بازدید 6901

استقبال خیره کننده تجار جهان از یوان/ قدرت نمایی دوباره یوان در برابر دلار

یوان، پول ملی چین از سال ۲۰۱۵ تاکنون به بالاترین سطح محبوبیت خود در معاملات تجاری فرامرزی رسیده است.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۲ 20 January 2022

استقبال خیره کننده تجار جهان از یوان/ قدرت نمایی دوباره یوان در برابر دلار

یوان، پول ملی چین از سال ۲۰۱۵ تاکنون به بالاترین سطح محبوبیت خود در معاملات تجاری فرامرزی رسیده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از راشاتودی؛ یوان جایگاه خود را در بین ۵ ارز محبوب جهان برای پرداخت هزینه معاملات تجاری سراسر دنیا بیش از پیش مستحکم کرده و برای اولین بار در طول ۶ سال گذشته رتبه چهارم را از این لحاظ به خود اختصاص داده است.

در حالی یوان به این رتبه نائل شده است که در سال ۲۰۱۰ در بین تمامی ارزهای جهان برای مبادلات تجاری از طریق سیستم مالی سوئیفت پول ملی چین رتبه ۳۵ را به خود اختصاص داده بود.

راشاتودی به نقل از سوئیفت گزارش داد که فعالیت معاملاتی ارز چین اخیراً به بالاترین رکورد و سطح خود رسیده است. یوان تقریباً ۲.۷ درصد از پرداخت‌های جهانی را در دسامبر ۲۰۲۱ به خود اختصاص داد.

در برابر دلار آمریکا، یوان دومین سال متوالی رشد خود را در سال ۲۰۲۱ ثبت کرد. همچنین با افزایش صادرات، رشد مازاد تجاری، و ورود جریان سرمایه قوی به دارایی‌های چین، یوان به بهترین ارز بازارهای نوظهور در سال گذشته تبدیل شد.

داده‌ها نشان می‌دهد که دارایی‌های جهانی اوراق قرضه چین نیز در ماه گذشته به بالاترین حد خود رسیده است.

در همین حال، رتبه اول فهرست محبوب ترین ارزهای جهان را دلار آمریکا با ۴۱ درصد از پرداخت‌های جهانی به طور محکم در اختیار دارد. یورو جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است، در حالی که پوند انگلیس در جایگاه سوم قرار دارد و از سال ۲۰۱۱ این جایگاه را حفظ کرده است. ین ژاپن از پنج رتبه اول سقوط کرده است و جای در بین ۵ ارز محبوب جهان دیگر ندارد.

منبع: مهر
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی