بازدید 7368
هواشناسی:

تداوم بارش‌ها و ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما

در مورد سرمای هوا نیز تا فردا در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور و همینطور برای روزهای جمعه و شنبه در نیمه شرقی به طور محسوسی هوا سردتر می‌شود و حدود ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را تجربه خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 20 January 2022

به گزارش  تابناک از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس گزارش سازمان هواشناسی بارش‌های امشب برای بیش از ۲۰ استان کشور در حد هشدار است و کولاک برف، رگبار، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید برای جاده‌ها قابل پیش بینی است.

 با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب کشور برای امشب در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهار محال و بختیاری،کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان، همدان، مرکزی و به تدریج برای قزوین، البرز و تهران بارش باران، وزش باد و برای مناطق کوهستانی کولاک برف را خواهیم داشت.

این سامانه برای فردا (جمعه) در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، ارتفاعات سمنان و شرق استان تهران سبب بارندگی می‌شود.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی بارش‌ها در حد هشدار است و کولاک برف، رگبار، لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید برای جاده‌ها قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی تأکید کرد: در این مناطق ممکن است هموطنان با بسته شدن جاده‌های مواصلاتی برف گیر مواجه شوند که به این خاطر باید از سفرهای غیر ضروری بین استان‌ها پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: بعد از بارش‌ها، پدیده غالب در کشور وزش بادهای شدید است که تا روز جمعه نیمه شرقی ایران را در بر خواهد گرفت.

از بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) و طی فردا (جمعه) در تهران، البرز، قزوین، قم، سمنان و اصفهان نیز وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. البته شدت وزش باد طی این مدت برای خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شرق کرمان می‌تواند همراه با گرد و خاک باشد

همچنین، احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقتی و گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی در این مناطق وجود دارد. لازم است هموطنان در این مورد تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

در مورد سرمای هوا نیز تا فردا در نیمه غربی و نواحی مرکزی کشور و همینطور برای روزهای جمعه و شنبه در نیمه شرقی به طور محسوسی هوا سردتر می‌شود و حدود ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را تجربه خواهیم کرد.

بعلاوه، برای دو روز آینده آب‌های جنوب و شمال کشور مواج خواهد بود و ارتفاع موج برای جنوب به ۳ تا ۵ متر خواهد رسید.به همین خاطر هشدار قرمز برای جنوب کشور صادر شده است و لازم است صیادان به این نکته توجه داشته باشند.

برای تهران، امروز آسمان قسمتی ابری و به تدریج نیمه ابری همراه با غبار محلی است، اما از بعد از ظهر، با توجه به وزش باد هوای پایتخت مطلوب‌تر خواهد شد.

امروز بیشینه دمای تهران در ایستگاه مهرآباد به ۸ درجه بالای صفر خواهد رسید. البته در روزهای آتی هوا سردتر خواهد شد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر