گیرد با افزایش بیشتری روبه‌رو شده و آنهایی که حقوق بالایی می‌گیرند، افزایش کمتری را داشته باشند.

وی گفت: بالاتر از افزایش حقوق، کارکنان انتظار دارند تا دولت قدرت خرید آنها را حفظ کند تا آنها توان خرید مایحتاج خانوارهای خود را داشته باشند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و شکاف ایجاد شده در این زمینه افزود: دومینوی افزایش حقوق دستگاه‌های مختلف به راه افتاده و بعد از معلمان، کارکنان دادگستری و اخیراً نیز جهاد کشاورزی خواستار افزایش حقوق و اجرای قانون تسری شدند که به هیچ وجه با روند شروع شده نمی‌توان عدالت را برقرار کرد.

نیکزاد خاطر نشان کرد: برای از بین بردن تبعیض در پرداختی‌ها دولت باید کار اساسی انجام داده و با هماهنگی سایر قوا تلاش کند تا پرداختی ۴ میلیون کارمند ایرانی را ساماندهی کرده و تفاوت در پرداختی‌ها را به حداقل رسانده و نظام پرداخت عادلانه را یک‌بار برای همیشه به این غائله خاتمه دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
مگر جمعیت ایران 85 میلیون نیست؟چرا یک چهارم جمعیت کشور علیرغم حذف ارز 4200 مشمول یارانه نمی شوند؟ آیا اینها باید از کشور مهاجرت کنند؟
دوباره نقدینگی دوباره یارانه نقدی، دوباره تورم...
عدد دقيق درآمد از اصل ٤٤ چقدر هست؟
عدد دقيق درآمد شركت ها دولتي و خصولتي چقدر هست؟
عدد دقيق درآمد از معادن چقدر هست؟
لطفا شفاف سازي كنيد چرا اين منابع در بودجه نمي آيند يا چرا سودده نيستند و چرا بودجه دريافت ميكنند؟
لابد من بی خودرو، بی خانه و...ایرانی نیستم.
با این تصمیمات پس می خوانیم:
خداحافظ ای داغ بر دل نشسته....
همه مردم رو گدا کنید و بعد به آنها کمک نمایید
بابا دست از سر این جنازه بردارین! چیز دیگه ای برای فریب و سرگرمی مردم پیدا کنید! حنای یارانه دیگه رنگی نداره.
شما را به خدا حاتم بخشی نکنید.
یه موقع پول لازم میشید، لنگ میمونید.
سال دگر به خوشدلی
نان و پنیر می خوری
گوشت کباب می کنی
دیزی سیر می خوری
بر در خانه ات همی
خربزه با بار میاد
ایده های تکراری کلاهبرداری از ملت !
یه دوسه ماه پرداخت می کنن بعد با قیافه منطقی میگن چرا باید به همه پرداخت کنیم ، شروع می کنن به دهک بندی و کم کم دهک های مختلف رو حذف می کنن .
الیته اون موقع میشه باهاش یه قالب پنیر خرید
چرا60 میلیون؟ مگر جمعیت ایران 85 میلیون نیست؟ معیاردولت برای عدم نیاز آن 25 میلیون چیست؟واقعیت این است که دولت توانایی لازم برای تشخیص نیازمندان راندارد پس باید همه متقاضیان که فعلا 76 میلیون نفرند یارانه دریافت کنند.
وای چقدر پول؟
بیچاره شدیم رفت اینها با ۴۵ تومن این همه بلا سرمان آوردند با۱۱۰ تومن چه خوابی دیده اید
۱/۱۰دهم؟؟؟
طالس. خیام. غیاث الدین جمشید کاشانی در دیار باقی انگشت حیرت بر دهان در حال مکاشفه اند
پول پاشی نه دردی از مردم و نه از شما دوا می کند دست از سر مردم بردارید و بروید کنار دوباره تورم بشدت افزایش می یابد
کارمند دولت، مفت خور ملت !!
باز گند بزنید ب اقتصاد
خیلی از ملت حاضرند ۱۱۰ تومان به دولت بدن ولی قیمت هر چیز به سال ۸۹ برگرده، قبوله آقای نیک زاد؟
من خودم مبلغ ده نفر رو تضمین می کنم برای پرداخت به دولت
گرون کردن یارانه کار درستی نیست چون چندین برابرش اجناس رو گرون می کنند
برای چی به ۶۰ میلیون نفر پرداخت میکنند مگه ایران بالای ۸۰ میلیون جمعیت نداره؟
در این مملکت هرکس نظری باب میل خود میدهد!؟
حقوقی که به ریال میدهند شل هم نمی ارزد!
بااین اقتصاد افتضا حقوقهارا به نرخ دلاری که لاقل روزانه پرداخت کنند .
واقعا"که وووووووووووووووووو.
ارز ترجیحی نفری چهارصد هزار تومن نه صد ده هزار تومن
که آنرا هم کم کم قطع میکنیم و همان آش و همان کاسه
واقعا خجالت اوره مبلغ صدوده هزار تومان را می‌نویسند، مرد حسابی با این گرانی و بدبختی یک میلیون باید یارانه افزایش پیدا کنه نه این چندر غازها.
زمان احمدی نژاد وقتی میخواستند پرداخت یارانه را اجرایی کنند مقرر شد از بابت یارانه نان به هر نفر سه هزار تومان پرداخت شود در حالی که هر قرص نان بربری با چانه 400گرم بیست و پنج تومان قیمت داشت عده زیادی از مردم که از عاقبت کار بی خبر بودند و تصور میکردند که میتوانند با این پول 120 تا نان بخرند شادی کردند و به به و چه چه گفتند .و بعد از یک دوره ریاست جمهوری قیمت همان نان شد سه هزار تومان . یعنی کل یارانه یک ماه صرف خرید یک قرص نان شد .اگر در بر همان پاشنه بچرخد باید بعد از یک سال هزینه هنگفتی از بابت این یارانه 110 هزار تومانی را بپردازیم . بنا بر این خواهشمند است این لطف را نکنید و این 110 هزار تومان را ندهید .
جلوی فساد ودزدی وگرونی باند بازی وپارتی بازی وسهم خواهی تخلاس رابگیرین یارانه نمیخواهیم عدالت میخواهیم
دومینو از معلمان شروع شده؟؟؟
برخی دستگاهها بی سروصدا موفق به افزایش حقوق کارکنان خود شدند.
این چه دومینویی است که معلمان نه در اولش هستند نه در آخرش.
فقط در صدر خبرها هستند.
هیچ کاری انجام نشده.
با احتساب مجموع میانگین همه دریافتی های مشتمل بر حکم و خارج از حکم، حقوق فرهنگیان کف حداقل همه کارمندان و کارگران است.
من اعتراض دارم
بدون هیچ دلیلی الان 8 ساله یارانه من رو قطع کردن و کارمند شرکت خصوصی هستم.
پس تکلیف من چیه؟
من که از اون 60 ملیونی که قراره بگیرن راضی نیستم.از باعث و بانیش هم راضی نیستم.
خدا یا خودت حواست ب ما باشه
ب بندگانت امیدی نیست
بنده یک سوم حقوق مادزم که مستمر بگیر پدرم هست دریافت می کنم و مطلقه هستم. مبلغ د و خورده ولی پانصد و خورده برای قسط متزلم که مسکن مهر هست و مابقی کفاف زندگی خرج کردن نمی دهد.
خجالت بکشید
من یارانه نخواهم کی رو باید ببینم صدوده تومن میخواهید بدهید هزار و صد جا میخواهید گرانی به پا کنید
آزموده را آزمودن خطاست اگر یارانه جواب میداد دوره احمدی نژاد جواب میداد
با حذف ارز ترجیحی در سال آینده، قرار است به هر ایرانی ۱۱۰ هزار تومان یارانه پرداخت شود.
110هزار برای هر ایرانی ؟؟؟ جمعیت ایران 80 میلیون و اندی .
اما

قرار است رقم حاصل از این منابع برای ۶۰ میلیون ایرانی به ازای هر نفر ۱۱۰ هزار تومان یارانه پرداخت شود.
سوال آیا 20 میلیون و اندی نفر ، ایرانی نیستند ؟؟؟
اگر قرار بر عدالت است یا باید به همه بدهید ؟ یا به هیچکس ندهید ؟
یارانه بنزین به خانواده ای که زن ومرد هر دو کارمند بودند ؟ یارانه دادند ، اما خانواده دیگر نیز که زن و مرد هر دو کارمند بوده اند و مجموع حقوق شان کمتر از خانواده اول بود تعلق نگرفت .
پس تقسیم این یارانه عادلانه نخواهد بود .
بنابراین اشتباه یارانه بنزین رو تکرار نکنید .
آقای نابغه! زمانی که یارانه ۴۵ هزارتومان اعلام شد برنج پاکستانی کیسه ای ۵۰ هزارتومان بود الان کیسه برنج پاکستانی ۳۵۰ هزار تومانه.خواهشا اینقدر اخبار هیجانی به مردم ندهید چون بعضی از ماها تحمل شنیدن این خبرهای خوش را نداریم.ضمنا جمع کنید این بساط کذب و ریا رو ۱۰ درصدی ها!
اقای نیکزاد :
شما که داعیه یارانه 110 هزارتومانی داری حقوق کارمند بدبخت را افزایش پلکانی اعلام میکنی مگر افزایش قیمت ها در جامعه به صورت پلکانی و 10 و 30 درصد خواهد بود بعضی از اقلام همین الان بالای100 درصد افزایش قیمت داشته بعد شما 10 درصد افزایش حقوق می دهی این سواد اقتصادی را از کجا آورده اید ؟؟؟؟؟؟
چرامردم به این آقارای داده اند.اینکه این اقااصلاسواد ندارد
و 1100000 تومان از جیب دیگرش در آورند
چرا فقط 60 میلیون مگه 20 میلیون دیگر ایرانی و هم وطن شما نیستند
110 تومن میشه پول1/5 کیلو مرغ بقیه اش چی آقای نایب رییس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر