بازدید 6029

منصوری: ما اصلاح‌طلبان هم اشتباه داشته‌‎ایم

دبیرکل حزب اتحاد ملت، با بیان اینکه ما اصلاح طلبان هم اشتباه داشته ایم، اظهار کرد: دست هرکس که ما را نقد کند، می‌فشاریم؛ چراکه یک جریان تشکل و نیروی سیاسی برای آنکه بتواند اثر گذاری داشته باشد باید امکان نقد منصفانه علیه خود را فراهم کند.
کد خبر: ۱۰۹۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 10 January 2022


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، آذر منصوری در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: ما مقید به رعایت اخلاق هستیم و هر ستم و اجحافی که به ما بشود باز باعث نمی‌شود که از حرکت مسالمت آمیز اجتناب کنیم و دست به خشونت بزنیم.

وی افزود: از این یک دستی در حاکمیت استفاده می کنم و از آنها می خواهم حالا که یک دست شده اید با هم افزایی، برای اصلاح امور کشور گام بردارید .

وی اظهار عقیده کرد: مساله محدود کردن شبکه های اجتماعی با نام طرح صیانت از حقوق کاربران و اصرار بر تداوم فیلترینگ و اصرار بر محدودیت‌ برای برخی شخصیت‌ها نمونه ای از این نوع رفتارها است که نمی تواند هیچ دستاوردی برای داشته باشد. ما بدون تنش زدایی با جهان، نمیتوانیم از توسعه صحبت کنیم، بدون تنش زدایی این توسعه محقق نخواهد شد. این تجربه کشورهای مختلف است.

منصوری تاکید کرد: توسعه بدون ایجاد فرصت های برابر برای زنان امکان پذیر نیست. به باور ما مهمترین مساله کشور بحث سیاست خارجی و بر داشتن تحریم هاست که آثار آن غیر قابل انکار است. اگر تاریخ خود را مرور کنیم نشان می‌دهد اتکای مطلق به هیچ کدام از قدرت های جهانی نمی تواند تامین کننده منافع ملی ما باشد. ایران کارت بازی دیگران در پروژه ها نشود. باید از مجموعه ظرفیت ها برای بهبود وضع اقتصادی رفع تحریم ها استفاده کرد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تصریح بر اینکه دبیرکلی‌اش قانونی است، یادآور شد:‌کسانی که شبهه افکنی کرده‌اند بهتر بود پیش از اظهار نظر از قوه قضاییه استعلام می‌گرفتند. کنگره ما طبق قانون برگزار شده و مستندات آن به وزارت کشور ارسال شده است. ما تابع قانون هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه ما برای انتخابات ۱۴۰۰ و دولت مستقر برنامه نوشتیم و رونمایی شد و قابل دسترس است، ادامه داد: ما اعلام کردیم این برنامه قابل ارائه است برای هر دولتی که سر کار بیاید. در این تردید نداریم، هرجا که دولت بتواند گامی در جهت رفع مشکلات مردم بردارد تحقق اصلاحات هم است. اما به طور جد باور داریم که یک حزب اگر می‌خواهد منشاء اثر باشد، باید رفتارهای دولت را رصد کند و ما رفتارها را رصد می‌کنیم، آماده‌ایم که پیشنهاد بدهیم، آماده‌ایم نقد خود را ارائه کنیم، از هر اقدامی که به نفع مردم باشد بتا وجود نقدهایی که به یک دست‌شدن حاکمیت داریم.

منصوری با اشاره به رابطه میان این حزب و حزب کارگزاران سازندگی تاکید کرد: حزب کارگزاران موتلف ما است، اختلاف هست اما موجودیت خود را اما حفظ کردیم. چون آقای عطریان‌فر در جلسه حضور ندارند قصد پاسخ دادن را ندارم. هر حزبی که برنامه داشته باشد، مطالبات مردم را شناسایی می‌کند و در جذب نیرو و پیوند اجتماعی می‌تواند موفق باشد. به صورت کلی اختلاف نظر وجود دارد، اما آنچه گفتم مربوط به نوع نگاه ما است و وجود دارد.

دبیرکل حزب اتحاد درباره موضع سید محمد خاتمی نسبت به نوع کنشگری جبهه اصلاحات گفت: آقای خاتمی گفته اند جریان اصلاحات رهبر نمی خواهد بلکه تشکیلات کارامد و کارا می‌خواهد. اگر براین اظهار نظر تاکید کنیم اتفاقا تاکید خاتمی هم حفظ انسجام تشکیلات است، اختلاف نظرها وجود دارد در ۹۸ و ۱۴۰۰ وجود داشت و غیر قابل انکار است در حال گفت و گو هستیم تا به یک تحلیل واحد برسیم.

وی ادامه داد: اینکه گفته شده ما فقط با کاندیدای صد درصدی وارد انتخابات می‌شویم من چنین چیزی را به خاطر ندارم. بحث ما این است انتخابات معنی و مفهوم داشته باشد، وقتی میگویم کاندیدای مورد حمایت و دولت اصلاح طلب به طور مشخص نمونه و مثال و مصداق دولت ۸ ساله اقای خاتمی است، از ۹۲ به این سو ما بر مبنای مقدورات و امکانات در کشور حضور داشتیم. از فرصت انتخابات باید استفاده کرد که ممکن ترین و در دسترس ترین امکان است. خاتمی هم نظرش بر تشکیلات جمعی اصلاح طلبان است که به هر تصمیمی رسید از آن حمایت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار