بازدید 8163

آیت الله ناصری: سیستم آموزشی کشور باید اصلاح شود

نماینده ولی فقیه در یزد بر اصلاح نظام آموزشی کشور تاکید کرد و گفت: روا نیست که آینده سازان مملکت رها باشند و در این سیستم آموزشی که رشد دینی و علمی برایشان ندارد، بمانند.
کد خبر: ۱۰۹۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴ 13 January 2022

 

به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد در دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، بیان کرد: حوزه علمیه در خصوص وظیفه خود نسبت به جوان‌ها باید نگاهی ویژه به مدارس داشته باشد و اگر رهبر انقلاب در خصوص غیرت دینی دغدغه دارند، نزدیک ۲۰ میلیون جوان و نوجوانی که در مدارس هستند را نیز شامل می‌شود.

او در ادامه افزود: حوزه، برای این جوانان که امروز در مدارس هستند فکری نکرده است؛ سبک آموزش کشور ما و کشور‌های اسلامی تحت تأثیر انگلیسی‌ها قرار گرفته که امروز سبک آموزشی ما صد در صد غربی است.

امام جمعه یزد با اشاره به تلاش سیستم آموزشی غرب در از بین بردن تدین، تفکر و تعقل گفت: سبک آموزشی غربی سبب شده بچه‌های ما از نظر اعتقادی تضمین نشوند؛ تدین و ایمان را از مدارس و آموزش‌های ما بردند تا آموزش‌ها اولویت پیدا نکند.

او ادامه داد: تفکر را از آموزه‌های ما برداشته اند درحالیکه اگر بچه‌های ما با تفکر پیش بروند، آگاهی پیدا می‌کنند؛ در مسائل فرهنگی آن طور که باید و مطلوب است پیش نرفتیم؛ در سبک آموزشی که از غرب آمده، اجازه نمی‌دهد تعقل و عقلانیت بچه‌ها رشد کند و حوزه‌های علمیه در ارتباط با این قضیه باید اقدامی انجام دهند.

آیت الله ناصری با اشاره به نبود تعقل و تفکر در سیستم آموزشی مدارس کشور، گفت: مقصود استعمارگران این است که در سیطره آن‌ها بمانیم و تعقل را کور می‌کنند تا گوش به زنگ اهداف و نظرات آن‌ها باشیم؛ وقتی نیرو‌های آینده ساز کشور در مدارس و دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند باید نسبت به آن‌ها غیرت دینی داشته باشیم؛ اگر می‌خواهیم به تمدن اسلامی و جامعه اسلامی برسیم، نباید نیرو‌های عالی را از دست دهیم.

او با اشاره به ظرفیت مدارس در تربیت نسل آینده کشور تصریح کرد: نمی‌توانیم همه را در مساجد بیاوریم و روا نیست که آینده سازان مملکت رها باشند و در این سیستم آموزشی که رشد دینی و علمی برایشان ندارد، بمانند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه با کمک صاحبنظرانی که دغدغه دین دارند و با توجه به آموزه‌های قرآن در راستای تحول آموزش کشور اقدام کند؛ باید کتاب‌های درسی را به گونه ای اصلاح کرد که با توحید و قرآن همراه باشد و فکر دانش آموزان و جوان را فعال کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی