بازدید 30053

وضعیت بارش برف و یخبندان در زنجان

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه بارش برف از شب یکشنبه آغاز شده و تا صبح روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت افزود: پیش‌بینی می‌شود عمده بارش‌ها در ارتفاعات کوهستانی مشترک شهرستان زنجان و طارم تا مرز ۶۰ میلی متر اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 17 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، محمد رضا رحمن‌نیا شامگاه یکشنبه در ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیاتی ستاد بحران استان، با اشاره به اینکه از دوشنبه تا پایان هفته نیز پدیده مهم یخبندان کاهش دما در سطح استان رخ خواهد داد افزود:دمای هوا نیز در حدود ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای/ سه‌شنبه و چهارشنبه/ به دلیل افت دما یخبندان سراسری رخ دهد.

این مسوول ادامه داد: همچنین پس از خروج این سامانه بارشی، روز پنجشنبه هفته جاری نیز موج جدید و ضعیفی وارد استان شود که بارش پراکنده به همراه دارد، بر این مبنا تا اواخر هفته آینده نیز بارشی در سطح استان نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: بر این اساس با بهره گیری از سه مدل وضعیت بارش استان مورد ارزیابی قرار گرفته است با توجه به بارش های مورد توجه دستگاههای متولی امر باید آماده باشند.

۹۶.۵ ددرصد مساحت استان خشکسالی شدید و بسیار شدید را تجربه کرده است

این مسوول با اشاره به خروجی مرکز ملی خشکسالی در خصوص شاخص های این بخش در استان ادامه داد: در دوره یکماهه اذر امسال بخش های شهرستان ماهنشان و طارم درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید بودند که مابقی مناطق استان که با رنگهای کرم و زرد رنگ نشانه گذاری شده خشکسالی خفیف و متوسط و مناطق سفید در محدوده نرمال بوده اند.

وی با بیان اینکه با افزایش بازه زمانی، کاهش بارش های پاییزی امسال و تاثیر آن در سطح استان نمود داشته است، اظهار داشت:بر این اساس مناطق بیشتری از سطح استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید بودند و مناطقی با خشکسالی های بسیار خفیف تا متوسط دست و پنجه نرم کردند.

رحمن نیا افزود: برای دوره یکساله محدوده خشکسالی شدید بسیار شدید در استان گسترش پیدا می کند، بطوری که اثر بارش های اواخر سال ۹۷ و اوایل سال ۹۸، موجب تعدیل شده و برای دوره سه ساله این مهم مشخص شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۹۶.۵ ددرصد مساحت استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید را تجربه کرده و فقط ۲.۵ درصد آن خشکالی خفیف تا متوسط داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی