بازدید 8594
۳

سیل بی‌سابقه ۴۰ ساله در شرق کرمان

همزمان با جنوب کرمان که شرایط بحرانی سیل را تجربه می‌کند و استاندار ارسال آنی تجهیزات نهادهای نظامی را درخواست کرده، خبرها از شرق استان نیز همین وضعیت را نشان می‌دهد به طوری که فرماندار ریگان درخواست کمک دارد و می‌گوید دسترسی به ۷۵ روستا همچنان میسر نیست.
کد خبر: ۱۰۹۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱ 19 January 2022

امین باقری فرماندار ریگان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وضعیت مناطق کوهستانی شهرستان بحرانی است گفت: امدادرسانی هوایی امروز امکان پذیر و این درحالی است که طغیان رودخانه ها تاکنون امکان دسترسی به ۷۵ روستای محاصره در سیل را نداده و اطلاعی از آنها نداریم.

وی تاکید کرد: آب، برق و ارتباط تلفنی این مناطق قطع است.

باقری با بیان اینکه شدت بارش ها و جریان سیلاب طی ۴۰ سال اخیر بی سابقه است اظهارداشت: با فروکش کردن سیلاب امدادرسانی به این روستاها در اولویت قرار دارد اما خواستار تقویت ظرفیت های امدادرسانی از استان و کشور هستیم.

به گفته وی جاده ترانزیتی ریگان - ایرانشهر - چابهار که سه روز پیش به علت سه دهانه پل مسدود شده همچنان مسدود است و کار اسکان اضطراری مسافران انجام شده است.

فرماندار گفت که با فروکش کردن باران کار برقراری برق مناطق مختلف نیز شروع شده از جمله در مناطق کوهستانی سرزه و دهنه عباسعلی برق اهالی وصل شد.

۵۰۴۶ خانه دچار آبگرفتگی شد/ لزوم امدادرسانی فوری

در همین حال، استاندار کرمان با اشاره به حجم بالای خسارتهای سیل شب گذشته در کرمان گفت: دستگاههای ملی و نیروهای نظامی به صورت آنی تجهیزات لازم را به کرمان اعزام کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، علی زنی وند صبح چهارشنبه در گفتگو با وزیر کشور خواستار کمک رسانی فوری به استان کرمان و مناطق سیل زده شد.

وی از آبگرفتگی ۵ هزار و ۶۴ خانه در شهرها و روستاهای ۱۱ شهرستان استان خبر داد و گفت: حجم سیلاب گسترده است اما نیروهای امدادی استان با تمام توان پای کار هستند.

وی ۳ هزار خانه دچار خسارت و آبگرفتگی در رودبار قرار گرفته است.

استاندار کرمان از وزیر کشور خواست که تجهیزات دستگاه‌ها و نیروهای نظامی برای کمک به مردم به جنوب و شرق کرمان ارسال شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سیل غارتگر اومد
از تو رودخونه گذشت
پلا رو شکست و تند زد و از خونه گذشت
دست غارتگر سیل خونه رو ویرونه کرد
پدر پیرمو کشت
مادرو دیوونه کرد
حالا من موندم و این ویرونه ها
پر خشم و کینه ی دیوونه ها
پاسخ ها
ایرجی
| Australia |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
پارسال با هم دسته جمعی رفته بودیم زیارت
پاقدم رئیسی خوب بود بارش ها کشور از خشک سالی نجات میدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار