بازدید 7350

iOS 15.2 به کنترل دستی حالت ماکرو مجهز شده است

کد خبر: ۱۱۰۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ 19 January 2022

iOS 15.2 به کنترل دستی حالت ماکرو مجهز شده است

شاید تا چند دهه قبل، حتی تصور کردن این که بتوانیم توسط یک وسیله‌ی هوشمند عکاسی کنیم، فیلم‌های مورد علاقه‌مان را در آن ببینیم، با دوستانمان تماس تصویری داشته باشیم و... بسیار دور از انتظار بود. اما امروزه به واسطه‌ی گوشی‌های هوشمند می‌توان تمام کارهایی که در چند دهه‌ی گذشته تقریبا غیرممکن بود را انجام داد. در واقع شرکت‌های متعددی گوشی‌های هوشمند تولید می‌کنند که یکی از بهترین آن‌ها شرکت اپل است. همه ما شرکت اپل را با محصولات بسیار بی‌نظیر آیفون می‌شناسیم. آخرین نسل این گوشی‌ها آیفون 13 بوده که طرفداران بسیار زیادی در بین مردم پیدا کرده است. برای مثال، آیفون 13 پرو مکس با نمایشگر بزرگ و ظرفیت باتری عالی که دارد، توانسته فروش بسیار خوبی داشته باشد.

در واقع، تلفن‌های همراه چند سال قبل، کیفیت عالی زمان حال را نداشتند. چرا که تکنولوژی ساخت گوشی‌های هوشمند مانند زمان حاضر نبود. برای مثال، می‌توان شاهد این موضوع در کیفیت بسیار پایین سنسورهای دوربین تلفن‌های همراه بود. اما به مرور زمان همه چیز به طور کلی تغییر کرده و تکنولوژی ساخت گوشی‌های هوشمند هم بسیار پیشرفت کرد. تا جایی که امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند مجهز به لنزهای بسیار عالی و باکیفیت هستند. این موضوع را می‌توان در لنزهای سه‌گانه آیفون 13 پرو مکس به وضوح مشاهده کرد. چرا که کیفیت سنسورهای آن، به قدری بالاست که می‌تواند به راحتی با دوربین‌های DSLR حرفه‌ای در عکاسی و فیلم‌برداری، رقابت کند.

اما همان‌طور که در بالا توضیح دادیم قبلا چنین چیزی در دوربین‌های گوشی آیفون وجود نداشت. یعنی هیچ خبری از لنزهای سه‌گانه‌ای که اکنون در آیفون 13 پرو مکس وجود دارد، نبود. تنها ابزار و وسیله‌ای که می‌توانستیم با آن عکس‌های بسیار باکیفیت بگیریم دوربین‌های دیجیتالی DSLR بود. اما به مرور زمان شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌ّهای هوشمند شروع به یک رقابت بسیار تنگاتنگ در افزایش کیفیت لنزهای دوربین‌هایشان کردند. چرا که تمام گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار با لنزهای بسیار قدرتمند و دوربین‌های باکیفیت روانه بازار می‌شد. زمانی که شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند شروع به ساخت لنزهای دوگانه و یا سه‌گانه کردند، این رقابت میان همه، به اوج خود رسید.

تکامل سنسور دوربین آیفون

در رابطه با گوشی‌های آیفون می‌توان شاهد لنزهای دوگانه از نسل 7 به بعد در نسخه‌های Plus بود! سپس این تکنولوژی در دوربین‌های گوشی آیفون، در نسل X به بعد،‌ تکامل پیدا کرد. پس از آن، برای اولین بار شاهد لنزهای سه‌گانه در دوربین گوشی‌های نسل 11 آیفون بودیم که طراحی چندان رضایت‌بخشی نداشت! اما همچنان تعداد زیادی اقدام به خرید این گوشی‌ها کردند، چرا که کیفیت و امکانات لنزهایش،‌ بسیار عالی و باورنکردنی بود. این تکنولوژی،‌ هر چند با سرعتی کم، اما بسیار عالی در نسل‌های بعدی آیفون ادامه پیدا کرد. طوری که امروزه شاهد بهترین لنزها و امکانات دوربین در گوشی آیفون 13 پرو مکس هستیم. اما تکنولوژی همیشه هم بی‌نقص نبود!

iOS 15.2 به کنترل دستی حالت ماکرو مجهز شده است

با این که تحولات اساسی در ارتقا کیفیت لنزهای دوربین گوشی‌ّهای نسل جدید آیفون به وجود آمد، اما سیستم عامل iOS 15 ایراد جزئی در دوربین‌های آیفون 13 پرو و پرو مکس داشت! این مشکل فقط در حالت ماکرو وجود داشته و زمانی که شما اپلیکیشن دوربین گوشی‌تان را فعال می‌کردید، دوربین به حالت پیش‌فرض و بدون هیچ گزینه‌ای برای غیرفعال کردنش، سریعا روی حالت ماکرو قرار می‌گرفت. این موضوع کاربران زیادی را کلافه کرد بود و نقدهای زیادی برای دوربین گوشی آیفون 13 پرو و پرو مکس وارد شد. اما شرکت اپل در به‌روز رسانی جدید، یعنی در نسخه‌ی دوم بتای سیستم عامل iOS 15.2 این مشکل را به طور کامل حل کرد.

یعنی شما می‌توانید در گوشی آیفون 13 پرو و یا آیفون 13 پرو مکس، حالت ماکرو را غیر فعال کنید. اگر شما هم گوشی آیفون 13 پرو و یا آیفون 13 پرو مکس دارید، می‌توانید با به‌روزرسانی کردن سیستم‌ عاملتان به نسخه iOS 15.2، این مشکل را حل کنید. فقط کافیست که وارد بخش تنظیمات و یا همان Settings شده و سپس گزینه Camera را کلیک کنید. حالا می‌توانید گزینه Auto Macro را غیرفعال کنید تا هنگام اجرای برنامه‌ی دوربین  عکاسی،‌ لنزتان در حالت پیش‌فرض ماکرو قرار نگیرد. بسیاری از کاربران نگران این موضوع هستند که مبادا با انجام این کار به طور کلی لنز ماکرو شما غیرفعال شود. در واقع شما با انجام این کار، فقط در ابتدای اجرای اپلیکیشن دوربین، حالت ماکرو را غیرفعال کرده‌اید.

یعنی اگر هر زمان که لنز دوربین‌تان را نزدیک به یک سوژه کنید،‌ حالت ماکرو به طور خودکار برایتان نمایان خواهد شد که با کلیک کردن روی آن، می‌توانید از لنز ماکروی دوربین آیفون 13 پرو و یا پرو مکس استفاده نماید. در واقع این موضوع به نوعی اختیاری بوده و شما هر زمان که نیاز به استفاده از لنز ماکروی خود داشتید، می‌توانید از آن استفاده کنید. کیفیت لنز 12 مگاپیکسلی ماکرو این گوشی هوشمند بسیار خارق‌العاده است. چرا که این لنز 77 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.8 می‌تواند عکس‌های بسیار خیره‌کننده و باکیفیت را برایتان ثبت کند. حالا در نسخه‌ی جدید سیستم عامل iOS دیگر این مشکل هم حل شده و می‌توانید با خیال راحت از دوربین سه‌گانه‌ی گوشی هوشمندتان استفاده کنید.

iOS 15.2 به کنترل دستی حالت ماکرو مجهز شده است

خرید اقساطی آیفون ۱۳ پرو مکس از بازرگانی سیب

حالا اگر پس از خواندن این مطلب با خودتان می‌گویید که کاش شما هم یک گوشی آیفون 13 پرو مکس داشتید، باید یک خبر بسیار خوب به شما بگوییم. شما می‌توانید با استفاده از خدمات ویژه‌ی مجموعه‌ بازرگانی سیب، هر مدل گوشی آیفون 13 را به صورت اقساطی خریداری کنید. فقط کافیست که 40 درصد مبلغ گوشی را پرداخت کرده و مابقی آن را به صورت کاملا اقساطی پرداخت کنید. این موضوع می‌تواند برای بسیاری از کسانی که مقداری از پول گوشی را تهیه کرده‌اند و توانایی پرداخت اقساطی مابقی هزینه‌ی گوشی را دارند، بسیار عالی باشد. فقط توجه داشته باشید که برای پرداخت اقساطی باید حتما به صورت حضوری و با دسته چک خود به فروشگاه بازرگانی سیب مراجعه کنید.

قبل از مراجعه حضوری به فروشگاه بازرگانی سیب، برای خرید آیفون 13 پرو مکس، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از وب‌سایت این فروشگاه دیدن کنید. چرا که می‌توانید در آنجا مدل گوشی و رنگ آن را انتخاب کرده و سپس مبلغ پیش‌پرداخت و مدت زمان اقساط که بین 3 تا 12 ماه است را انتخاب کنید. سپس خود وب‌سایت به طور کاملا خودکار همه چیز را برایتان محاسبه کرده و می‌توانید با اطلاعات کامل، به فروشگاه بازرگانی سیب مراجعه کرده و کمتر از 45 دقیقه، صاحب به‌روزترین گوشی آیفون 13 شوید. جالب است بدانید برای خرید اپل واچ و یا ایرپاد نیازی به پیش‌پرداخت نبوده و این محصولات را هم می‌توانید به صورت کاملا اقساطی خریداری کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها