بازدید 6257

رایزنی ولیعهد‌ابوظبی و وزیردفاع‌آمریکا درباره حمله انصارالله

محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی چهارشنبه شب با "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا در خصوص حمله موشکی انصارالله به ابوظبی و دوبی تلفنی گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۸ 20 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری "وام" امارات، منابع آگاه در این باره بدون اشاره به حمایت همه جانبه آمریکا از ائتلاف متجاوز سعودی در حمله به یمن و ناامن سازی منطقه ادعا کردند: دو طرف در مورد حملات اخیر حوثی‌ها و پیامد‌هایی که این حملات برای تهدید امنیت و ثبات منطقه دارد و نیز ضرورت اتخاذ موضع جدی بین المللی در خصوص این اقدامات خصمانه رایزنی کردند.

این منابع بدون اشاره به نامشان و حملات همه جانبه ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن مدعی شدند: وزیر دفاع آمریکا این حملات را محکوم و اعلام کرد که در مقابله با تهدیداتی که امنیت و حاکمیت ارضی امارات را تهدید کند واشنگتن از ابوظبی دفاع می‌کند.

این منابع اعلام کردند: دو طرف همچنین به همکاری نظامی و امنیتی میان امارات و ایالات متحده و هماهنگی دفاعی میان دو کشور پرداختند.

این گفتگو پس از حمله موشکی انصارالله یمن به مناطق مختلف امارات متحده عربی و درپاسخ به همراهی دولت ابوظبی با عربستان در بمباران مناطق مختلف یمن صورت می‌گیرد.

ارتش یمن روز دوشنبه (۲۷ دی ماه) در عملیاتی به نام طوفان یمن، با پنج فروند موشک بالستیک و کروز و تعداد زیادی پهپاد، فرودگاه‌های دبی و ابوظبی و پالایشگاه نفت المصفح ابوظبی و تعداد دیگری از سایت‌ها و تأسیسات مهم و حساس امارات را هدف قرار داد.

سرتیپ "یحیی سریع " سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن نیز دیروز سه شنبه اعلام کرد که موشک‌هایی که در عملیات طوفان یمن به کار رفتند موشک‌های بالدار قدس ۲ بود که پالایشگاه نفت المصفح را هدف قرار داد و فرودگاه ابوظبی نیز با ۴ موشک از همین نوع هدف قرار گرفت.

وی همچنین افزود: موشک بالستیک ذوالفقار نیز فرودگاه دبی را هدف قرار داد.

به گفته سریع، علاوه بر اهداف یاد شده، ارتش و رزمندگان یمن تعدادی از اهداف حساس و مهم امارات را نیز با پهپاد صماد ۳ مورد هدف قرار دادند.

امارات به تازگی حملات خود به یمن را تشدید کرده است و نیرو‌های تحت امر خود را که گردان‌های «العمالقه» (غول) می‌نامند و از گروه‌های سلفی، تکفیری و داعش تشکیل شده است برای حمله به استان شبوه اعزام کرده است.

به نوشته رسانه‌های یمن، امارات همچنین با انتقال سلاح و تجهیزات نظامی از طریق آب‌های سرزمینی یمن برای شبه نظامیان وابسته به خود تجاوزات خود را تشدید کرده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رییس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار