بازدید 5209

تاکنون هزاران نفر قربانی بی‌تدبیری خودروسازان شده‌اند

دبیر هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس در مورد باز نشدن ایربگ‌ها در تصادف زنجیره‌ای بهبهان گفت: شاید تاکنون صدها یا حتی هزاران نفر قربانی بی‌تدبیری خودروسازان شده‌اند. مسئله فقط باز نشدن ایربگ نیست؛ ما وظیفه داریم از کیفیت خودرو ایرانی تحقیق و تفحص کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 18 January 2022

به گزارش «تابناک»، سید علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد تصادف زنجیره‌ای بهبهان و اظهار نظر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی مبنی بر باز نشدن ایربگ خودروهای ایرانی گفت: در روزهای گذشته شاهد بی‌تدبیری خودروسازان بودیم که با جان انسان‌ها بازی کرد. ماجرا فقط به تصادف زنجیره‌ای بهبهان محدود نمی‌شود. شاید تاکنون صدها یا حتی هزاران نفر قربانی بی‌تدبیری خودروسازان شده‌اند.

نماینده مردم ملکان در مجلس گفت:‌ وظیفه یک مدیر یا مدیران این است که در تولید خودرو ایرانی دقت عمل را به کار ببرند. اگر کسی ترک فعلی داشته باشد یا در دقت عملش تسامح به خرج دهد، باید پاسخگو باشد. مردم مهربان ما با گذشت بسیار، در جهت حمایت از تولید داخل، خودرو ایرانی میخرند اما متأسفانه مدیران ما هیچ اعتنایی به تعهداتشان ندارند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن انتقاد از افزایش روزافزون قیمت خودروهای ایرانی گفت: مدیران خودروساز ایرانی به جای اینکه در پی بالا بردن کیفیت و امنیت خودروها باشند، متأسفانه پول‌ها را در جاهای دیگر هزینه می‌کنند. تاوان آن را هم مردم باید بپردازند. به همین جهت از قوه قضائیه درخواست می‌کنم که به این ترک فعل ورود پیدا کنند.

مسئله فقط باز نشدن ایربگ خودروها نیست

موسوی در مورد باز نشدن ایربگ‌ها در تصادف زنجیره‌ای بهبهان گفت: مسئله فقط باز نشدن ایربگ نیست بلکه باید مواردی مثل ترمز و سایر چیزهایی که در کیفیت خودرو تأثیر دار را بررسی کنیم. ورود نهادهای نظارتی و قضایی به این مسئله باید تأثیرگذار باشد یعنی باید آورده‌ای برای مردم و صنعت خودروسازی ما داشته باشد.

تحقیق و تفحص از کیفیت خودروهای ایرانی و شرکت‌های خودروساز را وظیفه خود می‌دانیم

دبیر هیئت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس گفت: وظیفه خود می‌دانم که از طریق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و کمیسیون صنایع و معادن به این موضوع رسیدگی کنم. ما وظیفه داریم که از این موضوع تحقیق و تفحص کنیم. امروز هوش بالای ایرانی افتخار ماست. ما در زمینه موشک، غن‌ی سازی، و داروهای رادیو اکتیو ادعا داریم و با هوش و فناوری بالا آنها را می‌سازیم. در خودروسازی و قطعه‌سازی اما به علت بی‌برنامگی در یک وضعیت نگران کننده هستیم.

به گزارش ایسنا، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس بیستم دی‌ماه از تصادف زنجیره‌ای بیش از ۵۰ خودرو در محور بهبهان – رامهرمز خبر داد و گفت: ۵ کشته و ۴۱ مصدوم، آخرین آمار آسیب‌دیدگان تصادف زنجیره‌ای بهبهان است.

بیست و دومم دی ماه، سردار سیدکمال هادیان‌فر در ششمین رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور گفت: در حادثه بهبهان ایربگ هیچ خودرویی باز نشد. این چه خودرویی است که ما داریم؟ چرا ارابه مرگ تولید می‌کنیم؟ دستگاه‌های مسئول باید بر کیفیت خودروها نظارت کنند. چرا استانداردها رعایت نمی‌شود؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۲
راه به جایی نخواهید برد چون جان مردم در برابر درآمدهای خودروسازان هیچ اهمیتی ندارد.
امیدوارم فردا برای قرار دادن ایربگی که باز میشه پنجاه میلیون نکشن رو قیمت گاری هاشون.
خودروسازان سرور ماهستند
حیف به این آب و خاک، حیف به این مردم مظلوم ، حیف به این جوانان ، حیف به ایران عزیز تر از جان ،این همه دروغ ، دزدی ، نفاق، بی عدالتی ، ظلم !!؟ مردم متمدن و با فرهنگ و با شعور این ممکلت که دارای ریشه های تاریخی بسیار افتخار آمیز هستند به کجا دارند هدایت میشوند چه چیزهای با ارزشی را دارند از دست میدهند خدایا خودت کمک کن
پاسخ ها
صالح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
حیف و هزار حیف
" تحقیق و تفحص از کیفیت خودروهای ایرانی و شرکت‌های خودروساز را وظیفه خود می‌دانیم "!! تحقيق و تفحص ازمافياي خودرو سازمحاله ! پس اون دنا پلاس ها رو براي چي به نماينده ها دادن ؟ هر دوره از مجلس هاي قبلي هديه خودشون رو دريافت كردن ، يك دوره سوزوكي ويتارا يك دوره پژو پارس يك دوره مگان و ................ .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
دنا که فقط یک قلم بوده است برای همراه شدن نیاز به دریافت مبالغ کلان تر هست
پلیس فقط کارش کمین کردن سر گردنه هاست تا رانندگان مفلوک را بخاطر اندک تخلفی جریمه سنگین کنند والسلام!!!!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
هنوز اجبار نمیکنند لاستیک آجدار در فصول پاییز و زمستان استفاده گردد
....و آماری نمیدهند چند درصد ترمز و یا ایرادات
مسوولين مملكتي كه جلوي واردات خودرو باكيفيت خارجي رو گرفتند و به خودرو سازهاي داخلي سخت نميگيرن كه كيفيتشونو افزايش بدن در خون هزاران نفر شريك هستند. اگر اندكي به قيامت اعتقاد داشتند اينجوري نميكردند. من سمند سورن مدل 96 دارم و تا حالا دوبار از جلو تصادف داشتم ولي هر دو بار ايربگ ماشن باز نشد. البته الحمدلله كسي چيزيش نشد ولي سپرم داغون شد و تعويض شد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
از خودرو خارجی ۱۳۰ درصد چول میگیرد و آنوقت میگوید لوکس و بعد مالیات هم میخواهد بگیرد
یکی نیست بگه مگر حقوق و عوارض گمرکی مگر مالیات نیست؟
خودروسازان از کرونا بدترن
مردم گروگان این خودروسازان شدند نه خودرو خوب میدن نه اجازه واردات خودرو میدن قیمتها رو هم فضایی میزنن ،راهش اعلام تقصیرخودرو سازان در تصادفات و جریمه اونهاست خانواده هایی که داغدار میشن از خودرو سازان شکایت کنند و اونهایی که معلول میشن باید حقوق شون رو از خودروساز بگیرن راهش فقط گردن گرفتن ضررهاییه که به مردم و اجتماع زدن هست لطفا قوه قضاییه ورود کنه
این بی تدبیری نیست. کم فروشی است. «ویل للمطففین»
بگو صدها هزار خانواده درجه یک و چند صد هزار معلول و یتیم و بی سرپرست
مگر مشکل فقط خودرو سازیست؟خودرو سازی یکی از صدهامشکل است یه یخچال فریزر معمولی صد ملیون .توقع داریم خودرو باشه بیست ملیون؟؟هرچه فریاد داریم فقط بلد شدیم برسر خودروساز بزنیم
بیخود شلوغ نکن. دست همتون توو یه کاسه هست. هر سه ماه مجوز افزایش قیمت بهشون میدین، هیچ نظارتی هم به کیفیت ندارین وقتی یه اتفاقی میفته یه مدت سروصدا میکنین و بعدش دوباره همون رواله. همین بلایی که با انحصار خودرو سر مردم آوردین حالا با انحصار لوازم خانگی دارین ادامه اش میدین. اگه کسی به فکر مردم بود تیگو ۸ که توو عربستان وارداتی هست و فقط ۵۵۰ میلیون قیمت داره رو توو ایران و با ادعای تولید داخل، ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون نمیفروختن. پس بیخود ژست طرفداری از مردم رو نگیرین که اصلا بهتون نمیاد
یک مقایسه ساده تصاویر تصادف در کشورهای خارحی و داخلی گویای همه چیز است خودروهای ایرانی انقدر از ضخامت ورقه ها و استحکام بدنه کاسته اند که در زمان رانند گی باید این تصور را داشته باشید که در یک اتاقک کاغذی هستید و در صورت تصادف حتی باسرعتهای کم امکان اسیب پذیری شدید وجودارد . در بیشترسوانح پس ار تصادف نوع خودرو قابل تشخیص نیست . بدنه یا تکه تکه شده و یا انچنان مچاله شده که به هرچیزی مانند است چز خودرو .چند سال قبل که راهنمایی و رانندگی پلاک کردن خودروها به دلیل نداشتن ایربک را متوقف کرده بود در یک گزارش تلویزیونی یکی از کارشناسان اداره استاندارد اشاره تلویحی داشت که برای خودرویی که در تصادف به دو نیم می شود ایربک چه تاثیری در امنیت سرنشنان می تواند داشته باشد .
بهانه ممنوعیت واردات خودرو حمایت ازتولید داخلی است.پس چرا هیچکدام ازخودروسازان بزرگ مثل امریکا ژاپن آلمان فرانسه و.....واردات خودرو راممنوع نکرده اند؟بلکه برای حمایت ازتولیدداخل روی واردات مالیات گذاشته اند. آنهم درحد20-30 درصد ولی درمملکت مابا وجود مالیات بینظیر130 درصدی که زمان آزادی واردات اعمال میشدو واردات حدود3درصدتولیدداخل بود مافیای هفتادسر خودرو حتی همان 3درصد راهم تحمل نکرد.و واردات رابکلی ممنوع کردند.
یکی ازمعاونان وزارت صمت چندسال پیش درفرمایشی تاریخی فرمودند تولیدخودروهای با کیفیت پایین باعث ایجاد دههاهزار شغل درزمینه تعمیرات خودرو شده است که باعنایت به فرمایش ایشان مثلا ساختمانهاراهم باید با کیفیت پایین بسازندتا زود خراب شوندوبرای کارگران ایجادشغل شود. ترو خدا ببینید چه نوع آدمایی درمملکت صاحب مقام شده اند.
تابی جون هرکی دوس داری زود چاپ کن. این موضوع خیلی مهمه بذار تا مردم بیان نظراتشونو بگن.هرکامنت دراینجا مشتی است بردهان مافیای جنایتکارخودرو.
تازه همین بلا رو دارن سر لوازم خانگی میارند ورود لوازم خانگی خارجی به کشور ممنوع شد ما می مانیم کالای ایرانی اونم انحصاری میشه و چو رقابتی نیست هر جور کالای رو وارد بازار می کنن به اسم حمایت از تولید تازه دو سال دیگه به علت افزایش قیمت اونا هم قرعه کشی میشه برای خرید یک یخچال باید در قرعه کشی ثبت نام کنیم اگه اسم در امد که فبها اگه در نیامد باید در بازار ازاد به قیمت کزاف بخریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل