بازدید 6741

هشدار پلیس فتا به سوءاستفاده کنندگان از کارت بانکی

رییس پلیس فتا البرز به اجاره دهندگان و سوء استفاده کنندگان از شماره حساب ها و کارت های بانکی در این استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۹۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶ 16 January 2022

به گزارش «تابناک»، سرهنگ رسول جلیلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از تبعات سوء کلاهبرداری از کارت بانکی، شماره حساب خود را به افراد دیگر اجاره می دهند که سبب مشکلات عدیده ای شده است.
وی اضافه کرد: این اقدام با احتمال سوء استفاده دیگران همراه بوده که اثرات ناخوشایندی برای صاحبان این حساب ها خواهد داشت.

جلیلیان به یک فقره پرونده کلاهبرداری که به پلیس فتا استان البرز ارجاع شده است، اشاره کرد و گفت: به تازگی اعضای یک باند اینترنتی با راه اندازی صفحات اینستاگرامی به بهانه گوشی تلفن همراه اقدام به کلاهبرداری می کردند که با بررسی های اولیه پلیس بر روی حساب مقصد و وجوه مالباختگان متوجه شدند که همه حساب ها متعلق به افراد معتاد بوده که کلاهبرداران با مبلغ اندکی آن ها را خریداری و پس از واریز وجوه کلاهبرداری شده اقدام به خرید سکه، طلا و امثال آن می کردند.

رییس پلیس فتا البرز خاطرنشان کرد: صاحبان حساب های بانکی به هیچ عنوان درگاه بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که اگر از درگاه بانکی آن ها هرگونه جرمی صورت گیرد باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند.

وی بیان داشت: برخی مواقع سودجویان برای رسیدن به اهداف خود، افراد کم درآمد را شناسایی و با پرداخت مبلغی ناچیز تقاضای دراختیار گرفتن کارت و شماره حساب بانکی آن ها را می کنند.

جلیلیان بیان داشت : افرادی که حساب های خود را در اختیار دیگران قرار دهند، در صورت وقوع جرم به عنوان مالک حساب باید در محاکم قضایی پاسخگو باشند و ضرر و زیان شاکیان را نیز پرداخت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان