بازدید 5301
استاندار تهران تاکید کرد:

لزوم ساماندهی ۴۸ لکه صنعتی در استان تهران

استاندار تهران با تاکید بر لزوم ساماندهی ۴۸ لکه صنعتی در استان تهران، گفت: قطعا باید محدوده‌های صنعتی در استان تهران ساماندهی شوند که این کار از طریق دولت نیز در حال پیگیری است.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱ 20 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محسن منصوری در جریان سفر به شهرستان قدس و بازدید از واحد‌های صنعتی این شهرستان گفت: بی‌تردید به‌زودی تدبیر جدی و موثری درباره ۴۸ لکه صنعتی استان تهران اتخاذ خواهد شد. این اقدام در دولت در حال پیگیری است تا ساماندهی لکه‌های صنعتی در استان تهران محقق شود.

وی افزود: موضوع دیگری که در سفر به شهرستان قدس مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تداخل حریم این شهرستان است که در برخی محدوده‌ها و خیابان‌های آن درخصوص تقسیم‌بندی‌ها مشکلاتی وجود دارد. بی‌تردید موضوع حریم در حوزه‌هایی که با شهرداری تهران بحث وجود دارد به صورت کلی حل شده است، اما در داخل شهرستان همچنان موضوعاتی وجود دارد که باید توسط فرماندار با در نظر گرفتن تمام ملاحظات حل و فصل شود. قطعا پسندیده نیست که یک خیابان در سطح شهرستان چندین متولی داشته باشد؛ لذا باید این مشکل را در درون شهرستان حل و فصل کرد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر ضرورت پیگیری تمامی مصوبات سفر‌های شهرستانی، گفت: برخی موضوعات در حوزه استان تهران با موانع حقوقی روبه‌رو است که باید این موضوعات پیگیری شوند و قطعا در کوتاه‌مدت حل نخواهند شد؛ برای مثال در شهرستان قدس بازدیدی از مجموعه خودروسازی داشتیم که برای توسعه درخواست تغییر کاربری زمینی با مساحت زیاد داشتند که این موضوع باید پس از بررسی نسبت به تغییر کاربری آن اقدام شود که زمان‌بر خواهد بود. همچنین در بازدید از صنایع تولیدی روغن در این شهرستان نیز مشکلی در تامین مواد اولیه وجود داشت که دستورات لازم برای تسهیل تامین مواد اولیه این مجموعه داده شد.

منصوری درمورد نتایج حاصل از بازدید‌های شهرستانی و تلاش برای رفع موانع تولید در سطح استان تهران نیز گفت: به دنبال انجام سفر‌های شهرستانی، تاکنون ۶۷ مصوبه داشتیم که تمامی این مصوبات توسط دبیرخانه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین معاونت اقتصادی استانداری تهران و صنعت معدن استان تهران به صورت دقیق پیگیری می‌شود. در همین راستا تاکنون ۴۵ مصوبه به صورت کامل اجرایی شده و مابقی آن‌ها نیز برای اجرایی شدن در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: برخی موارد باید از حوزه‌های مختلف مورد پیگیری قرار گیرد یا موانع حقوقی‌ای دارند که باید از طریق دولت و مجلس پیگیری شوند؛ بنابراین برخی موارد مسیر و فرایند طولانی‌تری دارند که البته برخی مصوبات با مشکلات حقوقی مواجه می‌شوند یا امکان اجرای آن‌ها به لحاظ قانونی وجود ندارد و قطعا این موارد نیز به صورت شفاف اعلام خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار