بازدید 4179

ناتو تهدیدی علیه روسیه نیست

معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی در سخنانی اظهار داشت که ناتو تهدیدی علیه روسیه به شمار نمی رود.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 12 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، «ویکتوریا نولاند»، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور سیاسی روز سه‌شنبه گفت که ناتو تهدیدی علیه روسیه نیست مگر اینکه ناتو مورد تهدید واقع شود.

«نولاند» در یک نشست خبری گفت: «ناتو نیز هیچ تهدیدی برای روسیه ایجاد نمی‌کند، مگر اینکه روسیه تهدیدی برای ناتو در پیش گیرد». به گفته این مقام آمریکایی، ناتو یک اتحاد دفاعی است که تنها هدف آن حفاظت از اعضای خود است و دیپلماسی بهترین گزینه برای بازگرداندن ثبات و امنیت برای اوکراین، اروپا و روسیه است.

این مقام آمریکایی همچنین از فرصت استفاده کرد و در جمع خبرنگاران به روسیه هشدار داد و گفت که در صورت حمله روسیه به اوکراین، هرگونه تحریم مالی و محدودیت صادراتی ممکن است توسط ایالات متحده و متحدانش بر مسکو اعمال شود و این محدودیت‌ها تأثیر دردناکی بر روسیه خواهد داشت.

نولاند گفت: «ما رایزنی‌هایی با متحدان و شرکای خود داشته ایم و بسیار مطمئن هستیم. ما حدود دو ماه و نیم در هر سطحی از رئیس جمهور به پایین در این زمینه کار کرده ایم.»

اظهارات نولاند که پس از مذاکرات ژنو بین طرف‌های آمریکایی و روسی مطرح شد، همچنین نشان داد که حل و فصل مسائل امنیتی شدید با روسیه در یک دور از مذاکرات برای ایالات متحده و متحدان ناتو تقریباً غیرممکن است. نولاند در این ارتباط گفت: «تقریباً غیرممکن است که با یک دور مذاکره، مسائلی به این شدت را حل و فصل کنیم.»

نولاند اشاره کرد که چندین موضوع مهم در روابط آمریکا و روسیه شامل شفافیت نظامی، قرارگیری موشک‌های میان برد و کنترل تسلیحات می‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل