بازدید 4819

روسیه متحدان ناوالنی را تروریست نامید

هم‌زمان با اینکه "سرکوب مخالفان و چهره‌های سیاسی" در روسیه تقریبا یک سال پس از زندانی شدن الکسی ناوالنی ادامه دارد، مقامات این کشور دو تن از متحدان ناوالنی را به فهرست "تروریست‌ها و افراط‌گرایان" اضافه کردند.
کد خبر: ۱۰۹۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 15 January 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه خبری دویچه وله، آژانس نظارت مالی دولتی روسیه، «لئونید ولکوف» ۴۱ ساله و «ایوان ژدانوف» ۳۳ ساله را به فهرستی اضافه کرد که آن‌ها را در گروهی مشابه اعضای گروه‌های "تروریستی" خارجی مانند "افراط‌گرایان" قرار می‌دهد.

ژدانوف در تولید ویدئوهایی که مقامات روسیه را به "فساد سیستماتیک" متهم می‌کند، نقش اساسی داشت. ولکوف رئیس دفاتر منطقه‌ای الکسی ناوالنی، منتقد ۴۵ ساله و سرسخت کرملین بود.

ژدانوف در توییتر خود نوشت که "تروریست" نامیدن افراد به زودی "رایج‌تر" خواهد شد و او و ولکوف از "پیشگامان این نوع مزخرفات" هستند. وی روز جمعه گفت: قرار گرفتن نام من در چنین فهرست‌هایی هیچ تاثیری بر خودم و زندگی‌ام نخواهد داشت.

فشار بر اپوزیسیون

الکسی ناوالنی، به عنوان یکی از مشهورترین و رک‌ترین منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در ژانویه ۲۰۲۱ درست بعد از بازگشت به روسیه از آلمان بازداشت شد. او در برلین تحت درمان قرار داشت.

ناوالنی، منتقد کرملین و وبلاگ‌نویس روس، در ۲۰ اوت ۲۰۲۰ در بازگشت از تومسک به مسکو در هواپیما بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر امسک، جنوب غربی سیبری منتقل شد. او به کما رفت و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد و سپس با هواپیما به برلین منتقل شد. در تاریخ ۲ سپتامبر، دولت آلمان اعلام کرد که ناوالنی با سم نوویچوک مسموم شده است. مقامات روسیه با اشاره به اینکه قبل از انتقال وی به برلین هیچ گونه سمی در بدن او یافت نشده بود، بارها آمادگی خود را برای همکاری همه‌جانبه جهت رسیدگی به این پرونده اعلام کردند.

جوامع غربی این اقدام روسیه و زندانی شدن ناوالنی را محکوم کرده‌اند.

پس از آن، مسکو مخالفان را "سرکوب" و شبکه سیاسی ناوالنی را ممنوع کرد و آن را "افراطی" خواند. ولکوف و ژدانوف به همراه دیگر متحدان سرشناس ناوالنی از روسیه خارج شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل