بازدید 8562

برنده صلح نوبل به ۴سال حبس دیگر محکوم شد

رهبر مخلوع میانمار و برنده جایزه صلح نوبل که به دلیل سکوت در مقابل جنایات گسترده علیه مسلمانان «روهینگیا» به شدت مورد انتقاد است، امروز (دوشنبه) در دادگاهی به دلیل جرایم مختلف به تحمل چهار سال حبس محکوم شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹ 10 January 2022

 


به گزارش تابناک به نقل از فارس، «آنگ سان سوچی» رهبر مخلوع میانمار که نقش زیادی در جنایت علیه مسلمانان «روهینگیا» در میانمار داشته است، امروز (دوشنبه) بار دیگر به چهارسال حبس محکوم شد.

یک منبع آگاه از فرایند دادگاه امروز آنگ سان سوچی به شبکه «سی ان ان» گفت که رهبر مخلوع میانمار برای چندین اتهام مختلف از جمله واردات غیرقانونی و در اختیار داشتن غیرمجاز بی‌سیم و نقض قوانین مربوط به مقابله با شیوع کرونا گناهکار شناخته شده است و به تحمل چهار سال حبس محکوم شده است.


آنگ سان سوچی ۷۶ ساله پیش از برکناری و بازداشت توسط ارتش در کودتای ۱۱ ماه پیش، بعنوان مشاور دولتی میانمار و رهبر اصلی این کشور فعالیت داشت و پس از برکناری با بیش از ۱۲ اتهام روبرو شد که این اتهامات در مجموع می‌توانست محکومیت یکصد ساله داشته باشد.

طبق این گزارش، چندین اتهام وارده به رهبر مخلوع میانمار شامل چندین اتهام فساد می‌شود که هرکدام محکومیت حبس تا حداکثر ۱۵ سال را دارد و از جمله این فسادها می‌توان به نقض قوانین و محدودیت‌های مربوط به کرونا در جریان مبارزات انتخاباتی ۲۰۲۰ می‌شود.

از جمله دیگر اتهامات علیه سوچی، واردات غیرقانونی و مالکیت دستگاههای بی‌سیم انفرادی و نقض قانون «اسرار رسمی مربوط به دوره استعمار بوده که محکومیت حداکثری ۱۴ سال حبس را دارد.

آنگ سان سوچی که به دلیل سکوت در قبال جنایت ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در جامعه بین‌الملل به شدت مورد انتقاد است و برخی گروههای حقوق بشری وی را در این جنایت سهیم می‌دانند، تمامی اتهامات فساد خود را رد کرده است و هوادارانش می‌گویند که اتهامات علیه سوچی سیاسی است.

محکومیت امروز سان سوچی شامل دو سال حبس به دلیل نقض قانون واردات و صادرات میانمار از طریق در اختیار داشتن دستگاههای بی‌سیم انفرادی و یک سال حبس برای نقض قانون ارتباطات این کشور آسیایی است و این محکومیت‌ها به طور همزمان اجرا می‌شوند.

طبق گزارش سی ان ان، سوچی همچنین برای نقض قانون مدیریت بلایای طبیعی که مربوط به نقض قوانین مرتبط با کرونا می‌شود نیز به دو سال حبس محکوم شده است.

در هفتم دسامبر (۱۶ آذرماه) دادگاهی در نایپیداو در ابتدا پس از مجرم شناخته شدن آنگ سان سوچی در پرونده تحریک عموم، وی را به تحمل چهارسال حبس و به دو سال حبس برای نقض بخش ۲۵ قانون مدیریت بلایای طبیعی محکوم کرد.

اواخر همان روز، ارتش میانمار، محکومیت وی را از چهارسال به دو سال حبس کاهش داد و همچنین محکومیت حبس چهارساله «وین مینت» رئیس‌جمهور مخلوع میانمار را به دو سال کاهش داد.

کودتای نظامی در میانمار باعث تظاهرات گسترده در این کشور شد و به گفته گروه ناظر انجمن کمک به زندانیان سیاسی، سوچی یکی از بیش از ۱۰۶۰۰ نفری است که از ماه فوریه دستگیر شده و حداقل ۱۳۰۳ نفر دیگر در تظاهرات کشته شده‌اند.

ارتش میانمار اول فوریه ۲۰۲۱ (۱۳ بهمن ۱۳۹۹) برگزارکنندگان انتخابات پارلمانی در این کشور را به «تقلب گسترده» متهم و آنگ سان سوچی رئیس و دیگر مقام‌های ارشد حزب حاکم اتحادیه ملی برای دموکراسی را بازداشت کرد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که هزاران تن از مسلمانان «روهینگیا» در نتیجه رفتارهای وحشیانه ارتش میانمار جان خود را از دست دادند و دهها هزار نفر دیگر نیز از آن‌ها در نتیجه خشونت‌های ارتش میانمار آواره شدند.

پناهندگان روهینگیا سال‌هاست که برای جستجوی پناهگاه به کشورهایی مانند مالزی، تایلند و اندونزی سفر کرده‌اند. ماه گذشته، اندونزی به یک قایق مملو از پناهجویان روهینگیا که در سواحل این کشور سرگردان شده بودند، پناه داد.

چندی قبل نیز بارش‌های شدید در بنگلادش به سیلاب‌های عظیم و رانش‌ زمین در این کشور تبدیل شد و هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا در اردوگاههای جنوب شرقی این کشور را آواره کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار